6 Perfekte Julegaver – Norske Strikkeoppskrifter

Desigent av Nina Ruth

 

Nå er det virkelig på tide at eg får noen Alpaca Bouclé i hus, det er slettes ikkje første gangen eg tenker det….men så skliiir det galant ut i sanden…IGJEN! Garnet er ikkje i så mange farger, men eg kunne jo tenkt meg noen nøster i hver av de 9 fargene som er…Ikkje sant? Tja, sånn 2-3 nøster i hver farger…*Ser i taket* Finull som resten av vottene strikkes i har eg sikkert nok av. Vottene strikkes forøvrig i dobbel Finull så du kan fint bruke et annet garn som er tykkere og bare bruke 1 tråd – Bare husk på strikkefastheten så går det supert. Minner NOK en gang om at selv om garnet du velger har riktig strikkefasthet i forhold til det som står i oppskriften så er det likevel din strikkefasthet som er alfa og omega 😀

Dette er virkelig noen lekre votter som du ikkje trenger å være proff for å fikse, det liker eg! Ja eg liker egentlig alt det som Nina Ruth har av design, eg har f.eks ennå garn liggene som skal trylles til den herligste “Kose”genseren….Rilleruth Genseren – Eg måtte jo rekke opp for eg var på god vei til å ende opp med et telt…sukk…Jadda det kan skje!

 

KRØLLEKANT VOTTENE 2.0
Bildet over
Str S – M – L

 

 

 

 

 

Designet av Nina Ruth

 

Hva med krøller All The Way?? Ikkje sant! Ser jo helt himmelske ut ♥
De skal toves litt når de er ferdigstrikke

 

KRØLLEVOTTENE
Str S – M – L

 

 

 

 

 

Designet av Nina Ruth

 

Samme vott, men med annet garn, f.eks PT3. Først strikker du vottene, tover dem og så strikkker du krøllekanten som så sys på 😀 3 varianter av samme vott betyr jo bare ta det er noe som alle garantert liker –
Eg liker alle eg…ingen bombe det vel..?

 

KRØLLEKANT VOTTER
Str S – M – L

 

 

 

 

 

Designet av Nina Ruth

 

Her strikkes også først selve tøffelen, tov den og så strikker du
og montere på krøllekanten 😀

 

KRØLLEKANT TØFLENE
Str 35 – 42

 

 

 

 

 

Designet av Nina Ruth

 

Siden eg ganske snart nå skal putte noen flere (nye!) krøller på topplokket passer det flotte med en KrølleTwist for å toppe det hele! Vil du heller strikke uten krøller? Vel da kan du går for “Orginalen” 🙂
Begge deler like flotte og helt supre gaver!

 

KRØLLETWIST
Str (Hodeomkrets) 52 til 59 cm

 

 

 

 

 

Designet av Nina Ruth

 

Til slutt har du Krøllelua! Nå kan du faktisk strikke hele tilbehørsettet i Julegaver!
Skulle du likevel savne noe finner du flere tilbehørdesign HER INNE 😀

 

KRØLLELUA
Str (hodeomkrets) 54 til 60 cm

 

 

* * * *

 

 

 

Eg vurderer om eg skal rusle litt på terrassen i dag….Klippe ned sukkerertene f.eks? Eller, egentlig er det mye eg kan klippe ned, agurkplantene kan også “sendes videre”…Men så leste eg noe tilfeldig her om dagen; Chiliplantene eg plantet frø av er 2.årig/flerårig? Prøvde å finne ut av hvordan de skal overvintre, men eg har ingen vestvendte vinduer de kan bo i, tro om de kan stå i drivhuset til våren? Dvs hvis eg passer på at pottene i fryser? Hvis ikkje går de i avfallet. Skal også tømme grønnsakkassen, det kommer garantert ingenting mer opp i der i år…Satser på med avling nesten år 😀

Tja, ellers tror eg at eg skal ned på butikken å kjøpe ei stor flaske Heinz Ketchup! Jepp, den der ChiliSausen eg laget i går var det flere som syns var knallgod så da lager eg litt mer 😀 Håper også at eg får tak i flere flasker!

Dessuten har eg tatt en avgjørelse hva gjelder den skulpturen min! Så i dag blir det litt justeringer som eg skal fikse, da blir det MYYYE enklere når den skal males! YES! Dette blir bra 🙂
Men nå først må eg svinge innom badet for litt oppfriskning!

 

 

KOS DEG OG HA
EN FLOTT DAG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. Kjøpte faktisk garn i fjor 🤦🏽‍♀️ til sånne votta, men du veit det ligger der enda. Kanskje dette er ett spark bak for å komme i gang?

      Ang de flaskene, mener Clas ohlson også har noen fine, sjekka ut det i fjor til jul, tenkte å lage sånne gode oljer å gi bort da.

      Ha en strålandes dag videre

    2. Lagde faktisk en lue der brettekanten var i slikt krøllegarn. Har igrunnen ikke tenkt mer på det, men så kommer disse oppskriftene da……
      Kos deg i dag, om det blir her eller der. 🌿😄

    3. Chilien kan du ha inne i vinter. Hverken den eller paprika tåler kulde og frost. Har en paprikaplante på 3-4 året. 🙂

Siste innlegg