7 Deilige Body – Norske Strikkeoppskrifter

Designet av Julie Weisenberger

 

UPS! Jaja kan like godt tilstå med en gang; Det er kun 6 av disse 7 body`ene som er norsk oppskrift. Den over her er på engelsk og grunnen til at den egentlig havnet øverst er fordi eg liker den kjempegodt,
ellers ligger de andre bodyene i tilfeldig rekkefølge 🙂

Uansett hva eg skal strikke så liker eg best det enkle, ikkje nødvendigvis som i enkelt å strikke, men et enkelt uttrykk uten FOR mye dill og dall. “Rene Pene” plagg er det eg foretrekker, ja som ribbestrikke og rille f.eks, glattstrikker funker helt flott det også 🙂 Eg har et par bodyer i mappe mi som er ribbestrikket og eg gleder meg til den dagen eg skal strikke de – Men først trenger eg jo en bitte liten mottaker. Har en del Mini Sterk på garnhylle
og det har eg lyst å bruke på godt brukstøy til f.eks et barnehagebarn 🙂 En deilig ull/alpakka body på en vilter 2 åringer som er høyt og lavt er jo digg! Har også noen hesper med tynt deilig garn som skal strikkes på pinne 2,5 og da kan det fort bli noen små søte bodyer.

 

BABY BEAR
Bildet over
Str fra 0/3 mnd til 12 mnd

 

 

 

 

 

Designet av Yndestrikk Design

 

Body eller genser? Hmm basert på erfaring vil eg si at da hadde eg valgt en body som kanskje ser ut som en genser, ja om det var en genser du egentlig ville ha? Eg kan trygt si at Dib var en meget vilter gutt frem til ca 4 års alderen, ofte avdelt på midten når det kom til bekledning. Ullbodyer ble min redninger der 🙂

 

BENDIKS BODY OG GENSER
Str fra 1 mnd til 2 år

 

 

 

 

Designet av Yndestrikk Design

 

Dette er en body eg kunne brukt på Amira som liten, body er et deilig plagg og fin som den er.
Kun ei strømpebukse i tillegg og man har det beste lekeantrekket 🙂

 

YNDIG BODY
Str fra Prematur til 36 mnd

 

 

 

 

Designet av Mona Nilsen

 

Enkle detaljer kan fort snu en body til å bli en del av et fint antrekk 🙂

 

LØVFALL BODY
Str fra 0/3 mnd til 12/18 mnd

 

 

 

 

Designet av Mona Nilsen

 

Helt enklet er fint og flott, som oftes det beste også 🙂

 

ENKEL BODY
Str fra 0/2 mnd til 2/3 år

 

 

 

 

Designet av PetiteKnit

 

Eg er, som mange andre, veldig glad i denne Yoke`n til PetiteKnit

 

ANKER`s SUIT
Str fra 0/3 mnd til 18/24 mnd

 

 

 

 

Designet av Tina Hauglund

 

Helt enklet i tynn alpakka ♥ Lekkert, kan jo også som du ser pyntes med litt “løse” deler. Eller så vil eg jo minne om at det anbefales ikkje alpakka på barn under 3 mnd pga de løse fibrene som er i alpakkagarn.

 

LINNEA BODY
Fra str 1 mnd il 4/5 år

 

 

 

 

* * * *

 

 

 

I går kwell, eller egentlig natt ble det vel siden eg ikkje la meg før halv 3…ble eg sittende her å skisse og regne litt. Den påbegynte makrameén min trooor eg blir litt for kort…Selv om eg ville ha knuter på den måten eg har gjort det ble det nok for mange (Det spiser garn liksom). Det er 0 problem å “rekke” opp slike knuter så det kommer eg i så fall til å gjøre, men eg har et annet makramégarn som eg vurderer å prøve hvis eg nå skal starte på nytt. Ellers tror eg at eg har funnet ut (eller eg vet!) at det blir for mange tråder når eg knyter med dobbel tråd. Man skal i utgangspunktet ha 16 tråder, 4 på hver lengde, eg har jo 32, altså 8 på hver lengde. Ingen problem når man knyter, men det blir fort mange tråde på disse “løse” partiene…Mulig dette virkelig kaotisk, men det er det ikkje, men det “ser” litt kaos ut….Hmm…så eg tror eg skal teste ut dette andre garnet
for der kan eg “kjøre” enkelt hele veien 🙂

Som om ikkje dette var nok så surret noen nye perlerier rundt i hodet mitt da eg la meg i natt, eg er ganske sikkert på at eg surret i en god time før eg sovnet…Hadde eg ikkje sovnet når eg gjorde så hadde eg garantert stått opp og tatt en runde med målbåndet for å se om det eg tenkte på kunne funke…Det er søren ikkje bare bare når knisten i den kreative hjernehalvdelen begynner å jobbe påegenhånd når fornuften sier: SOV!

Det eg nå er nødt for å gjøre for å klare å roe ned alt som spinner er: Først må eg jo shaine meg selv, den er grei….Så må eg måle opp og klippe ferdig til en makramé i dette andre garnet, få en start på det slik at eg kan slappe av…Slappe av nok til at eg kan teste ut ideéne som kvernet i natt ang disse perleriene 🙂 Tja, eg tror dette kan bli en sånn herlig og kreativ søndag som eg elsker, ja for noen huslige syssler har eg over hodet INGEN planer om! Det kan eg si: Den dagen eg blir millionær skal eg anskaffe meg en vaskehjelp her hjemme + en som f.eks kan sortere sokker 🙂 Så hva har du tenkt å bruke din søndag til? Husk at det er mandag i morgen
og en hel uke til neste søndag – Bruk dagen i dag godt ♥

 

 

KOS DEG
OG NYT DEN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. Jeg skal strikke og hekle litt I dag. Kose meg skikkelig, da passer det at det regner ute.Slipler å tenke på det jeg skulle gjort der.
      Ha en fin og kreativ dag du også.

    2. Der var det mange fine bodyer.
      Tror ikke det blir noen flere barnebarn her nå, men det kan jo hende at man finner noen andre og strikke til.
      Gikk en lang tur før frokost. Og nå skal jeg bare kose meg resten av dagen. Bl.a feste tråder og maske sammen under ermene en sommertopp.

    3. Etter en langtur i formiddag skal eg vaske og rydde litt i leiligheten. Så er det kose tid frem t sengå kaller👍🏻. Lag deg en fin søndag og lad opp til uka

    4. Her regner det i dag. Har gått en ganske lang tur i skogen, og nå er det sofa og strikking som gjelder. Strikker på sokker mens jeg planlegger neste prosjekt som blir enten genser eller jakke som du foreslo på bloggen for noen dager siden. Godt å være inne når det bøtter ned ute. Kos deg og ha en flott søndag 😊

Siste innlegg