8 Norske Strikkeoppskrifter – Skole-/Barnehagestart

Designet av Strikkelisa

 

Nå er det ikkje lenge til både skole og barnehagestart, mange er kanskje allerede startet, vet at SFO er i gang flere steder. Takk å pris så er det ikkje så kaldt ennå så du har mer enn nok tid til å gardere deg en deilig ullgarderobe til de små ♥ Det er absolutt gaver som varmer, og ikkje minst hjelper det nok på for en småbarnsfamilie for ullklær er neimen ikkje det billigste man kjøper.

Dette er absolutt noen av mine favoritter, flere er strikket, og Skorsteinsgenseren over her er det ikkje så lenge siden eg strikket til Dib, dog i Voksen Størrelse. Har faktisk en sprek variant av den til meg selv også,
men den er ikkje heeelt ferdig.

 

SKORSTEINS GENSER
Bildet over
Str 2 til 14 år

 

 

 

 

 

Designet av Strikkelisa

 

Denne har jakken elsker eg! Å jadda, selvfølgelige har eg Strikket en til meg selv!
Elsker den jakken og eg strikket den i Alaska fra Drops

 

LØVFALL JAKKE
Str 1 – 10 år

 

 

 

 

 

Designet av Tina Hauglund

 

Denne type genser er jo noe av det beste tilå ha under jakke/dress;
Strikket i tynt garn, f.eks Arwetta

 

TYNN LØVETANN GENSER
Str 6/12 mnd til 8 år

 

 

 

 

 

Designet av Tina Hauglund

 

For ikkje å nevne ei litt tynn ullbukse! Ahaa det er skikkelig godt!

 

TYNN RIBBESTRIKKA BUKSE
Str 6 mnd til 8 år

 

 

 

 

 

Designet av PetiteKnit

 

PetiteKnit har flere herlige plagg til de små, du må nesten ta en kikk og plukke deg ut noen favoritter 😀

 

NO FRILLS SWEATER JUNIOR
Str 4 – 14 år

 

 

 

 

 

Designet av PetiteKnit

En enkel jakke som selv en nybegynner kan klare å strikke.

 

BEGINNER`s JACKET
Str 0/3 mnd til 7/8 år

 

 

 

 

 

Designet av Bente Geil

 

Kjoler er jo som eg har påpekt i alle år det perfekte plagget til barnehagen! Er den strikket i tynn ull kan den fint brukes hele året. En langermet tynn genser og strømpebukse i tillegg når det er minusgrader er helt topp 😀

 

TANKESTREG
Str 1 til 10 år

 

 

 

 

 

Designet av Signe Strømgaard

 

Nok en perfekt kjole! Stor bevegelighet og strikk den i glade farger og den blir helt super!

 

NOVA
Str 2 til 10 år
Gratis strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

 


Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. Flotte klær til de små.<3
      Fikk ikke du et diamond painting bilde for en liten stund siden? Det er såååå gøy å holde på med, kan du tro. Jeg holder på med et nå som er 40×50 i størrelse. Mange timers moro.<3 Anbefaler deg å gå i gang med det!
      Ha en flott kveld.

Siste innlegg