Å joo da! -Jula varer faktisk heeelt til påske! Ho Ho

 

Det er faktisk aller første gang eg også har tillatt at jula overlevde! Hvite Julestjerner er jo helt geniale! Har tidligere stort sett kun hatt røde og de fyker jo ut sammen med Jula 1.nyttårsdag. Denne nydelig hvite sammenplantingen som eg fikk fra Marianne (Bloggleser) har virkelig fått vokst og koset seg heeelt siden desember! Den har stått på spisebordet og vært akkurat like flott hele tiden….helt til i går!

 

 

 

 

Det var først da eg plukket ut julekulene. Eg syns at de kulene var ganske anonyme + de gikk i gråtoner og passet perfekt i stua. Nå ble de byttet ut med litt påskeperlerier og julestjernene skal få lov å kose seg så lenge de er fine. Har både hørt og sett julestjerner som omtrent lever evig, ja de kan jo bli ganske så store 🙂 Hvite julestjernen kan helt klart være helårsblomster (planter?) og eføy er jo en av mine favoritter 🙂
Syns den ble ganske så koselig som påskeoppsats også 🙂

Det store Påskekyllingen som ligger i fronten opp i der er fra boka “Perletid” til Anja Takacs og den med fjær finner du på Perle app`n hennes “Det perler”, ja og de 2 bittesmå var på et bilde Anja la ut på Instagram 🙂 Søte og kjappe perlerier som du fint rekker mange av før påsken er i gang (mulig eg har tjuvstartet litt). Nå håååper eg at Påskepakkene eg sendt på mandag har kommet frem til vinnerene? Alltid fint med et lite Pip at de er mottatt,
eg mener….de kan jo forsvinne på veien..

Anyway, selv om det egentlig er litt kaldt skal eg feire våren i dag! Fikk ny Jeansjakke i posten i går og den skal innvies i dag (nå kan eg kanskje få vasket boblekåpa eg kjøpte i vinter?) over en deilig sommekjole eg nylig kjøpte 🙂 Når kalenderen sier vår, ja da er det jo vår uansett hva gradestokken sier!

Satser på lite venting hos legen, etter det skal eg innom Montér, trenger en pose med gips….Fikk nemlig noen ideér og da må det prøves! Sååå må eg innom Rema i dag også for mor mi, og så skal eg hjem til henne å plante litt på trappa. Gradene og været avgjør senere om eg planter ut noen stemorsblomster når eg kommer hjem, hvis ikkje blir det perler og strikking. I dag er eg overlykkelig over at eg faktisk bare sto på i går og fikk vasket/pyntet stua! Jaja, eg må nesten bare svinge meg rundt og gjøre meg litt anstendig! Me får tastes senere!

 

 

LAG DEG EN
FLOTT FREDAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Jeg fikk en nydelig stor hvit julestjerne for en del år siden. Den var så flott. Nå sommeren kom tok jeg den med ut på terrassen, og der sto den like flott helt til slutten av juli Så stell pent med den, og la den pryde terrassen når det blir sommer ute…
      Må nok få frem påskepynten i dag….

    2. Du har vel grønne fingre:)
      Min har bare grønne blader igjen, men vik ikke kaste den for den var plantet sammen med sukkulenter som jeg fikk fra selve ordfører sist jul for jobben jeg gjør for de eldre:)
      Det ser ut som du har mye å gjøre I dag. Kos deg:)

    3. Blir endaxmer spennende å se. Stadige påfunn. Gøy! Har en hvit stjerne selv jeg. Det vil si… den var hvit. Tok av de siste hvite tørre bladene i dag. Når mor jobber og sover.. må mannen i huset vanne. Ber han gi de litt.. vi fyrer tross alt. Vi er nok ikke helt enige i hva raust med vann.. og raust med vann. Har et par fridager i påsken!? Må vel finne på noe. Kanskje… eller ikke. Ha en deilig helg. Det skal jeg. ❤

Siste innlegg