Å strikke en kjole? -Det er jo det beste av alt!

Designet av Knitatude / Chantal Miyagishima

 

En kjole på pinne 6,5 kan ofte bli litt tung slik at den siger, men tro det eller ei, men eg har noen nøster av orginalgarnet her og denne kjolen kommer til å holde seg fint 🙂 Den vil veie mellom 500-900 gr alt etter størrelse og det er ikkje så gale syns eg? Genseren eg har strikket i dette garnet er i allefall veldig lett og den siger overhodet ikkje. Orginalgarnet kan du sjekke ut HER, men JA; det er en ganske syk syyk pris! Et garn som er mer “normalt” i pris (Her er alt relativt) er DETTE deilige merino garnet fra Pickles, det er litt tynnere enn orginalen,
men det burde går fint. Du har også DETTE deilige Tweed garnet fra Pickles som passer supert, det er ca samme tykkelse og med samme strikkefasthet som orginalen 🙂 Da er du ca på halvparten av prisen til orginalen
og du havner på en noe mer “normal” pris (<—opp til hver enkel å mene)

 

 

Designet av Knitatude / Chantal Miyagishima

 

Om eg strikker vinterkjole eller sommerkjole så velger eg uansett et ullgarn, sommergarn som f.eks bomull skjer ikkje. Dessuten er det ikkje så dumt med en litt lun kjole om sommeren heller. Skulle det være 30 gr så er det uansett ikkje en strikkekjole noe du tar på uavhengig av garn 🙂 Da er av med alt og på med en florlett
og alt for stort skjorte som gjelder! *humrer*

I følge designeren selv er dette en enkel kjole å strikke så du trenger ikkje være proff. Den strikkes nedene fra
og opp. Garantert en kjole som går rimelig kjapt å strikke med tanke på pinne og garn 🙂
ME LIKE! Yes Yes! Ohhh Nooooo *Ha`kke tid*

 

DIAMOND KNIT DRESS
Bildene over
Fra 81 cm til 137 cm i overvidde
og fra 88 cm til 140 cm i hoftevidde

 

 

 

* * * *

Hekkan som det regner! Det stopper ikkje og det er rett og slett øredøvende! Passer jo supert med tanke på dagens aktivitet: Strikking! Det er jo bare Ali og meg + mor mi *ler*. SÅ ja, blir nok en rolig dag sånn sett 🙂 Begynner faktisk å ligne på et teppe det eg strikker på og det er fortsatt akkurat like kjekt å strikke. Det går veldig fint med Dib i Trondheim og det høres ut som de har det kjekt. Sånn sett er det jo greit at mor mi er her for eg er jo så spent vettu haha Det som er EXTRA kjekt er at det blir dokumentert med bilder på nett hele tiden hva som skjer og når ting skjer. Jostein Foto tar bilder og oppdaterer, første oppdatering kan sees HER (<—for den spesielt intresserte)

Ang mor mi så er hun passe mørbanket. Av erfaring etter når eg selv har ramla så vet eg at det ofte er verre (stivere) dagen der på og det stemmer godt, hun er ganske stiv og vond, men hun har allerede funnet frem strikketøyet så det går nok helt fint. Frokost har hun fått så det er jo egentlig bare velstand 🙂
Blir nok en fin lørdag alt i alt.

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
FIN LØRDAG

 

 

 

Go`klem fra ei ganske spent Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg