ALMA – Høstens flotteste Tunika? –> Norsk Oppskrift

Designet av Kari Hestnes Design

 

Altså! HALLO!? Eg velger galant å se bort fra at den strikkes nedene fra/opp og har isydde ermer, denne MÅ eg ha, og denne gangen mener eg det!! Bare se på den!! Ahaa så lekker og samtidig så tøff, flott, lekker ja denne har vel alt? Tunika`n som funker både til hverdag og fest, for ikkje å snakke om til Jul! Ååå se for deg denne i en sånn dyp rødfarger, iiikkjeee sant!? Selv hadde eg valgt en farge som eg ikkje forbinder med en høytid for denne kunne eg garantert bodd i! En lekker strømpebukse i ull og eg er good to go! Eg likte den veldig god som den på bilde,
i grått, men så er eg veldig glad i å strikke i grått! Du kan bruke hvilken farge du vil (nesten) som tilbehør.
Det KRIBLER i knehasene!! Eg må seriøst få gang å tømme den strikkekurven som står her! HJELP!!

 

 

 

Designet av Kari Hestnes Design

 

Orginalt strikkes den i Naturally Amuri DK, og det kan eg bare si med en gang; Det blir alt for dyrt med 11 slike hesper for min lommebok…MEN! Eg har allerede noe ideér om hvilket garn eg kan bruke! Du vet, hjernen begynner å spinne med én gang eg ramler over noe eg blir stormforelsket i!! Eg har aldri strikket i SOL Lamullgarn, det kjennes sååå godt ut, men så føler eg gjerne at det hadde vært fornuftig med litt forsterkning i tunika`n….

Daaa kom eg til å tenke på Alpakka Tweed Classic! Det har eg strikket i og eg elsker det tweeduttrykket det gir
og ikkje minst fargene! ♥ Men, som alltid så er det strikkefastheten som er viktigst, spesielt om du er helt avhengig av å treffe på de oppgitte målene. Dessuten må du jo selvfølgelig velge et garn du kan ha mer eller mindre rett på huden. Tunika`n skal jo tross alt være behagelig å ha på 🙂 Så hva sier du? Skal me strikke oss en ny kjole til høsten?? Eg vil ha en i grå, petrol eller denim…Aller helst alle 3…Ja, du kjenner jo moi! Hvilken farge ville du hatt?

 

 

ALMA
Bildene over
Overvidde fra 90 cm til 126 cm
NORSK Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

Det REGNER….begynner å bli lei nå…dro opp ei gulrot fra grønnsakkassen her om dagen, ja jo den var FLOTTE, men eg kunne bende den…Gulrøtter skal IKKJE bendes, de skal poppe med et skikkelig knekk—> Ikkje en sjanse!! Men, sånn blir det når de står, går og lever i våt jord..Neste uke ser tålig bra ut sånn værmessig, pr nå intet regn i sikte så kanskje det er håp for rund 2 av reddiker og neper? Tja, det gjenstår jo å se, men det er jo litt trist. Skjønner veldig godt at det er alvorlig krise når bonden står på nyhetene og sier at avlingen blir ødelagt av været, min lille kasse er jo ingenting i forhold, men akk så kjipt likevel.

Dib og eg, ja me skal på tur i dag! HÅPER virkelig at pakken min (du vet, den som veier nesten 12 kg!!! Perler & Garn) lander på Posten slik at eg kan plukke den med meg i samme slengen! Ååå eg er sååå spent, ikkje nødvendigvis på perlene, men på det garnet!! Eg vet bare hvilken fargegruppe eg har bestilt, men petrol/turkis kan ofte være så mangt,
ja det kommer litt an på øyet som ser også! Måtte det virkelig klaffe med det eg har i hodet!!

Ellers? JA! Eg trenger et RÅD og det bør være godt slik at arbeidet mitt ikkje går i dass! hehe Nå har eg ved flere anledninger snakket om leire, det blir det neste eg skal hive meg litt på tenkte eg…Har laget ting i leire ved flere anledninger. Da eg var liten kjøpte alltid far min sånne digre stykker med råleire som nesten var svarte som sto i kjelleren, men det skal eg ikkje ha! Eg kan heller ikkje ha leire som må brennes, eg ønsker en GOD leire som kan lufttørke og som gjerne er helt lys (hvit?) Å ja, eg er klar over eg bare kan søke det opp og vips så popper det opp, men eg vil høre erfaringen om hva som er best å jobbe med og hvilken som holder seg best. Det eg skal lage skal males og garantert lakkes siden eg skal ha det ut. SÅ ja, da lurer eg:
Hvilke leire anbefaler du, og hvilken bør eg velge?

Ellers?

 

 

LAG DEG EN
AMAZING DAG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. Den var lekker. Grått er jo veldig fint da.
      For en tid tilbake hadde du et innlegg der du skrev om kosedyr osv..du linket til Ravelry,men det ble jo ikke til at jeg klikka meg inn der og da.Nå har jeg lett etter deg der inne,men finner deg ikke.Hva kaller du deg på Ravelry?
      Ha en flott kveld.

        1. Ok,tusen takk. Hadde jo vært gøy å ta en nærmere titt på kosedyrene du har laga. Har jo noen små venner i familien jeg også. Kanskje jeg får noen gode ideer,vet du. Hehe.

          1. Det er noe av det kjekkeste! Å hekle og strikke kosedyr 🙂 Et tips om du lager noen: I de svære kassene på Ikea hvor de selger rimelige puter (sånn typ 29 kr ca) Ungene hadde masse slike puter på rommet tidligere og helt tilfeldig oppdaget eg at de putene er fylt med skikkelig god vatt! Så ja, det svarer seg å kjøpte en sekk med de putene for vatt kan jammen være dyrt 🙂

            1. Takk for tips.Jotakk du,for noen år tilbake var jeg innom Husfliden å kjøpte ullflor til den store gullmedaljen. Har fremdeles mye igjen av det.
              Var innom Ravelry å titta på kosedyrene…gudameg så mye fint du har laget gjennom årene. Fy søren den hvite Still light fra 2010 så flott du var i den.Wow! Og det kosedyret jeg bare falt pladask for var Lupita Chihuahua. Noe sååå skjønt.

            2. Takk skal du ha <3

              Hvis du klikker deg videre inn fra den Lupita Chihuahua`n og ser på de andre oppskriften denne designeren har! Åååå du hildrande du!! Hun har sååå utrolig mye flott! Ingen av de figurere er vanskelige, omtrent kun fastmasker, men man må bare telle nøye 🙂 Skikeklig kjekt å hekle slike 🙂

Siste innlegg