Altså….O`la laaa! – Strikkeoppskrifter

Designet av Rebecca Bussineau

 

Her snakker me FargeEKSPLOSJON av de sjeldne! WOW! Ser at det er strikket i riller så eg er jo allerede fullstendig LOST! Her gjelder det å bare raske sammen det man måtte ha passende garn og få fart på pinnene.
Av teknikker trenger du kun det mest grunnleggende så du trenger slettes ikkje være utlært på avanserte teknikker 🙂 DET lover jo bra, tenk å bare ha et “hjernedødt” prosjektet som nesten vokser
av seg selv åsså blir det som dette? Fantastisk!

 

 

 

Designet av Rebecca Bussineau

 

Orginalt er teppet strikket i flerfarget Merino (ca 160 m pr 50 gr) på pinnenummer 2,75 mm. Hver trekant trenger
ca 5 m garn, så her kan du plukke med deg små rester om du har noe liggende 🙂

 

LOVE TRIANGLES BLANKET
Bildene over
Fra str Babyteppe til 120 cm X 200 cm
Enkelt å variere størrelsen

 

 

 

 

 

Designet av Rebecca Bussineau

 

En litt annen variant; Samme type garn og pinner, større trekanter (ca 14 cm). Strikkes med en farge om gangen, det er fototutorial for å vise hvordan, men du trenger kun å strikke med de mest grunnleggende teknikkene 🙂 Dette er jo et drømmeprosjekt når man likevel skal holde seg mest mulig hjemme.

 

WINSTED BLANKET
Str 137 cm X 180 cm
Strikk det så stort du ønsker

 

 

* * * *

 

 

 

Regn, vind og 3 grader er BIKKJEKALDT! Iskaldt faktisk! Alt er vått ute, så nå hadde det jo passet flott om det kom noen minusgrader…..*Ironi*. Men, i såfall er det jo helt typisk om det skjer…myser litt på det værvarselet og jammen skal det ikkje komme litt snø også…HVOR var snøen henne når eg ønsket meg den til jul!? Ikkje sant!
Nå har eg jo ribbet den ene spisspaprikaen for frø og er i grunnen snart klar for DEN sesongen….
ikkje snø liksom

Egentlig skulle eg ha vært på en runde her i Tananger å hente inn ullklær, men ALT av gater (bortsett fra hovedveien) har vært det man kaller for klunk is! Der med har eg drøyd det litt. Fikk melding fra ei som satt med hele 30 håndstrikka barnegensere! De skulle egentlig vært sendt til Romania, men pga Korona ble det et problem. Kirkens Bymisjon har lite de kan gjøre akkurat med barneklær da brukerene der er voksne. Nå skal eg sjekke litt rundt hvor de kan komme best til nytte for barn 🙂 Har noen mail å sende. Ellers i dag? Tja, eg skal se om eg kan omkafaltre på et garderobeskap å se om eg kan snu litt rundt på soveposer etc og kanskje få plass til alle de nye kakeboksene som eg IKKJE vil ha ned i garasjen. Utover det?

Hmm spørs om det ikkje blir mest strikking i dag, forhåpentligvis 🙂

 

 

KOS DEG OG GJØR
DAGEN DIN FIN

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

4 kommentarer

Siste innlegg