AN APPLE A DAY…..IN CHRISTMAS??

Dagen i går…Hmm…*smatter litt*…Tja, vel for å si det sånn så skjedde det noe drastiskt og ikkje tro at det hele er en fille ting, meeen i kjent bloggstil sier eg enn så lenge: “Eg skal fortelle om DET senere, dvs en annen dag…” Bare for å krydre nysgjerrigheten litt så kan eg jo si at det er vel muligens noe av det største eg har “følt” på kroppen foruten å fått barn og bli gift!

Vel, ang de der Snehvit eplene over her!! Ahaa når eg var barn så var det liksom ikkje helt Jul før de lå på et fat i stua! Det er de flotteste eplene ever….Å SE på…Det skumleste er jo at OM akkurat de me har her nå blir liggende til over nyttår, ja da ser de jaggu meg akkurat like fine ut…Heeelt til du biter i det! OMG!

Nå når de er helt nye syns eg de er knallgode, ja for de er skikkelig sånn knas knas 🙂 Andre frukt som må i hus før jul er så klart clementiner! Hmmm eller mandariner?? Nei, eg vet, det me kjøper nå for tiden er clementiner, men da eg var liten, sånn type på 70/80 tallet DA var det mandariner!! De var bittesmå og merket var “Marocc” Ååååå fy søren! Eg kunne gitt bort litt Juleglede om eg kunne fått smakt på en sånn igjen! 🙂

Når eg sto opp i dag kontra alle de andre dagene i desember frem til nå så kunne eg aaane litt av den gode gamle barnslige Julegleden! ENDELIG har me også Jul i stua! Det er virkelig noe eget å komme inn ei koselig stua om morningen og starte dagen med å tenne litt røde lys 🙂 Ja, for morningene frem til nå, selv om me hadde rød duk på bordet har ikkje vært særlig motiverende for å si det sånn!

I går kwell måtte eg ned igjen på senteret for av en eller annen uforståelig grunn så glemte eg å kjøpe telys og hvite kubbelys da me handlet!! Nå har eg fylt opp lageret litt så det er bare å fyre opp 🙂 I sammen slengen hentet eg mor mi og tok henne med hjem hit. Pga alt kaoset her i heimen er det en stund siden hun var her, men det ble en koselig kwell og extra koselig siden Amira også var hjemme og koste seg i sofakroken 🙂

Det er sjeldent at eg eg kjøper noe ny julepynt, da må det være noe heeelt spesielt som eg faller for! De 3 pepperkakene over her er noe av alt Julepynten ungene fikk i kalenderen da de var små 🙂 Egentlig syns eg mye av dagens julepynt er for moderne(?) eller Too American! Jaja eg skal jo ikkje si noe for høyt, men eg har kjøpt et par morsomme “skilt” som står i krukkene ute på trappa haha Sånn SKIKKELIG typisk amerikans *ler meg ihjel* Jaja, men eg syns det er sååå koselig å pynte med ting som me har hatt siden “tidenes morgen”, det er derfor det tar så lang tid å pynt; “Åååå husker du denne?? Det var då me var …bla…bla…” etterfølgte av dype lykkelige sukk…Ja du kjenner deg nok igjen 🙂

Det har dukket opp litt sånn nye “kroker” i stua i år, for ikkje å si alternative løsninger; Ja som å “pakke inn” ting som bare må “Lagres” i stua pga oppussing! Da pakker man det inn i julepledd og setter planter opp på! haha

På bildet over der i mot er det Dib sine “Skills” som dominerer! Ikkje bare har han laget det flotte bordet her, men samlingens herligste nisser (som han laget i barnehagen) har nå endelig fått hvert sitt hus 🙂 JA!! Eg samler på ALT ungene har laget opp gjennom så sant det ikkje blir ødelagt! Det kalles å ta vare på gode minner og stolte øyeblikk ♥

Det “Hjemmelaga Hjørnet” – Dette er gull verdt! Her er småting som våre unger har laget, det er noe fra vår niese + det er flere ting vår grandnevø har laget! Skikkelig koselig  Eg er nok den tanten som setter MEST pris på hjemmelaga ting som ungene kommer med! Klart det står fremme i stua, ja eg har også fått ting som ikkje er julepynt og selvfølgelig skal det stå fremme som pynt 🙂

Eg tenkte i går at eg skulle ta å få bakt litt i dag, men nå når eg sitter her kjenner eg at det hadde vært deilig med en fridag!! Ble mye olle bolle i går så JA eg er litt sliten. Dessuten vil eg tro at han Ali inntar kjøkkenet litt senere for å rigge til maten som skal på bordet i kwell. Er det EN plass eg ikkje liker å være samme med han så er det kjøkkenet!!! Haha Da må det i tilfellet være hvis han står i vasken å skreller 10 kilo poteter og at han holder seg der haha Ellers så fyker han hit og dit i en egen verden mellom krydder og alt annet så det funker dårlig! Kanskje eg bare koker opp en porsjon med Fruktflesk for det kan jo uansett bare stå til i morgen. Dvs eg da kan klippe flesk i morgen og kanskje eg kan steike krumkaker?? Det er litt sånn forsiktig start på Julebaksten, for krumkaker krever jo SVÆÆÆRT liten innsats 🙂 Men akk….De er nydelige!

Jaja, nå skal eg fortsette å nye denne dagen og eg må nok vie den til strikking! Det er fortsatte et håp om å få ferdig noe av julegavene…“Ser mørkt ut”

 

 

KOS DEG OG HA
EN MAGISK LØRDAG

Go`klem fra ei Kjempeglad Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Kor koselig å se juleglede hos dokker. Endelig kom den hos deg, det var på tide. Vi har jo fulgt hverandre siden bloggstart og din jul er til glede for mange.
      Veit du, de pepperkakene du pynter med, har jeg også. 3 stk som må fram hvert år, er så glade i dem.
      Jeg er på husmorferie i Bodø og nyter noen dager hos mine kjære. Ha en koselig kveld videre.

Siste innlegg