Anne Brith? Du klarte det! -Hatet har slått ut på Richters Skala!

 

Det forhåndsanmeldte jordskjelvet har blitt registret på Richters skala, men eg tviler på at det ble slik som Anne Brith håpet på? Ja nå bruker eg navnet hennes og ikkje bare *en tidligere blogger*, hvorfor? Fordi eg vil skrive til både henne og hennes følgere (les:Blodfans!) Uansett hva du måtte ønske å oppnå som blogger, baker eller forfatter så ønsker vel ingen at en hel flokk av mennesker skal gå i krigen for en selv? Ikkje nytter det å skrive en kommentar verken hos deg eller noen av dine følgere, da blir man enten skjelt huden full eller bare blokkert. En ting som er helt sant er jo at Kvinner hater virkelig kvinner, det er jo i allefall nå bevist, men dog ikkje slik det var ment vil eg tro?! Det er SKREMMENDE det som nå skjer syns eg, ja det er en sånn ulmende stemning hvor det ellers bør være en koselig og inkluderende tone.

 

Vettu Anne Brith? Eg leste deg i noen år og syns det var skikkelig koselig, eg kommenterte og du svarte, ja me hadde en form for dialog og det var en hyggelig tone. Sakte men sikkert så følte eg en endring noe også ganske mange andre følte…Nebb og klør kom mer og mer frem og stemningen ble amper. Eg har selvfølgelig forståelse for at vemmelige, stygge og vonde kommentarer ikkje er noe kjekt, men det ble mer og mer angrep på de som faktisk bare var kritiske til den nå ganske urovekkende fremtreden. For å si det ganske kort? Du ble til slutt den type blogger du  selv sa du ikkje skulle bli, husker du? Du ble hyllet for den du var, fordi du var ærlig og du hadde begge beina plantet på jorda, i dag er du ikkje den Anne Brith lengre og det er synd.

 

Nå har du din helt egen HÆR som forsvare deg med nebb, klør og et vanvittig stygt språk over hele nettet! De skriver og brøler hvis de får en føling av at noen i kommentarfeltet ikkje er så begeistret for deg lengre, var det dette du drømte om? Mange av dine følgere har egne blogger og de skriver med et språk som absolutt ikkje burde vært publisert! Er du stolt av at du klarer å dra sååå mye hat ut av andre mennesker når den andre
parten egentlig KUN stiller kritiske spørsmål?

 

Har du eller noen av dine ihuga følgere f.eks VIRKELIG lest hva som skrives på Rampelyset?? (som nå om dagen garantert slår anmeldelserekord hos Politiet) Mange ganger så lurer eg på om me har lest det samme? For i følge dine FANS skrives det kun hets og det foregår grotesk mobbing og det lages konspirasjonsteorier over en lav sko. Når det som blir skrevet kan dokumenters kan det neppe kalles å lyve? Det er ikkje løgn når en person kan slå i bordet med fakta? Dessuten har eg aldri vært på et forum som modererer så strengt som på Rampelyset, for selvfølgelig, det finnes ganger hvor noen blir litt “varme i toppen” der også, men jaggu forsvinner det fort!

 

Det nytter ikkje å bare føre en ensporet dialog kun basert på en rosa sky med hjerter. Det som virkelig kunne blitt noe stort ble i mine øyne bare noen halvveis? Ut i fra stemningen i Bloggverden når ditt navn kommer opp kan umulig være det du drømte om når drømte om hva du skulle bli som stor? Eg? Vel, eg syns det hele er ganske trist og eg blir FLAU av å se hva damer på min egen alder klarer å lire ut av seg bare for å forsvare deg,
ei dame de egentlig ikkje kjenner…

 

 

SKREMMENDE!!

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

31 kommentarer
    1. Uten at jeg har annen og dypere kjennskap til A-B enn det som avstedkommer av et antall bloggbesøk som kan telles på en hånd, har jeg liksom følelsen av at dama har blitt typ fanget inn i en nedadgående spiral hvor hun er blitt mer ‘edgy’ av negative kommentarer, hvilket igjen har økt mengden av mottatt ‘trolling’, osv, osv…

    2. Bøyer meg i støvet Oppfatter tingene på lik måte som deg. Herlig at noen sier ifra.

      Rett skal være rett og ikke en tilpasset sannhet. Bra!

      1. Takk skal du ha Therese 🙂
        Det er jo umulig å si noe andre steder for prøver man seg med noen fornuftige ord så når man ikkje frem 😉

    3. Et av blodfansa har begynt å henge ut og hetse enkeltbrukere på Rampelysforumet i bloggen sin. Skjermbilder og alt. Da jeg påpekte det var å krysse en grense som ikke var grei (og i en koksgrå sone av brudd på GDPR) fikk jeg beskjed om å skamme meg. Nøyaktig hva det skulle være godt for må gudene vite.

      Man blir litt matt. Og man orker egentlig ikke, for skylappene er limt fast uansett hvor mye man påpeker at svaret ikke er å ty til hets og personangrep.

      Også er det voksne mennesker i tillegg som oppfører seg sånn. Jeg har kjent unger med bedre nettvett…

      1. Hei Elise 🙂 Eg leste den kommentaren din og det var ingenting feil med den. Har selv prøvd å kommentere, men mine blir ikkje godkjent og det er verken hets eller mobbing i mine kommentarer. Det blir som å snakke til døve ører. Syns hele dette sirkuset bare har blitt helt kaos og det kom intet godt ut av det i allefall.

        Ha en fin kwell 🙂

    4. Tusen takk for dette innlegget, selv om det er bare trist at det er nødvendig :-/

      Er jo dessverre mye av dette rundt omkring, folk som føler at de ‘kjemper det godes sak’ blir fort de mest aggressive og drøye selv. Så går det i sletting av kommentarer fra folk som bare er uenige, knebling av folk som mener noe annet og sinte angrep på meningsmotstandere framfor dialog.

      Oppi det hele, så har det gjort Kvinneguiden og Rampelys bare viktigere enn noen gang. Det hadde jeg ikke trodd første gang jeg ramla innpå der, for mange år siden. Men når stenging og utestenging av de som mener noe annet nesten er blitt normen, så trenger vi virkelig et sted hvor diskusjonene kan bli tatt på nøytral grunn. Med folk som passer på og holder orden – uten å være del av diskusjonene.

      Vi trenger heller flere gode, modererte debattarenaer hvor folk kan møtes på like fot, uten å måtte dra med seg baggasjen med hvem en er, hvilken utdannelse en har, hvor en bor, hvilket kjønn en har osv osv, og bli tatt på alvor utfra meningene sine, ikke hvem de er.

    5. For et fantastisk bra og viktig blogginnlegg. Dette her skulle vært leserinnlegg i avisen!

    6. Følgerne og blodfansen til Anne Brith er tydeligvis like sinte, bitre, hatefulle og hevngjerrige som ABD selv. Kan ikke skjønne at boka “Kvinner som hater kvinner” kan appellere til andre enn de som kjenner seg igjen i forfatteren av boka. Om den boka selger godt, vitner det desverre kun om at det er mange kvinner der ute som assosierer seg med forfatteren.

      Når det gjelder blodfan-bloggeren du sikter til, så virker det som hun og ABD er i samme sko. Virker som det tippet over på et eller annet tidspunkt og bitterheten og hatet begynte å spise de opp innvendig. Når det gjelder ABD virker det som det tippet over da hun gjorde det slutt (eller var det omvendt?). Det må ha føltes veldig bittert å måtte gi slipp på drømmen om fin vestkantfrue spradende rundt på Oustøen, drømmeboligen til 13 mill, Tesla, luksusbåt, Louis Vuitton vesker og velstående venner.

      Jeg forstår ikke at noen vil seg selv og familien sin så vondt at de lar seg spise opp av hat, bitterhet og sinne. ABD som skriver at hun ikke vil omgi seg med negativitet, og som har som livsmotto: “Kill them with kindness”.

      Jeg må innrømme at jeg syns Blogglandia sirkuset er underholdende også. Hva dukker opp på snap og IG og FB i dag? Hva diskuteres på KG? Hvor ender det hele? Når får enkelte drømmehuset sitt som de har kaklet om i flere år? Hvor mange forhold og brutte forlovelser, samboerskap og ekteskap og unger har disse bloggerne om 10 år? 20 år? Blogglandia = Truman show og freak show.

      1. Jeg forstår det heller ikke. Hat og raseriutbrudd ødelegger den som føler dette overfor andre mennesker. Det går an å vise støtte uten å gå til personangrep og kalle folk for stygge ting.

        Jeg har fulgt med på Kvinneguiden, eller rettere sagt, jeg er medlem der, men skriver ikke så mye. Jeg synes ikke det er så ille det som står i ABD-tråden. Moderatorene er flinke til å rydde bort kommentarer som er usaklige og hetsende. Vi må bare huske at for at de skal rydde, må det aktuelle innlegget rapporteres.

      2. Det er absolutt mangen flere enn bare hun ene og eg prøver etter beste evne å styre unna, men de få kommentarene eg har prøvd å skrive blir enten totalt misoppfattet eller ikkje godkjent så de lever tydeligvis godt i egne bobler hele gjengen. Eg er også veldig spent på hvor dette vil ende, men det er litt for altoppslukende når man begynner å lese alt som skrives så eg må rett og slett ta en pause fra alt det der hatet.

        En ting er sikkert og det er at ABD er blitt akkurat den type blogger som hun så tydelig sa tidligere at hun ikkje skulle bli, kanskje det egentlig var en slik blogger hun ønsket å bli tross alt? Leve av Klikkbait uten troverdighet? Ja det må jo være en herlig drøm!Nei takke meg til å ha troverdigheten i behold 🙂 En ting kan me i allefall alle enes om og det er at den “berømte” boka har avlet alt for mye hat! 🙁

        1. Det som også er trist, er at på den måten som forsvarerne går i strupen på de andre, ødelegger også for ABD. De er i ferd med å bli hennes verste fiender.

          1. Eg vet i allefall det at eg hadde blitt vettaskremt om noe gikk i “krig” på samme måte for meg!! Det er og blir både skummelt og skremmende. Om ikkje det i seg selv er skremmende så er det ufattelig at de ikkje ser konsekvensen av det selv

    7. Må bare få nevne her at min såkalte”beste bloggvenninne” har KNEBLET meg TO ganger i det siste (ikke publisert mine noe kritiske) kommentarer under innlegg om ABD.
      Vel,hvem bryr seg ! Jeg har en ny blogg nå som jeg trives svært godt med og ikke pokker om jeg vil ha sånn type oppførsel i kommentarfeltet noen gang igjen,jeg fikk nok av det da jeg hadde bloggen synskepeggy.
      Har skrevet litt om det (og kneblingen av meg) i kommentarfeltet hos Aud Marit under innlegget “Det er greit med kritikk,men”.
      Ha en flott dag 🙂 Hilsen synskepeggy.

      1. Åååå har du en ny blogg Synskepeggy? Savner å lese din gamle . Hva heter den nye ? Har lest på din venninnes blogg og jeg blir stulm, helt helt stum :-0

      2. Det du kan gjøre om noe ødelegger for deg er å blokkere enkelte IP-adresser og vedkomne kan aldri kommentere hos deg. Eg har gjort det med et par stykker og eg verker ser eller hører noe fra de 🙂 Ha en koselig kwell 🙂

      1. Takk skal du ha <3

        Det ser ut for at de opererer så samme måte hele gjengen haha Har de ikkje dritt å rote sammen så bruker de bare noe av det som er beregnet på andre 🙂 Eg var inne å leste innlegget ditt om den aktuelle saken og det er ganske utrolig! Ha en avslappet og fin kwell 🙂

    8. Anne :

      Av rein bekymring for at mine gamle bloggvenner følger etter meg inn i min nye blogg så velger jeg å ikke offentliggjøre navnet på den nye.Ikke pokker om jeg vil ha den type oppførsel inn i min nye blogg,jeg fikk mer enn nok av det på synskepeggybloggen.
      Det er sørgelig at man må holde tilbake på informasjon på grunn av bloggere som ikke klarer å oppføre seg ! Men,sånn er det blitt,dessverre.
      Hilsen synskepeggy.

      1. Full forståelse for dette Synskepeggy ! Kos deg med bloggen din 🙂 og ellers vil jeg si til deg Vibbedille at dette var ett fornuftig , saklig innlegg oppi all galskapen jeg har lest på andre sider . Jeg leser også på Rampelys, der modereres det kraftig så ingen tvil om at det letes etter spøkelser i dagslys hehe:-))

Siste innlegg