Bare på Gøy! – Mange kjekke strikkeoppskrifter

Designet av Cindy Pilon

 

Hvis du aldri har hatt en papegøye i livet ditt eller for den slags skyld en annen skravlende fugl så har du gått glipp av noe meget spesielt! Ja for man kan si hva man vil, men en fugl som snakker? Vel, det er jo i grunnen meget spesielt, men fy søren så gøy! Me som har hatt små barn har jo opplevd mye av det samme som man opplever med en papegøye, skravla går i ett! Om att og att – det samme, hele dagen! Eneste (?!?) forskjellen er at papegøyen kan du legge et teppe over for å få den til å tie, det nytter ikkje med et barn
Men det går til gjengjeld over….med årene *ler*

Nå har du muligheten til å lage din egen ARA Papegøye og den kan kun skravle når du ønsker 🙂 Dessuten er det gøy med hånddukker, det er kjekkest sammen med barn da om du ikkje selv trenger noen å skravle med, eller kanskje du liker å lage abligøyer på et vorspiel f.eks.? Tja, kanskje det kan være smart med en i veska?
Ja som en icebreaker? *humrer*

 

 

 

Designet av Cindy Pilon

 

Tro det eller ei, men eg har strikket ganske mange hånddukker, det var også noe eg ofte bestilte av min farmor da eg var liten! Eg har f.eks strikket Denne Gjengen og oppskrift på de finner du Her Inne 🙂 En hel haug med andre morsomme hånddukker finner du bla HER og HER – Designeren av papegøyen på bildene har også mange flotte og de kan du sjekke ut HER INN! Hvis du tar utgangspunkt i Østlandgarn type garn i forhold til tykkelse og at det kan tove så har du et perfekt garn til papagøyen i allefall.

 

PARROT PUPPET
Bildene over
Passer fra barnehånd til voksen hånd

 

 

 

* * * *

 

 

VETTU!?? Nå har det seriøst regnet i ETT siden eg sto opp i går….Det blir vått ute av sånt, ja gjennomvått og alt for mye! Det er 16 gr da som egentlig ikkje er så ille, men når det regner og blåser er det jo ikkje noe gøy å være ute å “Nyte” de ekstra varmegradene…! Blomstene ser jo så triste ut, ja når de får for mye vann. Men, eg ER optimisti for det er jo fortsatt fellesferie og det kan komme mye flott vær etter den!
Enn så lenge er det bare å finne andre ting man kan gjøre – Inne!

Eg f.eks? Ja eg har tenkt å lage ganske mye lasagne i dag! Det er meningen me skal ha det til middag i dag, men eg tenkte å lage en del mer. Når eg handlet i går plukket eg med meg en del sånne aluminiumsformer til å fryse/varme opp mat i. Tanken er å lage noen former med lasagne og ha i fryseren. Har funnet ut at det kan være greit å ha litt sånn kvessen middag på lur med en 18 år gammel/ung mann i hus *ler*. Han kunne UTEN problem spist middag 3 ganger til dagen! I tillegg har han sikkert en skyhøy forbrenning for det er ikkje mange gram for mye av verken det ene eller andre, annet enn at det er plass til mye mat haha Skal mekke en god salat i tillegg og så må eg vel fikse noen hvitløksbrød vil eg tro 🙂 Er mulig mor mi kommer her i dag noe som vil at eg MÅ ut
i regnet i løpet av dagen å hente henne. Jaja blir nok en fin lørdag, at det regner gjør jo ikkje
så mye siden eg kjøpte “SOLA” med meg hjem i går:

 

 

 

 

 

 

KOS DEG OG HA
EN FLOTT LØRDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg