Barnehage Strikk – Norske Strikkeoppskrifter

Designet av Anna & Heidi Pickles

 

Jada jada og Jo Jo, eg VET at Sommerferien så vidt er i gang, her i huset starter den om ca 1 time når Dib kommer hjem fra avsluttningen på skolen. Men du? Hør nå her; Har du barn, barnebarn, nieser og nevøer eller andre barn som skal starte i barnehagen i august, eller som skal fortsette? Barn i småskolen? Ok, da er dette helt perfekt for deg! Starter du nå har du ca 2 mnd til å få en tøff, flott og ganske så grei ULL-Garderobe. Husk at både høsten OG Vinteren kan bli virkelig kald og lang! Greit å ha det man trenger klart ved oppstart sånn at det ikkje blir noe du må skynte deg med fordi gradene synker. Nå har du jo hele sommeren på deg
og du kan kose deg med strikkinga! Smart, ikkje sant?

 

 

STRIPE – SWEATER
Bildet over
Str 1 til 14 år

 

 

 

 

Designet av Anna & Heidi Pickles

 

Både buksa rett over her og genseren på det første bildet er strikket i tynn og helt nydelig alpakka *sukk* Ja eg elsker alpakka og Pickles har jo et deilig alpakkagarn da ♥ Sjekk ut de skjønne fargene de har HER! Så lenge du overholder strikkefastheten på 26 m/35 row kan du bruke det garnet du, eller BARNET foretrekker 🙂
La barnet selv få kjenne og klappe litt på diverse garn så risikerer du ikkje å strikke forgjeves 😉 

 

STRIPE – LONG JOHNS
Str 1 til 14 år

 

 

 

 

Designet av Anna & Heidi Pickles

 

Ahaa SOKKER! Forbruksplagg DE LUXE! Her gjelder det å spøta på sier eg bare, spesielt til de minste!
Eg følte ungene spiste sokker og votter i barnehageårene og de første årene på skolen! Hadde alltid et par
og 2 på pinnene for enten så forsvant en sokk eller så vokste de fra de i en fart!

Sokkene over her er strikket i dobbel tynn alpakka, så ja, dette er vel mer kosesokker enn akkurat de du dytter ned i støvlene for en langtur hehe MEN! Du kan legge til en sånn SYLTYNN Nylontråd i hæl og tå, eller hele foten så får du fort en sokk som med ett tåler mye mer 🙂 Mor mi strikker akkurat nå et par sokker hvor hun legger til denne Nylontråden og det går kjempefint. Hun kjøpte den på Husfliden 🙂

 

STRIPE – SOCKS
Str 23/26 til 43/46

 

 

Designet av Anna & Heidi Pickles

 

Dette er jo en genser eg fint kunne ha strikket til meg selv! Emoji!! Det må man jo like,
regner med de unge i allefall syns det? 🙂 Extra + for flott hette da!

 

EMOJI
Str 6 til 16 år

 

 

 

* * * *

YES YES YES!!! Nå er Dib på skolen og snaaart er han på vei hjem og det er offisielt SOMMERFEREI!!! De har ikkje avsluttning sammen med foreldrene i år derfor har de det nå på formiddagen. Dib spiller gitar i SkoleBandet og de skal nok lage til litt show og DET kunne eg godt fått med meg! Håper noen filmer!

Ali og eg har uansett mer enn nok med alt rotet her hjemme! OMG eg blir snart GAAAAL!!! Uansett, i dag skal den svarte “Kinoveggen” males inne hos Amira og så er det FERDIG!! Da kan Amira montere resten av de nye møblene hun har kjøpt og rydde på plass alt hun eier hehe Hun skal kjøre en tilhenger til ut på gjennvinninga så eg regner med at det meste av rotet snart forsvinner. Når det er gjort og når Ali har fått en hviledag eller 2 så blir det vel å fortsette? Kjenner at eg må stålsette meg litt og bare finne meg i noe mer rot en liten stund 🙂

Ellers i dag er målet å få i hus litt Helgekos, skal visst nok også handle litt for mor mi, men om det blir nå eller senere i dag vet eg ikkje ennå. Eg ville jo fått det gjort nå snart, meeen får seg. Begynner faktisk å nærme meg ferdig med å brodere borden på jakken, fikk gjort litt i går kwell når eg satt her å så på serie.

 

 

 

 

KOS DEG
OG LAG DEG EN “KONGE” FREDAG

 

 

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille som er klar for ferie! 🙂

2 kommentarer
    1. Tænk ju..den emojiigenseren frister. Ja, jeg skal strikke i sommer, så jeg trenger ingen hetebølge. Alt garnet jeg shoppet på salg på nettet er i hus. Jeg fikk nesten samme følelsen unger får av baller i ballbinge..lyst til å stupe kråke oppi, men her var det oppi nøster. Og så får man lyst til å starte flere prosjekter på en gang. Gid jeg var en blekksprut ..som kunne strikke.

      1. Har du badekar? Hiv alt garnet opp i der du og bare KOS deg!! Det er ganske så tilfredsstillende + at du kan få mange morsomme bilder 🙂 La deg en turnus som eg så mange ganger har fortalt om da kan du tillate deg å starte på MANGE prosjekt på en gang og så kan du kose deg glugg ihjel hele sommer, eller resten av året 🙂 Kos deg og Njuuut garnet <3

Siste innlegg