Barnetepper – Norske Strikkeoppskrifter

Designet av Knitting for Sif

 

Tidløse barne-/babytepper er aldri feil, gutt eller jente? Spiller ingen rolle, like fine til begge kjønn 🙂 Velg garn etter alder på barnet, er det en liten baby unngå å strikk med alpakka, ellers er jo ren ull og merino fint å bruke. Det som eg syns er fint med tepper av denne typen er at det ofte er tepper som kan gå i arv. Nesten ikkje den ting som er mer koselig enn å pakke inn sin egen baby i et teppe du selv brukte som baby ♥

 

ERANTIS BLANKET
Bildet over
Baby/Barneteppe
Norsk strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av Knitting for Sif

 

Har du planlagt strikketøy til vinterferien? Eller vet du ikkje hva du vil strikke? Tja, strikke et teppe, stort eller lite – Kan egentlig aldri få for mange av det 🙂 Kjekt å ha på lurt til en plutselig gave!

 

MEADOW RUE BLANKET
Babyteppe
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Eg har vært litt på farten i dag, uuut i “drittværet”! Vått og skikkelig kaldt! Først en kjapp tur nedom senteret for å kjøpe morsdagsgave til mor mi, og på vei opp til henne svingte eg innom Risnes Barnehage med noen poser garn 🙂 Siden eg også kjører forbi Tabo på vei opp til henne svingte eg også innom der å levere 5-6 poser med garn 🙂 Dagsenteret er for tiden stengt pga korona, men flere av beboerene på Tabo strikker
så garnet får nok fort en ny eier 🙂

Etter på ble det et par 3 timer hos mor mi 🙂 Koselig med noen skravletimer. Eg var sååå trøtt da eg kom hjem og vurderte en time på sofaen, men ble sittende å gå gjennom noen mail i steden for. Fikk også sendt inn en bestilling på noen flere Hama Perler (snart påske vettu!) og noen flere nøster med Snowdrop (Garnet eg strikket Hønene i). Har nemlig en plan for flere av de der hønene, eller ganske det blir et annet dyr? Får sjå 🙂

Er i grunnen klar til å ta kwellen her og eg skal ikkje bli sen før eg finner senga! ZzzZzz

 

 

 

HA EN KOSELIG KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Ser ut som om dagen har vært tilnærmet perfekt. Nydelige tepper forresten. Du må ha en fin natt når den kommer kastende på 🧶😄

      1. Nå er det straks i seng her 🙂 Du? Den grønne kylling går i posten på onsdag! Sorry at det har tatt tid, men ser ut for at den gule-kyllingvinneren lar vente på seg! (Hadde jo vært greit å fått sendt begge samtidig, men men) – Natta 🙂

    2. Babyteppene var kjempefine <3 …. morsomt at Risnes barnehage fikk garn, begge mine barn gikk i den barnehagen! De hadde kort vei til barnehagen, vi bodde i det hvite huset midt i svingen før man kommer til barnehagen. Der bodde vi i flere år, vi bygde huset i 1987 og flyttet derfra i 1999. Mange gode minner <3

      1. Begge mine gikk også der 🙂 Kjempefin barnehage 🙂 Me flyttet til Tananger i november 99 og bodde nederst i grusbakken mot Ringen 🙂 Me skulle egentlig bare bo der mens me ventet på å flytte til mitt barndomshjem på Tasta, meeeeen me bor nå her i Tananger ennå (Nå på Snøde) 🙂

Siste innlegg