Blir det ei ny dille, tro? – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Marion Louise Rindsem

 

Si meg, husker du BaktusSkjerf epidemien som nesten slo seg ned på fast basis her i landet sånn rett rundt 2008? Ja ikkje sant, du har noen enda du også? Eg har i allefall mitt første, ja og det er jo like fint og brukes i ny og ne 🙂 Men altså, dette skjerfet her som Marion har designet er jo betydelig mye finere,
så la oss håper at også dette kan bli en farsott 🙂

 

 

 

Designet av Marion Louise Rindsem

 

Lekkert, ikkje sant?? Orginalt trenger du 2 nøster Arwetta og 2 nøster Tilia til dette skjerfet og da får du et helårsskjerf 🙂 Strikkefastheten er 22 m og har du det i hodet når du velger garn og prøver deg frem vil du få et skjerf i oppgitt størrelse 🙂 Dette er absolutt et sånn type skjerf som du fint kan strikke mange av!
Trooor nok at det havner en del under årets Juletre, selv om akkurat DET er lenge til!

 

CERES SCARF
Bildene over
Str 41 cm X 265 cm

 

 

* * * *

 

Ok, eg er i grunnen klar for å bare starte kwellen! Ikkje så veldig lenge siden eg satt meg ned og eg KJENNER eg har vært på farten kan du si! Fant ut etter legebesøket at eg like gjerne bare kunne handle for mi i dag så slipper me å gjøre det i morgen når me skal handle for oss selv. Så ja, da var det hjem til mor mi å hente handlelapp og kort, ned på butikkene å handle og tilbake til henne. Men, nå ser det ut for at eg likevel må ut å kjøre for henne også i morgen…eller på lørdag. Skal hente og levere noen blomster…Eg sa eg kunne gjøre det i morgen fordi eg trenger å hente meg inn i helga uten å måtte ut å kjøre. Håper jo at eg får gjort det i morgen da, for seriøst?
Eg ER sliten liksom…

Ang legebesøk så fikk eg egentlig ikkje så mye svar på verken føttene eller hendene for det er heller andre ting som må prioriteres. Han gjør det slik at føttene/hendene kan henge med som et vedheng videre. Skal tilbake både på mandag og på tirsdag. Skal komme tilbake med et eget innlegg sånn at ikkje sykdom og strikking mixes for mye (Å ja, eg har fått klager på det før…) Litt rart siden bloggen i bunn og grunn handler om å være (alvor)syk samtidig som man kan ha en fint og godt liv med kjekke hobbyer 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD KWELL

 

 

 

Go`klem fra ei VELDIG optimistisk Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. Du har skrevet litt feil når det gjelder antall nøster med Tilia som trengs. Et nøste Tilia som består av Kid mohair og silke veier 25 gram og har like mange løpemeter som 1 nøste Arwetta Classic på 50 gram. Så du trenger nok 2 nøster Tilia til dette sjalet, men så blir det til gjengjeld suuuper mykt!

    2. Skriv akkurat det du vil på bloggen DIN du ♥️ Strikking-sykdom-strikking-sykdom- DU bestemmer.
      Jeg digger bloggen din og håper sykdommen kan holdes godt nede og at du tar deg tid til den hvilen du trenger.
      Digger engasjementet ditt- og du- det sjalet til MarionR er nydelig! Har du sett tåopp-sokkene?! 😍 Ha en fin kveld , klem fra hab66 😘

    3. Husker godt Baktus-skjerfet. Karius hadde strikket et glattstrikket trekantskjerf. Noen strikket i rillestrikk og da måtte det få navnet Baktus.

Siste innlegg