Blir det ei Strikkebukse i år tro?

Designet av Knitatude / Chantal Miyagishima

 

Egentlig har eg en flott samlig av oppskrifter på strikkebukser nå, ja eg trenger slettes ikkje flere…2 ganger har eg startet på ei, men aldri fått noen ferdig…Sukk…meeen drømmer likevel om ei skikkelig herlig strikkebukse!
Eg har lyst å strikke ei i den tynne utgaven av garnet Sterk 😀

 

 

 

Designet av Knitatude / Chantal Miyagishima

 

Denne strikkebukse blir mer som ei kosebukse, ligner litt på det man kaller for en “grå joggis” – Digg å ha i skapet + at denne ser ganske så enkelt ut å strikke 😀 Den er strikket på pinne 5 og 6 så ja, rimelig kjapp derane,
men at den er strikket i Acryl ORKER eg ikkje ta stilling til *ler*

Må bare nevne noe ang meninger om acryl garn, leste en kommentar på et innlegg på Facebook her om dagen, skrevet av ei ung jente, eller ei ung dame da. Hun sa at det var bare gamle kjerringer som mente acryl var som pesten og kun godt nok til dukkeklær, ja jo, eg hadde lyst å kommentere for i forholde til hennes kommentar er eg ei gammel kjerring….Hmm…Meningen min ang Acryl har eg slettes ikkje fått i voksen alder, husker da eg som 21 åring satt å strikket babyklær og kunne ikkje fordra Acryl garn – spesielt ikkje til babyklær. Men ja dukkeklær går fint, men eg syns uansett det er vondt å strikke av. Utenom det så har me jo brannfaren – “Jammen ull og bomull brenner god det også” forsvares det med. Ja en del ullgarn brenner godt det også, forskjellen er at acryl smelter seg inn i huden din, OG kjøttet ditt…Da strikker man verken babyklær eller babytepper til levende babyer…
Min mening, og den kommer aldri til å endre seg….så da får eg være ei gammel kjerring da 😀 *ler*

 

CABLE CRUSH JOGGERS
Bildene over
Str fra 83 cm til 157 cm i hoftevidde

Tilhørende genser finner du HER INNE 😀

 

 

* * * *

 

 

LØRDAG, 2 grader og småkaldt ute. Helt greit for eg skal ikkje ut, eg skal svinse rundt (eller aller helst sitte i ro)
i pysjen i dag! På pysjbukse i dag er det sauer, passer fint 🙂 Muligens eg bretter et stativ med rent sengetøy, og hvis eg legger det litt sånn strategisk til i gangen havner det gjerne rent på senga i løpet av dagen…? Det ER lov
å håpe, ikkje det? Eg har tenkt å surre inne på Hobbyrommet, med hva vites ikkje helt…Skulpturen opptar halve skrivebordet så kanskje den får litt oppmerksomhet. Blir litt sånn Hobbyrasløs når eg venter på noe nytt som skal settes ut i live! Du kan trygt si eg er ivrig og gleder meg!

Muligens eg må ta en runde å sjekke plantene også, kan jo være de trenger litt vann! Kom plutselig på den Passjonsplanten min som står ute i drivhuset!! Den har eg ikkje sjekket siden lenge før jul!! Faller seg ikkje helt naturlig å rusle ut på terrassen når det ikkje er varmt! Blir veldig spennende når den skal ut igjen! Er ikkje sååå lenge til før årets utesesong kan planlegges! Terrassen ser alltid trist ut om vinteren, er litt værhardt her vinterstid, men det blir bra igjen 😀

Nå gjenstår det bare en lite kattevask (dusjet i går kwell)
så er eg i gang med dagen.

 

KOS DEG DU OGSÅ

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

1 kommentar
    1. Har nok strikket en del år mer enn deg, pga alderen 😊 Synes syntetiske materialer har forandret seg mye siden noen tiår tilbake. Strikker for det meste i bomull – ganske fast, for at det bedre skal holde fasongen. Men det utvider seg allikevel noe i bruk. Er det da blandet inn syntetisk, blir plagget lettere og holder fasongen mye bedre. For oss som får sår av ull, og ikke minst alpakka, er de nye syntetiske variantene et godt alternativ. Ikke blir jeg klam av syntetisk, som mange sier de blir (og hvor mye ferdige klær, ikke minst, er laget i syntetiske materialer?) og jeg er heller ikke nær åpen ild, hverken med naturmaterialer eller syntetisk.
      Ha en god helg 😊

Siste innlegg