Blir du med å gir Årets viktigste Julegave?

 

 

Det er fortsatt bare september, men hjernen min er i gang med å legge planer for jula og hva eg skal gjøre i år 🙂 Joda, pynting og kakebakst har eg som alltid styr på, men så pleier eg jo alltid lage til litt extra. Julekos for dere som besøker meg blir det sikkert også, har ikkje helt spekulert ut hva og hvordan ennå, men det er ingen hast.

En annen ting eg alltid gjør i jula er å hjelpe de som ikkje har noe å feire jula med, det er vel nok de svakeste av de svake i samfunnet vårt og alt for mange tenker ikkje en tanke på de en gang. Da snakker eg om de som er avhengig av f.eks Kirkens Bymisjon (og andre frivillige) for i det hele tatt å få det primære behovet noenlunde dekket. Mange av disse har verken familie eller trygge venner utenfor miljøet så de er i stor grad avhengig av at frivillige trør til for det lille extra. Eg har i flere år samlet inn varmt tøy, bakt kaker o.l for å gjøre det eg kan gjøre. Etter noen runder med innsamling av ull og varme klær fant eg fort ut at ganske mange brukte min innsats til å bli kvitt det som egentlig bare kunne gått rett i søpla, derfor skal eg snu det helt på hodet i år: Eg skal shoppe alt eg skal gi! Altså nye varme sokker, luer, votter, jakker etc. Fordi om man står lengst nede på samfunnets rangstige betyr ikkje det at man bare skal godta absolutt alt og i år vil eg gi det lille extra.

Måten eg skal gjøre dette på er å bruke hva eg har + involvere deg! Sammen tror eg dette er helt mulig så da tenker eg å starte tidlig slik at me har god tid! Tanken er at innen november (eller før?) skal alt handles inn og helst leveres på Kirkens Bymisjon her i Stavanger før det blir skikkelig kaldt. Om du skulle syns det er litt dumt å støtte opp om noe som er sentralt her i Stavanger kan du jo gjøre det samme i din hjemby.

 

 

 

 

 

Eg har mye forskjellig for salg her på bloggen (Tar høyde for at beholdningen ikkje er helt oppdatert, kan være eg har misset noe). Alt det eg selger f.o.m i dag (10.september) går utelukkende til kjøp av varme plagg/gaver til brukerene av Kirkens Bymisjon her i Stavanger 🙂 Alt eg har til salgs finner du HER INNE – Det er bare å scrolle seg nedover. Ta gjerne screenshot av det du ønsker å kjøpe, send så bestilling på Sms (93 89 92 25)

Så kommer det en spennende vri, eller twist om du vil: Eg dobler beløpet eg selger for! D.v.s: Selger eg for 5000, ja så putter eg 5000 i “potten” og da blir totalen 10 000!! Siden eg ikkje er millionær setter eg taket på egen sum på 10 000 🙂 Da kan det potensielt bli 20K å shoppe for 🙂 Mulig du tenker nå: “Hvordan kan hun fikse det?? Er ikkje hun ufør?” Å ja, eg vet det er nok av de som tenker sånn…dessverre. Sannheten er at eg får mest sannsynlig utbetalt arven etter min mor i den nærmeste fremtid, og siden hun også var ganske ivrig når eg styrte med baking og gaver til Kirkens Bymisjon i jula ( i form av penger) tenker eg det er en fin ting å gjøre. Vil bare legge til at dette gjelder ikkje inntektene fra messen i november, men av ting som allerede ligger for salg her på bloggen. Da slår eg forhåpentligvis 2 fluer i en smekk: Får ryddet litt i alle kassene mine også.

Alle salg er + porto, den blir individuell alt etter hvor mye og hva som kjøpes. Du får beskjed om sum inkl porto.

 

Så hva sier du? Er du med?
Gleder meg til at det nå skal renne inn med sms! Ho Ho Ho

Setter stor pris på om du deler dette innlegget
hvor enn det måtte passe

På forhånd...

 

 

 

TUSEN TAKK

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer
    1. Så flott. Jeg er en fast bidragsyter for Bymisjonen her. De gjør en fantastisk jobb med utenforskap, samt at de klarer å fange opp ungdom og få de til å ville fungere i samfunnet.
      Håper mange stikker innom siden din og ønsker kjøpe noe, og at nett-troll klarer å sitte på fingrene sine.
      Ønsker deg en flott søndag. Klem fra Liv

    2. Du gjør en god jobb der . Vi har opplevd noe litt motsatt ift disse” trengende”
      Skal ikke slå alle under en kam men nå er jeg rett og slett litt metta .😓

Siste innlegg