BLIR IKKE SÅ VELDIG FINT…KRITISK!

Vet`kje heilt eg…Ser noe rart ut?? Ja eg visste at det ville bli et “merke” siden kjolen er strikket Top/Down og at eg nå strikker motsatt vei. Regner jo med at noe av forskjellen forsvinner når den er vasket siden selve kjolen er vasket og dermed mye glattere i strukturen, men dog ikkje sååå motiverende å strikke på når det ikkje ser så fint ut…Blir sikkert bra? Eller…?

Har sittet å spekulert på å gjør noe i denne “streken”, f.eks brodere en “strek” akkurat i skjøten,  med sånne løkke type masker eller no. Før eg strikker noe særlig lengre nå tror eg faktisk eg må prøve kjolen på så krysser eg bare pinnene for at den legger seg fint i halsen. Har i allefall ikkje tenkt å gi opp med det første. Fikk spørmål om hvordan det gikk med denne Selbukjolen
så da ble det en liten smugtitt, hadde ikkje tenkt å vise noe før eg var helt ferdig.

Har nettopp prøvd genseren eg strikker på han Dib og der må eg nå stoppe fellingene på ermen hvis ikkje blir den trang, JØSS gutten har fått muskler! Det er utrolig greit å strikke Top/Down altså!!! Herlig å få prøvd plagget skikkelig på underveis-ikkje bare sånn halvveis og veldig usikkert når det er andre veien. Det skal ganske så mye til før eg nå setter i gang med en genser hvor eg må legge opp nede på vrangborden! Barnestrikk gjerne, men ikkje i voksen størrelse!

Anyway, nå kom me hjem for litt siden og eg har kvelt en halv boks med Cottage Cheese for sulten knagde virkelig i tarmene! Me kjørt Dib til trening og tok oss en aldri så liten shopperunde på vei hjem. Jammen begynte det å snø også!! Fytti katta så kaldt det ble, ja for det blåste stikker og strå! Heldigvis plukker Amira Dib med seg hjem fra trening for eg har bare tenkt å mure meg inne til det blir noen flere varmegrader! Tror eg skal slutte å stole å Værmeldinga! Brrrr

 

KOS DEG OG HA EN
DEILIG KWELL UNDER TEPPE

 

Go`klem fra ei Mett Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Hm, ja spørs om det glatter seg ut med vask og damp.. hva med å strikke med kontrastfarge eller strikke en mønsterbord der?

    2. Synes for meg som om garnet er ‘fluffa opp’ i vask, derfor synes den nye retningen bedre *S* Vask og hjelp med litt damp vil nok gjøre susen *S* Blir det fortsatt for synlig kan du jo kjøre på med litt broderi *S*

      1. Ja det var noe sånt eg tenkte, som om det ser ut som tveband på en måte 🙂 Kanskje i grått eller et eller annet, er litt i tvil med hele greia akkurat nå, men eg skal strikke det ferdig, prøve den på, vaske den og blokke den, liker eg det ikkje DA…..Ja så rekker eg opp eeeen gang til 🙂 Ikkje verre enn det liksom hehe

Siste innlegg