CORTINA TILBEHØR # GRATIS OG NORSKE STRIKKEOPPSKRIFTER

Reklame: Dale Garn/ House Of YarnDesignet av Bitten Eriksen/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

Det startet i 1956 med Dale CORTINA som var den første offisielle genseren til det norske skilandslaget under Vinterolympiaden i Cortina d’Ampezzo i Italia. Designeren bak CORTINA-genseren er Birgit «Bitten» Eriksen, mor til Marius og alpinisten Stein Eriksen. Siden har Dales designere latt
seg inspirere av den flotte klassikeren.

Eg har i ganske mangen år vært litt sånn hemmelig forelsket i denne genseren som eg har kalt for den omvendte Marius genseren!! Det var først nå når redesignet av genseren og jakken kom at eg så sammenhengen!! Snakk om å ha vært litt utafor, men nå trenger eg jo slettes ikkje lure lenger!! Det er faktisk denne genseren og kanskje litt tilbehør som eg er nødt å kle meg i til vinteren igjen!!

 

 

DALE CORTINE HETTE-HALS
Bildet over
Str Dame

 

Du som kjenner meg nå vet at eg elsker alpakka, jo mykere jo bedre, men ALDRI har eg kost med et mykere garn enn denne alpakka`en!! Nemligen denne vanvittig skjønne ALPAKKA FORTE!!!
Den kan er virkelig anbefale om du skal unne deg litt mye extra 

 

Designet av Bitten Eriksen/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

DALE CORTINA LUE & PULSVARMERE
Str Dame
Strikkes også i Alpakka Forte

 

 

Designet av Bitten Eriksen/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

DALE CORTINA SKJERF OG PULSVARMERE
Str sjerf; 22 cm X 210 cm
Alpakka Forte

 

 

Designet av Bitten Eriksen/ Dale Garn/ House Of Yarn

 

DALE CORTINA MEGASKJERF
Str 45 cm X 210 cm
Alpakka Forte

 

 

Designet av Bitten Eriksen/ Dale Garn/ House Of Yarn

Eg bare MÅTTE ta med denne fargevarianten!! Åååå den er så NYDELIG og det at den også strikkes i Alpakka Forte gjør det jo hele til en myk drøm på skyer!!! Ahaaa så lekker 

 

DALE CORINA GENSER
Fra 90 cm til 122 cm i overvidde
Strikkefasthet 25 m/ 10 cm
Strikkes i Alpakka Forte 

Vil du ha en tykkere variant så har DENNE en strikkefasthet på 22 m/ 10 cm,
denne varianter strikke i Natural Lanolin Wool 

Vil du ha den enda tynnere så har DENNE en strikkefasthet på 28 m/ 10 cm,
denne varianten er strikket i Pure ECO Baby Wool 

 

* * * *

 

Bare for å nevne det med en gang; Bloggen er fortsatt ikkje helt som den skal være, men har fprstått det sånn at alle oppfatter den forskjellig når det kommer til teksten. Anyway, her hos meg henger det ikkje på greip i forhold til det tekstbildet eg har når eg skriver inne på kontrollpanelet så eg håper det løser seg.

I dag er det en litt skummel værmelding her i vest; “Fare for underkjølt regn” – DET er jo noe av det verste syns eg og er overlykkelig for at eg ikkje trenger å kjøre ut for noe. Her for noen år siden var eg en tur i nabokummunen, det var fint vært og alt vel, MEN, da eg skulle hjem ble det altså underkjølt regn! Definitivt noe av det skumleste eg har vært med på, hver gang eg nærmet meg gassen så valset bilen fra side til side! Det var mye trafikk og alle hadde me samme problem. Eg øynet muligheten da me (dvs eg og alle de andre i kø`en) måtte nedover en slakk nedover sving, flere skled over motsatt kjørebane og eg kjente bare panikken ta meg så når eg hadde sjansen så styrte eg rett ut på åkeren til høyre! hehe Når eg fikk forhjulene inn på marka ga eg bare gass og dermed kunne eg parkere helt trygt et stykke inn i kålåkeren! Me hadde full kasko på bilen og nermed gratis veihjelp hehe Eg ringte etter en taxi med SKIKKELIG piggdekk så eg kom meg hjem etter hvert. Da eg snakket med Falken så bare lo de når eg fortalte hva eg hadde gjort, men at det var det smarte de hadde hørt noe hadde gjort den dagen siden det hadde vært mangen utforkjøring og kollisjoner. Ut på kwellen fikk me bilen hjem og alt var bare herlighet og glede 🙂 Så ja, kommer du ut for underkjølt regn, vit at du har ikkje sjans, parker og kom deg hjem. Derfor kan det jo også være ganske så smart å ha brodder i bagasjerommet – Jepp, det har eg 🙂

Jaja, Ali har hatt problem med å sove i dag noe som sier at eg får en dag full av ME-TIME! Vel å greit nok, men til tider litt ensomt. Startet på en film i går så den kan eg jo iallefall se ferdig eller så får eg vel brette et lass med klær og rydde litt her og der først. Øyner en mulighet til å få ferdig en arm i dag og kanskje halsen på Selbukjolen. Nærmer meg nok vrangbord på den armen, men må prøve lengden på Dib først og han er bare hjemom en tur ca kl 17 og henter bagen sin før han flakser videre på trening så det blir jo ikkje før i kwell…Tja, strikketøy er vel ikkje akkurat noe eg mangler 🙂

Så ja, da er det jo bare å slenge på kaffikjelen og hente opp spøtet!

 

KOS DEG OG LAG
DEN EN SKIKKELIG FIN DAG

 

Go`klem fra Optimisten Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg