Cozy Friday og en Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Life Is Cozy

 

Om du skulle trenge en skikkelig deilig, myk og varm KoseGenser til høsten og vinteren ville eg ha plukket med meg denne om eg var deg! Ved flere anledninger har eg klemt og kost litt med Alpaca Bouclé (Som genseren er strikket i) og virkelig hatt lyst på det, men hver gang (uten unntak faktisk) er det noen som da har sagt: “Ååå det garnet er grusomt å strikke med, pinnene henger fast hele tiden”. Vanligvis er eg ikkje så lett påvirkelig om noen sier noe sånt, men settingen der og da har gjort det litt sånn “For dumt” om eg kjøper etter en slik advarsel….mulig det bare har vært eg som er dum, men fortell meg gjerne din erfaring med dette garnet hvis du har strikket f.eks en genser av det. Eg liker veldig godt effekten garnet gir. Ikkje er det heller noe steindyrt garn og nå får du det til 29 kr på nett. Til den største størrelsen trenger du 8 nøster. Eg ville hatt den større enn oppgitt mål så eg måtte nok sikkert hatt i allefall 10 🙂 Er jo ikkje så vanskelig å strikke en helt enkel top/down raglangenser, men greit å ha en oppskrift som utgangspunkt 🙂 Med pinne 4 og 5 vil det jo går rimelig kjapt også.

 

SUGAR CLOUD SWEATER
Bildet over
Opp til 116 cm i overvidde
GRATIS Strikkeoppskrift

 

 

 

 

I dag har eg virkelig hatt ei skikkelig treningsøkt! Tok på meg headset og full guffe med Queen og bare satte
i gang! Musikk er tingen når det skal ryddes og vaskes, men det å ha headset på vil eg si effektiviserer det hele! Alltid når eg driver å fyke hit og dit blir det alltid spørsmål som: “Gidde du ta med denne ut på vaskerommet”
“Å ja, gidde du hente blabla på badet” “Sette du dette på kjøkkenet”
– Helt greit siden eg likevel springer over alt, men det gjør jo at eg bruker så mye mer tid enn strengt tatt nødvendig. Med headset hører eg jo ikkje spørsmålene og kan bare dure i vei! Tok meg 1 t og ca 20 fra eg startet til eg var helt ferdig! Da var alt rot som er blitt parkert i løpet av uke ryddet tilbake på plass og ALT er vasket! Dvs i stua! Jajo, eller eg ryddet/vasket kjøkkenet også, men der er det likevel ganske mye rot som ikkje helt kan fjernes ennå…Så hovedfokuset var på stua! Kraftig vasking og skikkelig rydding og oppfreshing! Klippet også ned de 2 siste Mini-Melon plantene for eg gadd ikkje mer! Det var mange bittesmå meloner, men å vente gjerne et par uke på å kunne plukke de gadd eg altså ikkje! Planetene var begynt å bli stygge og de drysset litt. Nå har eg bare Chiliplantene igjen 🙂 Rensket også godt ut av grønnsakkassen!! Nå er det kun bladpersille og basilikum igjen der 🙂

Klippet inn masse bladpersille så Ali laget masse Kafta. Blaning av kjøttdelig, persille og løk! Klasker det rett på skiva, spiser det den rå eller så kan man steke den 🙂 Skikkelig digg!

 

 

 

Her skal eg tilbringe resten av kwellen, eller, det er visst eg ikkje sovner! Etter “treningsøkta” mi burde eg muligens ha tatt meg en liten kwil, kjenner eg nå, men i steden for så gikk eg i dusjen og ble “hengende” der ganske lenge 🙂 Skikkelig digg! Pysjen er i allefall på, det samme er alpakkasokkene mine!

For min del er det i grunnen begynt å bli høst…og eg ELSKER det!

Målet for helga er absolutt å bli ferdig med “Unicorn”-prosjektet mitt for hvis eg får det som eg vil og ønsker så starter eg på et etterlengtet prosjekt allerede på mandag!! Har som sagt en pose med DEILIG garn som venter på meg på Garnrommet og det har ligger å go`gjort seg hele sommeren! Garnet skal forvandles til noe
eg må designe selv!! Jadda neida så…Plenty to do 🙂

Har du noe spennende på pinnene i kwell? Er du f.eks i full gang med Julegavene?

 

 

 

KOS DEG OG HA EN SKJØNN KWELL

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg