Dager som dette har eg savnet!!

 

I slutten av februar når eg gikk å ventet på første sending med perler i posten avtalte eg med niesen min at når perlene var i hus skulle hun og ungene komme, for da skulle me kose oss! Vel….me vet jo alle hva som skjedde! Corona skjedd, og der med holdt alle seg hjemme…MEN I DAG!! Endelig!! Me fikk låne Trym og Alma Sofie HELE dagen! Fikk de levert på døra kl 11 og de ble ikkje hentet før nå i kwell når de skulle legge seg 🙂 Så kjekt og sååå HERLIG ♥ Eg har virkelig kost meg og eg nyter dager som dette! Det er travelt på en herlig måte, for med en ivrig 3 åring med et ordforåd som en tenåring mangler det overhodet ikkje på spørsmål, men jammen kunne hun også mange svar! Den jenta kan skravle ♥ For å si det sånn så ble det mange fine samtaler rundt bordet.

 

 

 

De fikk perle alt de ville og på spørsmål som: “Tante Gro, tror de denne er vanskelig?” Så var svaret enkelt: “Overhodet ikkje, det fikser du!” Når det kommer til perler er ingenting umulig,
ingenting finnes for vanskelig for det er ene og alene tålmodigheten det står på og…

 

 

 

 

…Trym har søren meg tålmodighet i bøtter og spann! Me har en avtale om at han skal komme en dag fordi han har funnet et ganske stort Liverpool bilde han vil lage, ingen problem. Han kommer til å fikse det uten problem 🙂

 

 

 

Foruten mye annet perlet Trym like godt et helt nabolag! Dette sto eg å strøk på da pappa`n kom for å hente, men me fikk det i press og ventet til det var avkjølt! Ellers har Alma Sofie “shoppet” i perlekroken min og fikk med seg noen av figurene som hang der 🙂 Man må jo bare smelte når de små peker og sier: “Åå den va fine Tante Gro, kan eg få den til å ha på rommet mitt?” SELVFØLGELIG! Det er så kos atte ♥

Dib har også vært hjemme hele dagen og når han syns at det hadde vært for lenge stillesitting fant han frem kampsportutstyret! (Han har trent barn i over 2 år) De var ut på terrassen, det ble knekt på planker
og vennskapelige slosskamper —> Full guffe og de ble svette hele gjengen!

 

 

 

Samtidig som me perlet sto Ali på kjøkkenet å laget Arabiske minipizza og Alma Sofie bidro så mer enn gjerne! Hun kjevlet og kladdet på kjøttblanding, ja hun fikk sin egen blanding uten løk. Hun var veldig tydelig på det når de hakket løken at det skulle ikkje hun ha på sine pizza. Den lille tutta kjevlet og ordnet et helt brett med egne pizza. Det dummeste var at me glemte pizzaene på kjøkkenet når de gikk, jaja. De er begge 2 veldig herlige unger
å være sammen med, ikkje noe styr og stress, bare kos! Amla Sofie var så herlige når me satte ute ved inngangen og tok MASSE (me snakker mengder!) med glitter og paljetter på noe av det hun perlet, mens me satt det på gulvet sier: “Eg syns det er kjempekjekt å vær sammen med deg tante Gro” Åååå eg kunne spist henne opp, men så var det denne corona`n da….Gleder meg til neste gang! 🙂

 

Når ungene og pappa`n gikk tok eg å ryddet og ordnet, en kjapp tur på badet, Ali tok seg en tur ned til sjøen på jakt etter steiner!!! (Ikkje spør!) Eg rigget meg til i go`stolen, for å si det sånn så har eg gått 6200 skritt i stua i dag, barføtt!!! Er ganske øm ja, men anyway, sitter her å nyte freden og så kommer Milo hjem….han spyr like godt ikkje mindre enn 5 klatter på stuegulvet…..da var det frem med moppen…Ååååå såååå kom Ali gjennom stua med en ENORM tømmerstokk!! Alt kan visst skjer i dag tydeligvis *ler* Stokken var flott den, han fant den på sjøen, har nok drevet en stund og ligget å tørket i steinene. Den veier jo nesten et tonn
(Kommer nok tilbake med den stokken en dag! hehe)

Men nå er det kwell og her skal eg sitte!

 

 

KOS DEG OG HA EN
HERLIGE KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar

Siste innlegg