De beste Julegavene lager du selv!

Designet av Wenche Roald

 

Eg prøver etter beste evne å hente frem motivasjonen som absolutt er nødvendig OM man skal strikke julegaver. Har i grunnen ikkje hatt det de siste årene og skulle ønske at den snart poppet opp 🙂 Mulig noe av akkurat den iveren kommer tilbake etter hvert som tilstandene her hjemme roer seg ned…selv om me har et par rom igjen…*Sukk*

UANSETT!! Votter er geniale Julegaver, eller gaver generelt. Hvorfor? Tja, på et tidspunkt så er det jo noe ALLE trenger! Derfor er det godt å ha et eller 10 par liggende i skuffa eller kurven ute på gangen. Da er det godt at me har strikkedesignere som Wenche Roald!! Jaggu har hun mange flotte votter, disse eg har lagt ut her er bare pittelitt av alt det flotte hun har! Bare ta en titt HER INNE du 🙂

 

 

ULLE-GULLVOTTER
Bildet over
Str 2 – 10 år

 

 

 

 

Designet av Wenche Roald

 

Mulig du i løpet av årene har fått med deg min forkjærlighet for fingerhansker? ♥

 

 

ULLFINGRE
Dame Liten, medium og stor

 

 

 

Vottene på de neste 2 bildene har eg hatt her før, men de er sååå fine og siden det er helt innafor å starte med julegavene nå vil eg bare minne deg på disse:

Designet av Wenche Roald

 

 

ASTRANTIA
Dame Middels/Stor, Mann Liten

 

 

 

Designet av Wenche Roald

 

 

SELMA, PETRINE & ALMA
Dame Liten, Medium og Stor

 

Mange av vottene er strikket i Sjølingstad Ullgarn og me tanke på alle de gangene eg har kjørt forbi de siste årene er det en skam at eg ikkje stoppet…

 

 

 

 

 

Værmessig har det i grunnen vært en fin dag, men nå ble det liksom bare….Rart!!!?? *Løpende Tåke* eller noe i den duren må det være for her snakker me fart! Kjenner bare hvor fort temperaturen sank betraktelig og dameselskapet på terrassen over her forsvant rimelig fort inn *Aaaa du salige stillhet* haha

Eg var jo litt tøff i dag og foreslo for Ali at me skulle kjøre ut til Maxbo å kjøpe det me trengte for å få kjøkkenbenken vår svart. I mitt hodet var jo det fort gjort; Rett ut, inn på butikken, smok-smok, betal og hjem igjen, meeen…..For det første så er det jo ingen Maxbo i Stavanger fant me ut så da sto med der uten for ByggMakkeren på Forus som i tillegg var stengt å klødde oss i hodet. Hmmm kjørte tilbake til Sola for å gå på Byggmix. Fortalte eg ville ha noe som heter Hardvoksolje til kjøkkenbenk og at den måtte være svart. Det hadde vedkomne ikkje hørt om og kom frem med lysbrun høyblank lakk…*Eg gir opp*. Vet du hvor eg kan finne det da spør eg, ja for det er jo ikkje Maxbo idistriktet, nei, det visste han ikkje. Veeel, me kjørte helt tilbake og enda lengre og kom oss til Obs Bygg på Madla. 30 minutter ble brukt på å stadig vente på en som visste bedre, men det eneste de kom opp med var høyblank lakk…Jaja, eg ble jo passe dritsur for eg hadde jo NETTOPP før me gikk ut lest på nett hva me må gjøre.

DA er det ganske så frustrerende å komme rundt på butikker innen faget
og de bare rister på hodet!!?!!

Vel, det eg har funnet ut er at me må ha Liberon Svart Hardvoksolje + en blank Silkematt. Lag nr 1 skal være
i svart, tørke ca 1 døgn før 1 strøk med silkematt skal over. På Liberon sine sider står det at Maxbo fører dette, Jernia har noen produkter og Montèr har noen, MEN felles for ALLE er at de kan bestille inn akkurat det me trenger i følge infoen på Liberon sine sider. Så ja, da går turen til Montèr på mandag så HÅPER eg at de klarer
å skaffe oss det me trenger. Denne hardvoksolje fra Liberon anbefaler f.eks til gulv med mye slit så da er det også perfekt til en kjøkkenbenk som også utsettes for vann. Kan jo ikkje bli bedre 🙂 *Krysser fingrene*

Nå er det straks Fårikål her i heimen og eg må ut å sjekke potetene, etter på skal eg danse!! Juhuuu

 

 

 

KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra ei SULTEN Vibbedille 🙂

1 kommentar

Siste innlegg