De beste Julegavene strikker du helt gratis!

Reklame | Dale Garn - House Of Yarn

Designet av Anne-Kirsti Espenes/ Dale Garn

 

Omtrent på samme tia i fjor falt eg for denne hetta….Hvor mange har eg strikket? NADA! Typisk, ikkje sant? Det er for mye i kurven min til en hver tid, skal eg strikke noe nytt, ja så blir noe annet tilsidesatt og må lide…MEN! Eg har et håp i år, ja for akkurat som i fjor har eg også i år lyst på ei hetta, i hver farge så klart…Eg fikk jo nylig 1 kg med Alpakka Forte Classic i hus (i 2 farger) og det er et garn som funker fint til denne hetta så eg må bare finne tid til
å strikke en! Det eg kan gjøre er å bare bestemme at “denne” helga skal eg strikke ei hette og ferdig med saken for så å vente tilbake til kurven på mandagen etter…Vil tro det går rimelig kjapt å strikke, luksusproblemet mitt nå
i disse Covid19 tidene er at eg har dratt frem sååå mange hobbyer som eg storkoser meg med! Viktig å både ha en grunn til å holde seg hjemme samtidig som man koser seg ♥

 

SNØHETTA
Bildet over
En størrelse
Norsk og Gratis Strikkeoppskrift
4 nøster

 

 

 

 

 

Designet av Anne-Kirsti Espenes/ Dale Garn

 

Hetta ser jo skikkelig digg ut og eg ser jo at det burde være noe Dib også kunne ha likt!
Han går jo til stadighet med hetta opp 🙂

 

 

 

Designet av Anne-Kirsti Espenes/ Dale Garn

 

Det samme med denne lua, ei helt enklet ribbelue som blir sååå deilig i det myke alpakkagarnet eg nå har fått!
Må ha, bare MÅ ha!! Selv om planen er å strikke Cortina Genseren
i garnet blir det mer enn nok igjen til både ei lue OG ei hette 🙂

 

RIB UNI-LUE
En størrelse
Norsk og Gratis Strikkeoppskrift
2 nøster

 

 

 

 

 

 

Eg valgte meg Demin fargene 513 og 519 som er ton-i-ton og alle nøstene “brenner” der de ligger inne på garnrommet og venter tålmodig! Det er kommet flere nye farger i Alpakka Forte Classic og akkurat som “før i tia” kunne eg tenkt meg noen nøster i hver farge….bare fordi!

Utover det så har eg en del ekorn liggende på spisebordet som skal strykes….
“fra det ene til det andre” *ler*

 

Da var det jaggu meg nesten helg! VURDERER å ta helg i dag og bare få i hus helgekosen, ut må eg uansett i dag fordi bilen til mor mi skal inn på EU-Kontroll og det skal eg fikse. Har vel kanskje bestemt meg for å meske meg litt i gresskarene hos MesterGrønn også…SUKK! Gudene vet hvordan denne dagen blir, alt står og faller på om eg skal ut alene eller ei. Får nå sjå koss eg skal fikse det, ordner seg nok. Som den effektive husmora eg er (HAHA) har eg allerede satt på en maskin med klær, den må eg uansett få hengt ut før eg går –
Best å utnytte de solstrålene som er til en hver tid. Men du?

 

 

HA EN DEILIG DAG, OG HUSK:
KOoOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

6 kommentarer

Siste innlegg