De fineste Juleluene – 3 Norske oppskrifter

Designet av MaBe

 

De siste årene nå har eg hvert år tenkt at eg skal strikke ei ny langlue, gudene skal vite at eg har mange på samvittigheten, men det er noe med å strikke ei ny. Det er en del stemning forbundet med å strikke langlue. Husker da ungene var små og de ventet spent på at morningen når den lå ferdig til bruk skulle komme. På den tiden var det helst bare på kveldene eg strikket så de hadde ikkje den hele og fulle oversikten kan du si, men når luen(e) endelig lå klar på benken når de sto opp ble de helt yre og det var stas å gå til skolen og barnehagen 🙂 Tenk så koselig og extra julete det hadde blitt om ALLE gikk med langlue i desember!!? Ho Ho Ho

MaBe er vel den designeren som har flest Langluer og juleluer å velge blant så eg anbefaler deg å ta en titt HER om du er på jakt ♥ Garantert at hun har en som faller i smak

 

DESEMBER LANGLUE
Bildet over
One Size (Større barn – Voksen)

 

 

 

 

Designet av MaBe

 

RUDOLF & NISSEN
Str småbarn, barn og voksen

 

 

 

 

Designet av MaBe

 

Dette er ÅRETS Langlue til Jul, den er ny 🙂 Så vil du være først ute er det best å nappe til seg denne og få den på pinnen nå i helga ♥ Merino Ex.Fine, Lima og Sterk er garn som egner seg veldig bra ♥

 

RUDOLF LANGLUE
Str småbarn, barn og voksen

 

 

 

* * * *

 

Lørdag og jammen meg skinner sola fra en nesten skyfri himmel, men det er kun 10 gr så eg slipper å svette! Var bare 7 da eg sto opp så eg merker at eg sover bedre da det er gaaanske så kaldt på soverommet 🙂 DIGG!

Planer for dagen er Fårikål OG Fårikål! Foruten at det STINKER (min mening) så syns eg jo det er kjempegodt, selv om eg som regel blir helt skutt etterpå, men det er såååå verdt det! Dessuten er det ikkje noe me spiser flere ganger i året. Det beste med fårikål er MASSE pepper! Elsker å knuse de småjæv…. mellom tennene *ler* De andre i familien plukker de ut….DE har misforstått noe etter min mening! *humrer*

Ali nevnte noe om at “i morgen må me rydde”, jo, selvfølgelig er eg enig samtidig Uenig; Det er lørdag!?! Vel, for han er alle dager arbeidsdager frem til me er ferdig…tjaaaa, eg er villig til å ta en diskusjon på akkurat det. Han sa me må til Maxbo på mandag for å kjøpe svart beis, eg er mer der at me bør kjøre ut I DAG for da har han jo noe å jobbe med i morgen også…“Hver dag er en arbeidsdag?”. Hvis me får beisen i hus i dag betyr det at ryddinga kan vente, som igjen vil si at eg kan se “Skal vi danse” i fred i kwell, ja så kan han beise benken ute på kjøkkenet som han har planlagt…Hvis ikkje går me vel å rydder hele dagen og kwellen…vet jo at eg med min fot ikkje bør vandre for mye rundt heller…Det gjelder å bruke litt sånn “kvinnelist” en gang i blant 🙂

 

Hva ellers denne lørdagen kommer til å bringe vites ikkje,
begge ungene er på jobb så me går jo på sjølstyr her i heimen 🙂

 

 

 

LAG DEG EN SUPER LØRDAG

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg