De vakreste av de vakreste…Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Eunny Jang

 

I februar 2006 ble eg presentert for en StrikkeVerden eg ikkje ANTE fantes: Strikking på Nett! I mai samme år kom eg meg skikkelig på nett (også med bloggen) med egen laptop og eg famlet meg rundt i en fantastisk verden av de vakreste oppskriftene! Aldri før eller siden har eg printet så mye før og disse sokkene var en av aller første som skled ut og bortover gulvet! HERREGUD for noen utrolig nydelige sokker! Der og da kunne eg ikkje fatte at noe slikt kunne strikkes, ei heller fattet eg et kvidder av den greske engelske strikkeoppskrifta, men det var DA!
Det er nemligen ikkje så vanskelig som du skulle tru ser du!

Dette er absolutt et strikketøy du må NYTE, ja når du virkelig skal ha litt kvalitetstid med deg selv og strikkepinnene! Max nr 2,5 og tynt garn, på sånn ca 200 m pr 50 gr. Ja du vet, så type Opal, Regia, Fabel o.l *ELSK*

 

 

Designet av Eunny Jang

 

Grunnen til at disse nå poppet opp hos meg er fordi Amira kom pillemen hjem med NY IpadAir til meg i går!! SAY WHAT liksom!? Den gamle Ipad`en min er nå hele 10 år *kremt* og kan kun brukes til oppskrifter hehe Så ja, når eg satte meg ned for å laste ned oppskriftene eg bruker eller ønsker til den nye Ipad`n kom jo disse frem…
Åååå gjett da?? Ja iiiikkjeee sant!!? Fikk jo selvfølgelig lyst på sokker…NÅ MED EN GANG!

 

Eg har strikket ei lue i samme type mønster bar emed litt tykkere garn men sier bare: TÅLMODIGHET!! DET er nøkkelordet her altså! Men HALLO!?!? Hvem hadde vel ikkje ofret seg for å slenge beina
på bordet med disse på seg?? Iiiikkjeeee sant!

 

 

BAYERISCHE SOCKS
Bildene Over

Oppskrift del 1 finner du HER
Oppskrift del 2 finner du HER

 

Ble ganske ivrig her på kwister og bare måtte få lagt ut disse før eg glemte det! *Gullfiskhukommelse*
Men nå skal eg gjøre meg klar til handel for mor mi 🙂 

 

 

 

ENJOY!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar

Siste innlegg