Deilig Patentstrikk – Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Helene Øveråsen

 

Når det kommer til “vanlig” struktur så er vel nesten patent noe av det fineste? Joo, eg syns det er det fineste, nesten likestilt med riller og ribb, men problemet med patent (for meg) er at eg skjønner ikkje hvordan eg skal rekke opp om eg strikker feil…!? Eg HAR strikket mye med patent, hadde f.eks ei ri hvor eg strikket 2 farget dobbelpatent filler…gjorde eg en feil kunne eg bare starte på nytt…sukk…Selv om denne genseren kun går opp til 7 år fikk eg nå i allefall hentet frem lysten på en lekker patentgenser til meg selv –
Ååå det er jo bare så deilig og godt!

 

 

 

Designet av Helene Øveråsen

 

Disse var virkelig fine, ja sånn “rene og pene” 🙂 Kanskje eg rett og slett skal strikke meg en liten barnegenser,
ja bare for å trene litt liksom? Oppskrifta parkerer eg i allefall under favoritter for det kommer
en dag hvor en sånn skal på pinnen! Eg lover!

 

WILLIAM PATENTGENSER
Bildene over
Str 1 til 7 år
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

 

Jaggu har eg fått unnagjort en del i dag da! Fartet jo ut litt over 11, altså tidlig på hjul! Ut til Hillevåg å handlet litt nødvendigheter, innom posten og fikk premien fra helgas Give Away i posten, og sååå på trening! Jadda, gikk fint det helt til eg innså at eg hadde låste meg ute fra garderoben….låsebrikka mi lå nemligen i jakka…inne i garderoben...jadda nei da så…var tydeligvis midt i lunsjen til den ansatte så der satt eg da…heeelt alene hehe Heldigvis kom det et menneske som skulle trene etter en 15 min tid..Jadda, ordner seg alltid serru. SÅ var det
å farte videre ned til mor mi, der fikk eg nå vasket alle gulvene, ristet på gulvtepper og vasket ei trapp. Når eg så kommer meg hjem hopper eg i dusjen og tar på koseklær, parkerer meg på Hobbyrommet for å slappe av og kose meg…så kommer eg på: DET ER DUGNAD I MORGEN!! Ja ha ja og eg har lovet å bake boller…Vel vel, så nå? Tja, eg er midt i bollebaksten og skal straks i gang med steiking….ETTER PÅ blir det perlings!

 

 

KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

0 kommentarer

Siste innlegg