Det er disse vottene som gjelder….Tydeligvis!

Foto: Brendan Smialowski/AFP/Getty Images

 

Dette er absolutt et klassisk eksempel, og eg måtte bare le høyt for meg selv da eg i går scrollet gjennom Ravelry…Der fant eg ikkje mindre enn 11 oppskrifter på disse Bernie Vottene! Alle er de “designet” i en fart Januar`21, ja det gjelder jo så klart å være første ute om man skal kunne seile suksessfult på kjølvannsbølgen. Hvor mange ganger har me ikkje sette dette? Kan jo nevne en ganske mye omtalt Ganni genser for noen år siden…Ikkje sant! Skjønner ikkje helt…hvorfor skal man prøve å snappe til seg en suksess som egentlig overrasket selve designeren mest av alle? Det som er litt morsomt er jo at vottene egentlig ikkje er strikket en gang, Jen Ellis som laget disse vottene har klippet opp gamle strikkegensere og sydd de sammen.
Du kan lese om det HER INNE.

Litt usikkert på hvor eg egentlig vil med dette, men eg kommer ikkje til å linke til noen av oppskriftene fordi eg eeegentlig syns det er litt…latterlig? Da er det bedre du finner frem noen gamle gensere i skapet som ikkje er
i bruk lengre og syr deg noen 🙂 Metoden i seg selv er jo en bra ting å ta med seg,
men hva skal man med en haug av kopier på denne måten?

 

 

* * * *

 

 

Jaja det er laurdag og eg føler meg litt dvask! Vet akkurat hvorfor også – eg lærer ALDRI! Ali laget rå kafta i går…det er fersk kjøttdeig med persille, løk og tomater. Dette kliner du på ei skive og spiser. Eg hadde bestemt meg for at det skulle eg IKKJE ha, blir like dårlig hver gang…vel…ut på kwellen i går ble det likevel ei skive, persillelukta slo jo i mot meg når eg åpnet kjøleskapet. Eg var dårlig før eg lag meg, har vært våken flere ganger i natt og følte meg langt fra i takt med meg selv her eg sitter. Det er neeesten som eg lurer på om man kan bli forgiftet eller noe….ja av rå kjøttdeig?? Ja åsså er det jo det brødet da, eg vet jo at eg blir kvalm av det….Helt idiotisk, kun for et par minutter med “Mmm dette er så godt”. Skal definitivt ikkje gjenta seg – Never!

Skal se om eg orker å fikse litt på kjøkkenet, planen min er å tilberede litt til taco i kwell –
Akkurat nå føler eg ikkje helt for det. Satser på bedring utover dagen 🙂

 

 

LAG DEG EN GOD LØRDAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

6 kommentarer
      1. Finhakket alt sammen 👍 Me bruker Blaspersille, der har mest og best smak. Vanligvis steiker med de som små kjøttkaker og spiser de me sånn tynne arabisk brød 😍

    1. Mannen i huset ønsker seg Berni vanter, så jeg tenkte å strikke neste uke. Ikke ofte han spør om noe strikket … Men det blir bare med det ene paret😀 nå skal jeg hive meg rundt å gjøre ferdig min dårlige samvittighet “Harry Styles jakken” god helg 🙂

    2. Litt rart å se votter som tydelig viser at de er sydd sammen av forskjellige biter, mens NRK legger ut en artikkel og oppskrift på vottene og skriver at hun har strikket dem av opprekksgarn fra gensere. Der mistet NRK noe av troverdigheten.
      Og hvorfor MÅ alle ha noe som kjentfolk bruker. Hvorfor ikke fine på noe eget som ingen andre har. Mulig jeg ikke har forstått greia med det.
      Ønsker deg god bedring og håper du husker hvor lite kjekt det er neste gang det kommer en fristelse foran deg. Prøver å huske selv, men noen ganger vil jeg ikke høre på min sunne fornuft. Og ja au-au- og atter au.
      Klem fra Liv

    3. Hei fra en stor beundrer og fan av din kreativitet og skaperglede!
      Hvordan henger du opp/fester perleriene på veggen?

Siste innlegg