Det er en stor forskjell, vil eg si…

 

“Jeg går på strikkekafé her i byen og der er det en dame som lager alt mulig, blant annet strikkemarkører slik som du gjør. Hun bruker mange forskjellige charms og nydelige perler. Disse selger hun for 10-15 kroner pr stykk. Jeg har sett på de du lager og jeg lurer oppriktig på hvorfor du tror du kan selge de så dyrt som du gjør når alle andre selger de billig? Føler du deg bedre enn andre?” Hilsen en anonym (Som heter Liz69 et eller annet)

Et lite utdrag av en mail eg fikk i formiddag…
Skrev et svar for å prøve å “forklare” at det er litt mer enn å bare træ ei perle og en charms på en krok,
men fikk sånn automatsvar…Så ja, den mailen er vel ikkje helt ekta da vil eg tro…?

Uansett, tenkte da at eg kan skrive litt om mine strikkemarkører her da, hen som sendte mailen må jo ha vært her inne å snust etter som hen vet om markørene mine 🙂

 

 

 


Det er helt greit at noen spør f.eks om eg har kjøpt figurene og fra hvor, men da svarer eg som sant er at de har eg laget selv for hånd. Ingen former what so ever. Alle figurene er laget av Cernit eller Fimo. Bruker begge deler, alt etter hvem som har fargene eg trenger og har lyst på. Det er ikkje løgn at det er tidkrevende, men som sagt så har eg mye tid å bruke på dill 🙂 De 10 Pandaene over her tok meg 1 dag og 1 kwell ++ for å lage. Når de er ferdig laget skal de stekes og så skal evn detaljer males på før de lakkes (2 strøk med noen timer mellom). Til slutt skal de monteres, det er noe dill, men det er går veldig greit 🙂

 

 

 

Kroker, ringer og sen har eg for det meste kjøpt på Stoff&Stil og fra Panduro. Nå sist kjøpt en noen fra Aliexpress for å se om de var like. Noe av det var bra, men karabinkrokene f.eks
de manglet den lille ringen så det kjøpte eg fra Stoff&Stil.

 

 

 

Jo flere små detaljer jo mer tid. Dette ER smått! Pinsett er godt å ha for å si det sånn 🙂 Alle mine strikkemarkører er fra ca 1 cm til max 2 cm, blir de større syns eg det er bedre å bruke de som nøkkelknippe/veskepynt.

 

 

 

Nå har eg også en del slike charms som eg har kjøpt fra Aliexpress, veldig god kvalitet, men billige som du sikkert vet. Å lage markører med slike er fort gjort, du trenger kun ringer og karabinkroker utenom og byr ikkje på de store utgiftene for å si det sånn. Slik markører kan eg uten problem selge for 10-15 kroner.

Markørene eg lager av Cernit og Fimo selger eg for 50 kr pr stk og syns selv at det ikkje er en upris med tanke på jobben eg gjør. Har ikkje dårlig samvittighet for å si det sånn 🙂 Det er mange som har kjøpt av de som ligger her på bloggen og det har ikkje vært spørsmål ang prisen foruten noen få slike mailer som den over her. Det er markører du ikkje får kjøpt andre steder med de samme charm og perler. Markørene i dette innlegget ligger ikkje for salg her på bloggen (dessverre) for de skal bli med på Strikkefestivalen her i Stavanger i oktober 🙂 Er det flere igjen etter det havner de nok her på bloggen.

Eg kommer sikkert til å lage litt av de “vanlige” strikkemarkørene også, mest bare for å ha det.
Da blir det litt variasjon i prisene også *Tilfredstille alle*

Akkurat slike situasjoner som dette er det alltid på juelmarket o.l også…..Noen selger et par sokker til 50 kr og andre selger de til 250,-….eg kan godt gi bort noen av markørene mine, men eg sitter ikkje i timevis for å dele ut alle, det tror eg ikkje du som strikker sokker heller hadde gjort? 50 kr for et par sokker er knapt nok garnprisen…skjønner det ikkje…aldri kommer eg til å skjønne det…dessverre

Vel…da fortesetter eg monteringen mens eg ser på en spennende serie:
Manifest på Netflix 🙂

 

 

HA EN FORTSATT
FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

4 kommentarer
    1. Det her ser ut som at du tar en grei pris for noe som koster mye av både tid og materiale. Sikkert fint for mange å lese at det faktisk er laget HELT fra bunnen, slik at man kan forstå at det er krevende, men uansett kan man vel ta den prisen man synes passer selv, – det er ingen som er tvunget til å kjøpe. Stå på 🙂

    2. Ja fytti, det er forskjell på maskemarkør og maskemarkør!
      Ring og charm i billigste sort…. tja 20 øre pr stykk i materiale og 4 sekunder å smelle sammen. Fint med 10-15 kroner. Man har mye bedre fortjeneste på de. Vil si du som selger for 50 har minimal fortjeneste. Og produktene kan jo ikke sammenlignes. Jeg er så heldig at jeg har både nøkkelringer og markører du har laget og jeg ble overrasket over prisen… motsatt vei enn mennesket du fikk mail fra! Det er myyyye jobb, det er ikke vanskelig å se og tenker seg litt om. Elsker de! 💜

      1. Nei si det….eg syns er dårlig m gode serier som eg liker. Nå i sommer har eg både sett GOT og Outlander for 2.gang….ikkje sant…kanskje Desperate Housewife? Eller noe i den gata hehe

Siste innlegg