Det er fortsatt vinter – Strikkeoppskrift

Designet av Joanna Ignatius

 

Scrollet meg en runde på Facebook i morgentimene og kunne jo tydelig se at det er mer enn nok av vinter rundt om i landet, dvs masse snø flere steder – Så ja, vottesesongen er så absolutt ikkje over 🙂 Her nede i sørvest er det også vinter, mer en grønn en, men eg skal hilse og si at det er kaldt likevel! Vindstyrken sørger nemligen for
å blåse de få varmegradene me har ned på den blå sida! I tillegg bøtter det ned slik at vannstanden stiger gladelig 60 cm over normalt(?) – Da blir det i grunnen mer enn nok vann steder det IKKJE burde vært vann. For å si det sånn; HVIS eg kunne valgt da ville eg kanskje heller hatt snø og et mer stabilt vær, da kan man i det minste gå ut. Kuldegrader kan være flott det om været er “riktig”. Ullvotter er ikkje tingen eg hadde tatt på meg i dag, nei eg må nok heller investere i en symaskin og sydd noen regnvotter 🙂

 

 

Designet av Joanna Ignatius

 

Uansett, vottene var både tøffe og fine så det blir nok å sette de i kø slike eg gjør med mye annet 🙂 De er strikket i garnet NORD fra Drops på pinne 2,5 så det er i grunnen noen delikate og lekre votter 🙂

 

PIPS
Bildene over
Str Dame Small og Medium

 

 

 

* * * *

 

 

Det ser jo slettes ikkje fristende ut, ja å gå ut altså! Lyngen som for ikkje sååå lenge siden var skikkelig fin ligger
å slenger som ei annen utvaska fille. Jammen GODT at det snart er vår og krukkene skal fylles med de fineste blomstene 🙂 Det må eg si, det å ha lys grå terrasse har sine bakdeler hehe Grønska viser jo sååå mye bedre!
Da terrassen var brunbeiset så man det ikkje så godt og det så jo ut som at terrassen var fin i grunnen året rundt. MEN! Fordelen med en lys grå terrasse er jo at når du vasker den så blir den sååå mye flottere enn en mørk terrasse som du kanskje ikkje kunne se så store forskjellen på hehe Gleder meg til vår skal vaskes, skal også ta på et strøk til med den beisen me brukte. Da holder den seg lys og fint langt utover høsten.

Noe eg aldri før har opplevd, opplevde me i år! Ser du den store hvite krukka bakom der? Det var den eg surra julelysene på, selve krukka er FULL av store rustflekker! Det burde vel kanskje ikkje helt skje? Kan jo også legge til at lysa som me kjøpte i midten av desember slutta å funke på selveste julaften….og nå må me male krukka! Hmm

Selv om Dib er sporty og akkurat stakk på trening må eg si eg er glad eg ikkje trenger å gå ut. Har vel egentlig en halvveis plan med å hente mor mi i dag siden det er morsdag, men me får se hvordan dagen utarter seg 🙂

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN FIN
SØNDAG OG MORSDAG

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg