Det er ikke BARE en lue!

Designet av Dominique Trad

 

Dette er ei skikkelig lekker, men samtidig ei tøff lue! LOVE IT ♥ Kan strikkes i deilig merino garn, som f.eks Wollmeise. Orginalt strikkes den i HEDGEHOG FIBRES SOCK (<–Norsk Nettbutikk!), ja det er seriøst et garn du trygt kan ha ville fantasier om!! Fy filleren der er det seriøst mye lekkert å velge blant, tror virkelig eg hadde hatt problemer med å bestemt meg! Eg har jo en drøm om å EN gang gjerne komme meg til Amsterdam å besøke DENNE BUTIKKEN og forhåpentligvis samtidig hilse på den unike og flotte Steven West 🙂 Blir nok ikkje i år,
men kanskje når eg blir 50?? *Blafrer med vippene og ser blygt i taket*

 

BAZIE
Bildet over
Passer et gjennomsnittlig voksent hode

 

 

Designet av Dominique Trad

 

Selvfølgelig, som me absolutt alt annet så strikker du lua i akkurat det garnet du selv ønsker! Men!! Spesielt til ei lue bør du holde deg til oppgitt strikkefasthet, med litt uforsiktighet kan fort lua havne ned rundt skuldrene hvis du ikkje passer på 🙂 Strikkefastheten på begge luene er 26 m/ 36-38 row – Så ja, strikke deg en prøvelapp eller 2 🙂

 

 

Designet av Dominique Trad

 

PISANKI
Passer et gjennomsnittlig voksent hode

 

 

* * * *

Ok, mandag igjen og eg startet like godt med å våkne lenge før fuglene hadde tenkt å fise! Å ligge kliss våt av svette i senga er ingen høydar så det er jo bare å rulle seg ut og opp på beina! Eg som hadde en sånn fin dag i går helt uten kwil! Vel vel, dagen i dag overleves ikkje uten en lang blund på øya! Utrolig kjipt for eg hadde jo bare tenkt å fortsette i samme gode stimen som eg hadde i går, men men…

Jaja, dages vær er ganske likt som eg føler meg: 13 grader, vind og regn —> Temmelig begredelig med andre ord og me skriver 1.juli! Burde ikkje vært lov! Det mest normale var om eg nå stå på kjøkkenet å f.eks steikte karbonader og kokte egg for å lage til en piknickkurv fordi me skulle tilbringe dagen på stranda! Akkurat nå er eg aldri så lite pessimistisk så eg tror ikkje det skjer i år…Frem til 10.juli skal temperaturene ligge på 9 til 14 gr, søren ikkje mye å juble av + at det stort sett skal være overskyet og regn..Sa du sommer? Hmmm *Rister på hodet*
Noe som er litt positivt da er at eg er glad det ikkje er denne uka Dib skal reise på treningsleir! I Surnadalen skal det nemligen bare være mellom 4-10 gr + masse regn!! Finner alltid noe positivt om man leter…Sukk

Godt det ennå er tidlig på dagen for da er det jo en sjanse for at ettermiddagen og kwellen kan bli så mye bedre, men da må eg først sove litt til. Jammen godt det er er ferie for på en helt vanlig mandag hadde det vært vanskelig å fått tid til en kwil. Det som også egentlig er ganske positivt når det først er så gale (haha) er at det faktisk bare er 13 gr! *ler* JuHuu Da kan eg regne med at soverommet er ganske så kaldt når etter hvert ruller meg til senga! Slengte like godt opp vinduet før eg sto opp så mulig araberen min nå ligger å hutrer å fryser, jaja, eg skal søren meg ikkje lide meg gjennom overgangen heeelt alene heller! *ler med skvett ihjel*

Tar meg en kopp med kaffi til eg…

 

 

 

 

HA EN FLOTT MANDAG!

 

 

 

Go`klem fra ei svett Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg