Det er vanskelig å spør om hjelp, men nå må eg!

 

Alle som noen gang har spurt om hjelp vet hvor vanskelig det er! Det sitter langt inn! Det som gjør det noe lettere er at eg spør på vegne av andre. Dere som kjenner meg vet eg er gift med Ali som er libaneser. Me har en realitivt stor familie hjemme i Beirut. De har alltid klart seg selv, men me har alltid, i alle år, bidratt litt bare fordi me har vært fraværende så lenge me har vært gift (30 år).

Situasjonen hjemme i Beirut nå, er som følger: Eg har 2 ugifte svigerinner som bor hjemme i barndomshjemmet (En liten leilighet i ei blokk) 2 andre svigerinner er gifte og klarer seg greit, de 2 brødrene er også gift. Har en til svigerinne til, og hun har alltid hatt det veldig vanskelig bla med alvorlige sykdommer. Brødrene og de gifte svigerinnene har alltid bidratt i fellesskap slik at alle har det godt. Pga Corona er nå begge brødrene og mennene til søstrene uten jobb og inntekt, dette går utover hele familien. Nå begynner det å bli krise…
Det er liksom bare trist og veldig vondt…

Siden eksplosjonen i havneområdet i august i fjor har alt bare gått nedover. Da havna eksploderte ble alle vinduene til de 2 søstrene som bor alene blåst inn, dette kostet dem dyrt. Priser på alt har blitt helt hinsides
og valutakursene i forhold til dollar/lire er umenneskelige.
Mat har f.eks alltid vært billig, men nå er det blodpriser på alt!

Da det i havna skjedde i fjor var det mange som spurte om eg visste hvordan man kunne hjelpe, ganske mange tilbudte seg å hjelpe og sende oss penger som me kunne formidle, men da takket eg nei fordi det så ut til at dette skulle gå fint. Det går slettes ikkje bra lengre…

Eg har for aller første gang startet en SPLEIS og det er kjempeskummelt! Men eg håper at eg kan klare å samle inn noe slik at de i allefall kan klare seg noen måneder, kanskje ut året? Ali er i grunnen klar for å reise, men Corona situajonen i Libanon er grusom så han får rett og slett ikkje lov til å reise!! Håper at pandemien kan komme under kontroll, spesielt i Libanon slik at me fysisk kan prøve å få hjulpet litt, men som sagt; Det er så vanskelig…

Har du muligheten til å hjelpe litt så vil me være evig takknemlig ♥ Spleisen som eg har opprettet finner du
HER INNE (<—Håper denne linken ble riktig, gi i såfall beskjed om noe er feil) –
Setter også pris på om du vil dele den hvor enn du måtte ferdes på nett.

Sier bare Tusen Tusen Takk for at du leste hva eg hadde på hjerte ♥
Noe du lurer på, spør meg!

 

 

Du vet;
Mange bekker små….

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer

Siste innlegg