Det skal ikke så mye til…

 

Du som følger meg på Snapchat har sett hva eg styrer med nå om dagen. Alt eg har laget, mye av det eg har bakt skal nå pakkes, pyntes og gis bort 🙂 Mange spør hvordan eg orker? Vel, for min del så betyr det ingen forskjell om eg baker 1-2 eller 5 posjoner av noe, for når eg først er i gang går det stort sett av seg selv. Dessuten, når eg holde på med ting som eg syns er gøy, og som ikkje minst gir meg noe, ja da går det meste av seg selv 🙂
Det er skikkelig gøy å lage julekaker, heller 500 små enheter enn ei diger marsipankake f.eks.

I går danderte eg til 2 poser. Opp i den største posen er det peppernøtter og pikekyss som er pakket i cellofan(selvfølgelig) og i den søteste posen som henger på utsiden er det innpakket Salte Mandler opp i 🙂
Disse 2 satte eg igjen hos mor mi dag med beskjed om at hun måtte gi den ene til Marianne og den andre til Gjertrud ♥ Dette er 2 nydelige damer som ofte stiller opp for mor mi når det måtte være noe og DET er noe eg som datter setter veldig stor pris på. Det blir jo til syvende og sist en avlastning for meg sånn på det jevne i hverdagen.
Mor mi ble ganske så rørt og DET føles godt, syns eg ♥ Samme hvem det er, klarer du å glede noen til det punktet at de blir rørt, DA har du klart det! Som regel trenger det heller ikkje “koste” så mye – Det handler om å gi av seg selv, og det er noe ALLE kan klare. Nå spesielt er det viktig å gi av seg selv, ikkje bare fordi det er jul, men hele året – spesielt i år! For det har vært et ræva år for mange, det skjønner eg, men det handler også mye om hvordan du selv takler det. Eg er heldig sånn, eg er flink til å aktivisere meg selv og eg kan klare å kose meg i mitt eget selskap. Dessuten er det jo lite man KAN gjøre med den store situasjonen, man må rett og slett gjøre det beste ut av det. Det er da me kan gjøre noe for de som er alene, eller ikkje takler det så god.
Det eneste me vet er at det BLIR BEDRE – etter hvert ♥

 

 

 

 

Eg laget jo også ei rimelig stor Delfiakake i går. Her spises det ikkje så mye, er kun Ali som fortærer det. Skar av en god bit til han og delte resten i 2 – De pakket eg fint inn i cellofan (<–igjen) og ga de til mor mi, hun elsker den kaka! Sa hun kunne gi bort den andre delen, ja og daaa ble hun rørt igjen ♥

Det er mye man kan gjøre for andre og noe av det fineste leste eg i en kommentar her på bloggen. Hun som skrev den sa at hun pleide legge igjen en innpakket gave på bussen, da ville den som fant den få den. Hun ville aldri få vite hvem som fikk den, men eg elsket tanken på dette! For en del år siden da eg jobbet inne i Stavanger sentrum pleide eg ofte smøre mange matpakker med meg, en til meg selv og de andre ga eg til “byens løse fugler” på vei til jobb. I desember pleide eg også ta med kaker 🙂 Ble mange glade smil da kan du si og ikkje minst gode klemmer ♥ Savner å klemme nå om dagen…

Så ja, du ser det…det skal ikkje så veldig mye til! ♥

 

 

 


De siste dagene har det ramlet noen Julekort i postkassa mi, og helt ærlig? Finnes det noe bedre enn Julehilsner på “gamlemåten”? Ikkje misforstå for eg sette veldig stor pris på julemail også, men det er noe med de kortene som får henge å pryde glassdøra inn til stua frem til påske (Nei, det er ikkje tull, de henger til påske hehe) Henriette har eg allerede takket, men takk til dere andre også som er noe mer hemmelighetsfulle ♥

Eg har forøvrig fått på meg en julepysj og har enn så lenge inntatt kwellsroen, eller helt rooolig blir eg ikkje før eg får melding fra Dib om at han er vel fremme på hytta!! Alltid litt skummelig når han skal kjøre et stykke. Det regner, blåser og er mørkt, men det går nok helt fint ♥ Ellers skal eg pakke inn de siste kalendergavene til ungene og sååå skal eg knyte ferdig de gavene som skal på dørene til alle naboene.

Ja og såååå – Hadde nesten glemt det!! Skal straks trekke 3 heldige vinnere av Juleglede Nr 3!
Kommer snart 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
EN HERLIG KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

5 kommentarer
    1. God kveld! Du er så flink til å glede andre, og det gir jo ein god følelse for oss sjølv også. Vi prioriterer og sende litt pengar til ein familie på Rhodos, som vi har blitt godt kjent med. I desse lockdown tider har dei knapt noko inntekt. Når eg var lita, så gjekk eg også rundt i nabolaget med lefser som mor mi hadde baka, og vart tatt godt i mot! Det er gode minner! Det er nokre år sidan….Kos deg i pysjen i kveld!

    2. Så fine tanker om pakke på bussen eller matpakke til folk som trenger. Det skal så liten til å glede noko. God jul til deg og dine.🌲

    3. Så herlig å lese innlegget i kveld 😍 er noe med det ordtaket :største gleden man kan ha er å gjøre andre glad 😍 og det er helt sant at det skal ikke så mye til 😍 sove godt når den tid kommer 🎅

Siste innlegg