Det søteste til Baby – Norske Strikkeoppskrifter

Designet av PetiteKnit

 

Eg ser på meg selv som priviligert på flere måter, det at eg er mamma til både en gutt og ei jente gjør jo at eg har muligheten til å bli både farmor og mormor ♥ Da skal lista med Babytøy sprettes og alt annet skal legges til sides. Det var jo derfor på tide å plukke med meg litt inne hos PetiteKnit! Ja du vet, riller…..Åååå dresser som dette er så herlige, da spesielt om det er til babyer som gjerne sover ute i vogn. Begge mine pleide sove ut og hadde lignende dresser 🙂 Eneste du bør være litt forsiktig med er hvis du bruker alpakka. Alpakka har løsere fibre enn annet garn og da skal ikkje de minste ha på seg dette.

 

SELMA`s SLEEP SUIT
Bildene over
Fra 0/3 mnd til 2/3 år
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

 

 

Designet av PetiteKnit

 

Eg har en lignende dress som dette, bare den eg har er ribbestrikket, men eg må jo ha denne likevel 🙂
Så lekkert og så yndig ♥ Så ja, skal du virkelig ha et KoseStrikketøy, ta strikk litt til en baby 🙂

 

MONDAY SUIT
Fra 0/1 mnd til 12/18 mnd
Norsk Strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

Fikk en litt klein start på morningen i dag; sto opp, klikket på kaffi, gikk i stua og åpnet skyvedøra, klødde Milo bakom øren og satte meg ned for å våkne. Hekkan da var det noe som brant mellom 2 fingre og halvblind som eg er kunne eg ikkje se noe! Har fått det ene paret av de nye brillene, arbeidsbrillene, men de er ennå ganske sterke og eg sleit med å fokusere. Eg gjettet på en flått da eg pirket litt med ei nål, men HEKKAN det brant!! Inn å vekket Amira og fikk omsider tak i en pinsett! Det var nesten så eg fikk litt panikk, ja så vondt var det! Fikk nå dratt ut den mikrolille jævelen, vaska godt og tok den nærmest salven eg hadde for hånd: Pyrisept! Vet ikkje hvor lurt det var, har da aldri blitt bitt før! En vemmelig følelse!! Nå fikk eg i allefall kjenne på viktigheten over å gi Milo Flåttvaksine, noe me også gjør hele våren og sommeren.

Satser på at resten av dagen avgår i ligaste laget *ler* Blir lammelår i kwell siden det er Eid denne helga 🙂 Planen er å perle ferdig det stooore perlebrettet på spisebordet, ikkje mye igjen så hvis eg få muligheten til å sette meg så blir det ferdig. Eg mener, nå er jo den ene hånda mi helt ut av drift så da kan nå ikkje eg rydde kjøkkenet! *overdrivelse selvfølgelig, men eg kan nå skylde på det* Perle skal eg nå alltids få til 🙂 Satser på en fin dag,
selv om mangelen på søvn garantert kommer til å skrike etter en time eller 2 senere…

 

 

KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Flått er noe herk altså! Men de babyplaggene er fine. Er jo mormor og farmor, men barnebarna er blitt for store. Men kan jo være kjekt å strikke likevel man kan jo gi i gave til en som venter baby. Men først må jeg få unna sommertoppen til meg selv nybegynner som jeg er.
      God bedring.

    2. For noen år siden var Datteren og jeg i en strikkebutikk. Hun så på noen babyplagg som var utstilt og sa ” Hvis jeg blir gravid, skal jeg kjøpe garn og så kan du strikke til meg” Jeg svarte at hvis hun ble gravid trengte hun ikke kjøpe garn. Jeg ville løpt til garnbutikken så fort jeg hadde mulighet….
      Lammelår høres godt ut. Vi skal ha biff. Blir bra det og. Ha en fin lørdag

Siste innlegg