Dette er faktisk det beste!

Designet av Laura Nelkin

 

Eg tror denne type nett har blitt strikket (eller heklet) siden tidenes morgen, og JA det er veldig praktisk og godt.
Et nett som dette er perfekt til grønnsaker, enten du skal bort til bonden å handle eller om du skal oppbevare f.eks poteter/grønnsaker 🙂 Har du grønnsaker som kan oppbevares ute nå fremover er dette greie nett som kan henge ute å brukes til oppbevaring. Nettet kan fint henge på kjøkkenet å brukes til oppbevaring der, av…epler? Ikkje sant, det kan brukes til mer enn bare å handle med 🙂 Personlig syns eg de er kjempetøffe og eg har både strikket
og heklet flere av denne typen. Skal du bruke de til å ha på kjøkkenet f.eks er det jo viktig at fargen matcher veggene hehe Eg kunne tenkt meg et par svarte…Hmm

 

 

 

Designet av Laura Nelkin

 

Det anbefales å strikke i bomull. Et nett som dette vil uansett bli noe elastisk, men det begrenser seg om du bruker bomull. De eg strikket brukte eg en tråd bomull og en tråd Bøtegarn, da ble det virkelig godt hold! Bøtegarn kjøpte eg på en Fiskutstyrsbutikk me hadde her i Tananger før. Det er garn som brukes til å knyte (bøte) fiskegarn med, så du kan trygt si det blir slitesterkt og ikkje minst stødig:)

 

FARMSTAND SACK
Bildene over
Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

Ååå det hamres og bankes på terrassen under oss, som du vet så starter jo tømmermenn å jobbe før fuglene våkner…I dag våknet eg av sånn infans borring, sånn som får fjellet me bor på til å riste! Klokka var 06.40 liksom…Krøp langt under dyna og klarte å duppe av til rundt 8, da var det bare å stå opp! I vinter, eller en god stund før jul i allefall var det vannlekkasje fra leiligheten under oss og ned i første etasje så hele første etasje har blitt ribbet på innsiden…med andre ord mye bråk. Misunner ikkje de som bor i leilighetene da, husker med skrekk da vannet fra leiligheten over oss fosset inn i vår leilighet….! Det tok jo nesten et år før det ble ferdig!

For de av dere som er på Snapchat så kunne du se at eg fikk tak i plater til perleriet mitt i går og nå ligger hele løvehodet på ei tynn treplate. Tenkte eg skulle sette meg ned med diverse farger i dag å se hva som kan blir bra sammen. Blir nok litt prøving og feiling før eg blir fornøyd. Rammen eg har bestilt lander på posten i dag sååå da kan eg også begynne å teste/blande meg frem til en fin bakgrunnsfarge 🙂

 

 

LAG DEG EN FIN DAG
OG KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Sånt nett har jeg faktisk lyst på!!
      Men så sutrer jeg over at jeg sliter… vet du har forklart…med engelske oppskrifter. Men eeeen dag,, da serru.. takk for inspo🌞

Siste innlegg