Drikk deg til et bedre immunforsvar

 

Eg får FNATT av Ingefæren som selges nå om dagen! De er sååå små og knudrete, et hekkan rett og slett!
Liker best når det er store flotte trær, da kan eg enkelt skrelle de. Disse små her? Ikkje søren om eg skreller de,
eg bare vasker de godt, skjærer de opp og koker med skallet på. IngefærShot`n blir litt besk i forhold til ellers,
men det får gå. Ingefær MÅ eg ha, hver eneste dag – morgen og kwell 🙂

Dette startet eg med i januar 2018, 3 år har eg daglig drukket det og eg er absolutt fullstendig overbevist om at dette er bra for meg og min kropp. Har flere ganger fortalt dette, men et kort resymé: Har siden en stor operasjon i 2001 og 05 slitt med en kraftig kronisk kvalme. Egentlig ganske redusert livskvalitet pga kvalmen. Har i alle år tatt Afipran mot kvalmen med god effekt, men etter som årene gikk oppdaget eg mer og mer til bivirkningene: Ukontrollert rykninger i hender og føtter, litt skummelt faktisk! Så ja, eg startet da altså med Ingefærshot i januar 2018, hadde en periode på et par måneder hvor eg kombinerte dette med Afipran, men etter hvert kuttet eg ut hele medisinen og har siden ikkje hadde noe særlig kvalmeproblem. Det har skjedd at eg har gått tom for ingefærshot og da kommer kvalmen ganske fort og den slår meg helt og fullstendig ut i sengeliggende!!

 

 

 

 

 

Siden den første oppskriften eg la ut har den endret seg litt, men ikkje mye. Eg bruker ca 6-700 gr fersk ingefær. Har ca 8 dl vann i ei gryte, 1 ts sukker (for å brekke det hele litt), bruk gjerne honning om du vil. Har også begynt
å ha Gurkemeie opp, før helgen da eg var på IMS hadde de ikkje fersk Gurkemeie så i steden for bruker eg 2 gode ts med Gurkemeie krydder. Om det har samme effekt vet eg ikkje, men eg tenker det er bedre enn ingenting.
Har så alt av ingefær i gryta, den har eg da vasket og skjært i småbiter. Lar dette koke opp og koke noe minutter. Skrur så av plata og når innholdet i gryta har roet seg ned heller eg opp i…

 

 

 

 

…max 1 liter med Sunniva appelsinjuice. Fyller gryta for å si det sånn. Setter på lokket og lar den stå til den er kald før eg setter gryta i kjøleskapet til neste dag. Hvis du ikkje vil ha den så sterk så smak på den underveis og sil den når den er passe sterk for deg. Eg liker at den er litt kvass i smaken så eg siler ikkje før over et døgn etter, minst. Tømmer den deilige juicen på flasker og oppbevarer den i kjøleskapet. Dette er nok til meg i ca 1 uke,
og eg drikker altså en shot morgen og kwell.

 

 

 

 

Dette er GULL for kroppen! Det gjør godt for sååå mye, mye mer enn bare kvalme. Det er også lenge siden eg har hatt migrene, noe eg har vært plaget med siden eg var 12. Det har nok også hjulpet på at eg er kommet
i overgangen, men en shot hjalp t.o.m de dagene eg våknet med migrene.

Du kan lese om alle de gode effektene som både Ingefær og Gurkemeie har HER OG HER 🙂 Sist eg tok en masse prøver på sykhuset fikk eg tilbakemeldning på at immunforsvarer mitt var veldig godt, og det er jo bra å ha
i disse dager!! Om det er pga ingefær skal man slettes ikkje se bort fra,
eg har heller ikkje på noen måte vært syk de 3 siste årene.

 

 

 

* * * *

 

 

 

Tok meg en kjapp tur ned på senteret i dag, fikk mld fra apoteket om at medisinene mine var klart. Var godt å lufte seg litt 🙂 I det eg gikk forbi Mestegrønn på vei ut registrerte eg at de hadde de startet frøsesongen! Plukket med meg et MiniDrivhus og noen nye frøposer, så ja, da er det snart i gang! Blir spennende!

 

 

LAG DEG EN FIN KWELL

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

2 kommentarer
    1. Du veit at du kan skrelle ingefærrot med teskei? Berre å skrape av skallet med skeibladet. Mykje lettare og greiare enn å skrelle med kniv 😀

      1. Ja, men det er uansett så knotete når de er så små. Eg bruker vanlig is en 2 veis skreller som skreller veldig tynt 👍

Siste innlegg