Drømmedager og fjollete kveld!

 

I går pakket eg som kjent sekken og dro på hytta til søs, eg og 2 andre (en kusine og en venninne av søs) Me er en fin liten gjeng som har vært på tur før. Eeegentlig hadde me jo tenkt å ta for oss noen fjelltopper både i går og i dag, men en oss hadde en skade som ikke helt var forenelig med “springe” for mye opp og ned. Gjorde ingenting for det manglet ikke på turalternativer og gårsdagen ble en skikkelig drømmedag! Me var ute på tur i ca 3 timer, men me var ute hele dagen, ja i allefall til sola var på vei ned så da gikk me inn å laget middag – Alle 4 i arbeid og det ble faktisk en himmelsk thai middag med scampi, kamskjell og laks! Å du hildrane du som me spiste, nevnte eg kokosmelk? Jepp, det og en god dæsj chili og det sklei rett ned! Søs kan det der me å lage mat! Hun komponerer, me skreller og fikser, Hekkan så bra det ble!

 

 

 

 

 

 

Altså…me trenges slettes ikke dra langt før man føler at man er langt av gårde på den fineste ferien!
Er man sammen med fine folk så kan man i grunnen være hvor som helt og det blir bra!
Været og alt klaffet 100%. Her snakker me shorts og t-skjorte vær!

 

 

 

 

 

 

Målet med turen var å finne et fint sted å innta lunsjen! Me gikk langs Lihalsen og utover, på tilbakeveien gikk me opp Bymarka og hilste på en gjeng med sauser, gikk langs Likai og naustene før me hadde en relativt BRA skråning opp over tilbake til hytta.

 

 

 

 

 

Opp,Opp i skogen! Det var faktisk veldig bratt, så det var greit
å ikkje snuble for da hadde me nok rullet til bunns!

 

 

 

 

En skikkelig eventyrskog!

 

 

 

 

Lisendere, altså toppen av Lifjell hvor eg nå har vært en del ganger! En fin og god tur som alle har en mulighet for å gå. Det er grussti helt opp. Eg har et ønske om å gå opp til toppen fra sjøsiden, “Sprettraubakken” – Den river visst nok ganske så godt, men det går nok fint!

 

 

 

Temperaturen i sjøen var upåklagelig, sa de!

 

 

 

 

Jadda det ble en god og fin tur!

 

 

 

Resten av dagen, kvelden og deler av natta var det bare kos, skravling, fjolling og lott å løye! Nesten litt “fjortis” stemning inni mellom! Festlige damer med andre ord! Strikking? Vel…det ble lite strikk kan du si…

 

 

 


 

 

Eg var første mann opp i dag, før kl 7! Planen var at me skulle avgårde på til kl 10, men, det ble en treg morning og en lang frokost så egentlig var det bare søs og eg som kunne dra på tur, men klokka og fór og me hadde begge en del me skulle gjøre så da ryddet me oss ut av hytta.
Eg kjørte til Skjæveland og kjøpte masse grønnsaker før eg suste hjem

 

 

Var hjemme i 14 tiden, satte meg ned i stund, spiste noe grøt og slappet av
før eg igjen kledde meg og kom meg ut!

 

 

Beina var blitt lovet en tur så det var bare å komme seg ut! Eg kjørte og parkerte på Reve, tok på meg 10 kg og var som et lyn til andre siden av stranden….!

 

 

 

 

Tok meg 5 min i sola, dette var i 18 tiden og det var så flott!
Koset meg litt før det var å få på seg vesten igjen og farte tilbake 🙂

 

 

 

 

 

 

Nå har eg hatt meg litt mat og skal slappe av før eg skal være litt tidlig i seng, er planen!

 

 

 

 

HA EN FIN KWELL

 

Bare minner om at det fortsatt er noen Forundringsposer igjen!!

 

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg