Dypdykk i Arkivet – Gratis Strikkeoppskrift

Foto: Vibbedille

 

Det er utrolig hva som finnes i mitt arkiv, det er vel ingen ende på det.…Har blitt noen år kan du trygt si…
Ble Ravelrymedlem i 2007, da hadde eg vært på venteliste ganske så lenge! Ja det var sånn det var, den gang back then...Disse lange pulsvottene har vært med med fra de tidlige dagene! Dette er noe av det gøyeste eg har strikket, også noe av det enkleste og mang en gang har eg tenkt eg må strikke meg flere…
De 2 parene eg har strikket ga eg jo bort, selvfølgelig!

Vottene er kun i en størrelse, eg strikket mine i Viking Superwash på pinne 3,5 mm. Det er absolutt rom for
å regulere størrelsen om du vil strikke de mindre om så var. Hvis eg skulle brukt slike i dag trooor eg at eg ville valgt et “nettere” garn i dag, Kauni liker eg veldig godt og det kunne blitt et fint alternativ.

 

 

 

Hele votten strikkes i striper frem/tilbake og det er her du har muligheten til å gjøre de enten smalere eller videre. Når de er ferdig er det et flatt stykke, den hvite kanten med knappehull strikkes på til slutt. Eg droppet knapphull husker eg og sydde heller bare knappene på som pynt og trakk på meg vottene som helt vanlige votter 🙂
Her kan du jo bare gjøre som du vil/gidder tenker eg.

 

 

Designet av Thea Eschliman

 

Tenk så gøy, her kan du virkelig mixe og trixe med farger og garn! Hva med litt pusegarn i stripene? Strikk så en “stram” stolpe til slutt, det blir stilig! Uante muligheter her altså, restegarn? Perfekt!

 

GREAT WEEKEND MITTS
Bildene over
One Size
Gratis Strikkeoppskrift

* * * *

 

 

 

NÅ vet eg hvorfor eg som til halv 12 i går og halv 11 på fredag!!! KLOKKA MI selvfølgelig!?!?! Som eg har nevnt et par ganger nå har den spist strømt et par dagen…? Var jo hos Amira i går og hun fant ut årsaken (Dette var det mange som opplevde etter siste oppdatering på Galaxy klokkene) ALT ble skrudd på i klokka, mobildata and everything! Den sluuukte strøm! I går f.eks var den 100% når eg kjørte hjemmene fra…og tom da eg kom til Amira som bor en kjøretur på ca 10 min her i fra! Jadda jadda, måtte ha begynt å sprinte turer eg om de skulle bli registreret! Vel, nå er det tilbake til normal og eg våknet OG sto ved første alarm i dag, meeen….eg kjøpte meg likevel ny og min helt egen klokke fra Elkjøp i går Woop Woop! De hadde den ikkje i butikk så den er bestilt og kommer ca 26.juli 🙂 Typisk at søs og eg i går planla en 2 dagers fottur akkurat 26./27.juli da….Hadde vært gøy
å testet ny klokke på den turen
….Jaja, turen er med værforbehold så me får sjå! Turen går forresten til Viglesdalen, går inn til ei DTN Hytte, koser oss der, og går hjem dagen etter. Skal bli kjekt med hyttetur.

Trooor ikkje det blir tur i dag, føler eg trenger en HEL dag på Hobbyrommet 🙂 Blir ny Topptur nå i uka, da er det Lifjell som er målet – Den står ikkje på “10 topper i Sandnes”, men går fint topper utenom også 🙂

Kaaanskje eg neste år kan “slå” storesøs?? Den galnå gikk 100 topper i løpet av et år!?

 

 

HA EN TRIVELIG SØNDAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

0 kommentarer

Siste innlegg