EG FANT DEN! – Myk Magi i Fjæra! Gratis og Gøyale Norske Oppskrifter

Reklame | Du Store Alpakka

Designet av Kari Hestnes/ Du Store Alpakka

 

Dere som har vært her med meg nesten fra starten VET at eg i løpet av årenes løp har strikket og heklet en MENGDE med kosedyr i alle varianter! Du ser det, når ungene var små benyttet eg virkelig muligheten til å ta den HELT ut! “Straffen” var jo at hver dag hadde eg litt av en jobb å dandere alle disse uglene, klovnene, skilpaddene, pingvinene, slangene etc opp på sengene til de begge 2. I starten da me flyttet inn her i denne leiligheten ( i 2008) stablet eg HELE gjengen opp inne på garnrommet mitt, ja de tok omtrent over alt av hyller.

En god del av dyrene eg har heklet/strikker er også fra MYK MAGI I FJÆRA fra Du Store Alpakka og det er et utrolig fint (ganske tjukt) hefte som du kan plukke med deg helt GRATIS Her Inne 🙂

 

SØTE SARA SKILPADDE
Bildet over

 

 

 

 

 


Ugleoppskriften eg leter etter er denne. Den er ikkje fult så stylet på coveret av heftet, det er bare eg som har pimpet den opp etter Amira sitt ønske 🙂 På den tiden heklet/strikket eg stort sett i Østlandsgarn og uglene er akkurat like fine i dag, bare nevner det.

Eg har også heklet et hysterisk antall med ganske så store ugler som eg har gitt bort, og det heftet som de unglene var i skulle eg veldig gjerne hatt tak i! Mitt er forsvunnet og nå har eg trålt alle mulige plasser på nett, men kanskje den har forsvunnet ut av produksjon…? Litt morsomt når eg spør Google om hjelp haha Da ender eg opp med å Google meg selv rundt i ring for det er jo bare masse bilder fra min gamle blogg som popper opp, men intet Hefte…sukk… Det var Dale sitt hefte og eg har leita der inne også skal vites…Må nok høre med de neste eg snakker med de, kaaanskje de har oppskriftene i et eller annet system 🙂

 

 

Designet av Kari Hestnes/ Du Store Alpakka

 

Sånne lange slanger er det stiligste! Hvis du velger å benytte restegarn kan du bare strikke/hekle den lengre for hver gang du samler sammen noen smånøster, jo lengre den blir jo stiligere blir den 🙂 Her trengs det en del, ja ganske masse vatt kan du si. Et tips er å kjøpe billige puter på Ikea, fant nemlig ut ved en tilfeldighet
(Kan takke katta for det da!) at inni de putene er det masse perfekt vatt!

 

DEN STORE VISE HAVSLANGEN
Finnes i boka

 

 

 

 

Eg måtte faktisk inn i bokhylla mi å sjekke om eg fortsatt hadde den…


 

Takk og pris! Den var på plass! Ut i fra egne notater inne i boka kjøpte eg denne på butikk i 2006, kaaanskje det snart er på tide å lage noen nye dyr? Er alltid noen småfolk som sikkert liker det 🙂

 

 

* * * *

 

ANYWAY, i dag er det en sånn skikkelig søndag! Det er innspurten av året og eg føler eg har vært på party i en lang periode nå haha Ja off, eg kjenner at kroppen er sliten så i dag er planen å HVILE! Må hente meg inn litt nå for før neste helg skal jo alt eg har dratt frem den siste måneden ryddes tilbake…sukk…Nå ganske straks skal eg ta å lage meg ei god skive med rullepølse og rødbeter, kanskje eg tar meg ei grove med sursild også? Hvem vet? Er det noe me har nok av så er det julemat og det kommer til å være innholdet i matpakker ei ukes tid fremover.

Ute plasker det ned så Go`stolen er steden i dag 🙂 Straks ferdig med den første stripete lappen og på neste lapp må eg nok regne litt for da må eg tenke litt anderledes 🙂

 

 

 

KOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg