Eg ga bort håret mitt!!! – Nå utfordrer eg DEG!

Reklame | Grønnestad Hårklinikk&Frisør

 

Hva hadde du følt om du sto opp en morgen, tok børsten og begynte å gre håret ditt…og så faller håret bare av? Eller at du merke store nakne flekker i hodet ditt, og håret bare er borte? Eg VET hva eg hadde følt: PANIKK!
Hår er ikkje bare hår, det er også en stor del av identiteten vår, det er en del av hvem me er. Nå har eg vært
“Hu me det ekstremt langa håret” i mange år, men det er eg ikkje nå lenger! Nå er eg hun som klippet av seg nesten alt, bare sånn, på en mandags kwell. Nesten 50 cm lange haler ble klippet av – 8 stykk – det er mye hår det, mye hår som virkelig kan gjøre en stooor forskjell for noen – DET gjør meg LYKKELIG ♥ Mye av selvtilliten vår ligger også i håret, du vet jo hvordan du kanskje føler deg på en Bad Hairday, ikkje sant? TENK å kunne gi noen selvtilliten tilbake? Det føles godt å tenke slik ikkje det? Gjør noe med det om du har mulighet ♥

 

 

 

Eg hadde som du vet mye hår å gi bort! Det stoppet midt på rompa mi! Har du minium 25 cm du kan gi bort? GJØR DET! Husk at du sitter jo likevel tilbake med alt håret ditt, for det tar ikkje så lang tid før det har grodd tilbake om det er det du ønsker 🙂 Mange har ikkje denne muligheten, tenk tanken om det var deg?
Da hadde du drømt om at noen ga deg håret sitt.

 

 

STAS!

 

Det kan være en stor utfordring å miste håret, enten man er ung eller gammel. Donerer du håret ditt, kan du hjelpe personer med hårtap grunnet hormonelle eller genetiske årsaker, men også de som har mistet håret grunnet sykdom. Uansett årsak, kan vi sammen gi dem følelsen av å få håret sitt tilbake.

 

Mye av det nordiske håret som doneres brukes til barn.
Barn som f.eks har mistet håret pga kreftbehandling, eller som er rammet av Alopecia.

 

Alopecia areata er en kronisk autoimmun hårsykdom som resulterer i flekkvis tap av hår på hodet og/eller andre steder på kroppen. Det er enda noe uklart hva som forårsaker alopecia areata. En hypotese er at hårroten blir angrepet og dermed får en betennelse som fører til hårtap. Området med stamceller blir ikke angrepet, kun hårroten, og det er derfor alltid et potensiale for å få håret tilbake.

Det finnes ulike former av alopecia areata, og noen opplever at disse varierer over tid. Den mest vanlige formen for alopecia areata er hårløse flekker i hodebunnen av ulik grad. Noen opplever å miste håret på hele hodet, mens andre mister alt hår på hele kroppen. 

 

Dette er noe eg har tenkt på over et år, ja at eg skulle klippe meg, eg er alltid sånn når eg har langt hår. Det kommer til et punkt og så må eg bare gjøre det. Leste meg litt opp på hva og hvordan eg kunne gi bort håret mitt, virkelig synd om alt det flotte håret mitt gikk i bosset!! Fant da ut at eg kunne donere bort håret mitt til Apollo Hårsenter som igjen syr parykker til både Alopeciaforeningen og Barnekreftforeningen

Det neste eg gjorde var å sende en mail til Grønnestad Hårklinikk&Frisør her i Stavanger, de er det man kaller en HårdonorSalong. Sjekk opp der du bor hvilken salonger som gjør dette. Du kan klippe og sende håret selv, men da BØR du leser deg opp HER INNE! Det å gi bort håret er helt gratis. Frisøren ordner da med å pakke og sende håret ditt til Apollo. Etter at mitt hår var klippet fikk eg tidenes behandling i samarbeid med Grønnestad Hårklinikk&Frisør, og nå skal eg bruke den stemmen eg har til å utfordre DEG! 🙂 Nå har eg hår som eg føler gjenspeiler mye mer den eg føler eg er! *ler* Den kreative og litt galne Vibbedille! Elsker det nye håret mitt. Skulle eg ønske meg det lange håret tilbake, ja så er det bare å være litt tålmodig, intet verre enn det.

 

 


Meg og håret mitt FØR frisørbesøket i går….

 

 

 

…når eg først gjorde noe så dramatisk som å klippe av meg alt håret kan eg like gjerne bare ta “Den helt ut” 🙂 Go CRAZY, sier eg bare – SÅ GØY! Har alltid drømt om håret fult av “pappilotter”! *Ler hjertelig*

 

 


Ta-Taaaa! Krølltoppen Vibbedille er klar for nye eventyr! 🙂

 

(Det må eg bare si…det var plaskregn og mørk i går da eg var ferdig, og det plasker ned ennå!
Hadde planer om å legge noe mer ned i bilder enn dette, men det kommer når været igjen tillater det)

 

Nå føler eg meg som MEG, om du skjønner! Ja, den litt halvgalne Vibbedille`n som eg egentlig er. Håret står i stil med min kreative sjel 🙂 Sånn føler eg meg og det føles GODT! Savner ikkje håret mitt i det hele tatt, blir bare varm i hjertet med tanken på hvor håret mitt er på vei! Du kan si hva du vil, men følelsen av å gjøre ANDRE glad er det beste, ja den ER magisk! ♥ Kan virkelig anbefales!

 

 

 

 

Nytt hår og ny sveis krever litt andre produkter, det tenkte jo ikkje eg på, men det gjorde Torhild på Grønnestad! Her har eg fått med meg deilig SHAMPOO, HÅRKUR/Balsam – De 2 blå flaskene er for enten våte eller tørre krøller 🙂 De ligger ikkje i nettbutikken ennå, men den for tørre krøller var magisk da eg sto opp i dag! Etter ei natt på puta gjorde det godt med litt oppfriskende olje på krøllene 🙂 Som du vet er eg veldig glad i plantebaserte produkter og det er alle disse, duften er jo helt himmelsk ♥

 

 

Da vil eg bare avslutte med å spørre:
Hvor mange cm har DU til overs?
La evn tanken bli til handling og gjør noe med det i dag!

 

 

 

HAR DU EN BAD HAIR DAY?
GJØR NOE MED DET OG KOS DEG!

 

 

Setter stor pris på om du deler innlegget!
Jo flere som vet, jo mer hår!

 

 

 

Go`klem fra ei Overlykkelig Vibbedille – The Krølltopp! 🙂

28 kommentarer
    1. Så utrolig flott gjort av deg. Og tøff ble du også. Kan alt om manko av hår, og hvor forvirret og rasende man blir når man ikke kjenner igjen speilbildet som stirrer tilbake på deg. Identiteten blir brått borte over natten når man ufrivillig mister lange lokker. Noe annet om man tar valget selv. Hadde som deg lokker ned på rompa, og brått var det ingen ting. Sjokk. Hvem var jeg?
      Blir nok noen som kan gå med rettere rygg ut på eventyr når dette er blitt til en eller flere nye frisyrer.
      Ønsker deg en toppers dag der i vest. Heldige meg slipper vist snøkaos, men på tide å få fyr i ovnen.
      Klem fra Liv

    2. Så fin du vart med krøller og “rampesveis”. Hadde eg hatt 25 cm og gje bort, så skulle eg ha gjort det.

    3. Veldig, veldig veldig flott gjort. 😊😊😊. Og den hårsveisen du har nå kler deg 👍🌹

    4. Så flott gjort. ❤️ Min 11 år gamle datter gjorde det samme i vår. Og hun har planer om å spare frem til konfirmasjonen og så donere på nytt da. En fin måte å dele på.

    5. Hadde jeg hatt 25 cm å gi bort, hadde jeg gjort det med en eneste gang . Min kjæreste venninne, det mennesket jeg er mest redd for å miste skal neste uke i gang med cellegift. Oktober ble den måneden hun fikk diagnose brystkreft, den aggresive type 😢🧡 Det første jeg sa til henne er at den dagen hun mister håret, klipper jeg meg kort og holder et kort til hennes hår vokser ut . digger den nye sveisen din

    6. ❤️ Tårene renner her. Du satte så godt ord på det om å miste håret. Man mister en del av seg selv, sånn følte ihvertfall jeg det. Det er en stor gave du har gitt, og du kledde den nye sveisen supergodt! Takk for at du setter fokus på det! ❤️🙏❤️

    7. Bøye meg i støvet, dette du har gjort nå vil absolutt glede noen andre❤️. Jeg har selv vært uten har pga cellegift en føler seg naken uten hår og en frys noe aldeles på vinteren😉. Du e’ rå og håpe andre tørr trø ut å gjøre som deg for å glede andre. Den nye sveisen va knall flotte🤩.

    8. Flott gjort!

      Jeg har donert hår to ganger, mye bedre det enn at det går i søpla ja.

    9. Du ble kjempefin! Virkelig gøy. Har selv bitte litt kortere enn du nå og er i tillegg tynn i toppen, så kjøpekrøller er gull verdt, elsker krøllene mine <3

    10. Så bra at du støtter denne saken og skriver hvordan vi kan donere selv. Meg og min datter på 10 sparer på håret for så å donere det. Gleder oss, selv om det tar litt tid for å spare opp rett lengde.

    11. Wow. Var vel ikke helt dette jeg hadde venta meg. Men så tøft gjort. Og du kledde den nye, spreke frisyren veldig bra.

    12. Jeg har ikke mange cm til overs nå, skal klippe meg snart, det har passert 5 cm nå..
      ..men.. jeg har donert fra midt ned på ryggen til helt kort, og det blir ikke langt flere ganger.
      Den ene datteren min har donert flere ganger 🥰🥰
      Glad for at du tar opp emnet 🥰🥰

    13. Flott gjort av deg❤️. Har dessverre kort hår, så jeg kan ikke bidra. Min ene svigerdatter og har og donert hår ❤️. Og du ble kjempeflott med ny sveis 😊

    14. Tøffe du blei!
      Flott at du donerer håret, har bare andrehåndserfaring med hårtap, men hår er ekstremt viktig, så mye vet jeg. Mangler vel bare 23 cm før jeg kan gjøre det samme som du, men det kommer aldri til å bli så mye lenger enn de 2 cm jeg har (etter eget ønske).

    15. Kære Gro hvor er det flot, du er fin med det nye hår. Jeg har selv givet hår 2 gange, her i Danmark er der flere frisører som spørger om de må give afklippede langt hår videre. Da jeg selv skulle bruge en paryk valgte jeg en kunstig, i syntet, da den var færdig med det samme. Det ægte hår bliver der lavet parykker af til børn og unge. Jeg havde kun paryk i cirka 1 år, så begyndte mit hår at vokse igen. Kærlig hilsen fra Jannie, danmark

    16. Så fantastisk, veldig modig når håret ditt var så langt – og du ble kjempefin! 🙂 Jeg bestilte faktisk time igår (!) for å gjøre det samme 🙂 Jeg har ikke hår ned til rumpa, men litt lengde er det på håret mitt (skulle ønske jeg hadde visst om det den gangen jeg hadde hår ned til rumpa og klippet av masse…)
      Utrolig morsomt at du gjorde dette en snau uke før jeg skal i “ilden”, og tenk så glad noen kommer til å bli for det flotte håret – veldig mange som (selvfølgelig) syns det er vanskelig å miste håret <3

    17. oi ,det var litt av en mengde hår ,og når du hadde såååååå langt hår var det utrolig å gi det bort,men jammen fikk du en meget kledelig frisyre selv også nå :=) mitt hår er kanskje 5 cm ,har alltid likt å ha det kort så jeg har nok ikke mye å gi bort,hadde jeg vist dette da jeg snek meg til frisøren den gang jeg gikk i 9 klasse og fikk klippet bort det lange håret mitt ,ja da hadde jeg mer enn gjerne gitt det som donorhår,men huff min mor ble sinna den gangen hi hi ,men jeg har aldrig angret ,for jeg synes selv jeg kler bedre kort enn langt hår

    18. Wow! Så fint gjort av deg, og så innmari fin du ble! Veldig fint at du informerer dine lesere om hårdonasjon slik at flere vet om det. Begge mine døtre har donert hår til Apollo Hårsenter og personlig tatt turen dit med håret sitt rett fra frisøren. De var så fornøyde over tanken på at de med dette kunne hjelpe sine medmennesker.
      Tenker hårvasken din går dom en drøm nå?

Siste innlegg