Eg hadde 1 viktig ærende i Bergen

 

Selv om det var søndag var eg ute på hjul før kl 8 i går morges, ikkje hverdagskost, men i dag hadde Amira og eg kun 1 mission! Turen til Bergen gikk klakk-klakk, ferja fra Mortavika kl 09:30, kjørte så fra Arsvågen til Sandvikvåg, det tok vel ca 1 t og 20 min og så var det ca 45 min på ferja til Halhjem. Plottet Vivian sitt hus inn i bilen og fløy av gårde! Når det er 100km/t i tunnelene, ja da går det fort – “Amira kostet av gårde” som me sier! Skummelt nydelig bil å sitte i, merker jo ingenting av noe og alt gikk på skinner! Selv bakken opp til huset gikk smooth. Skjønner fortsatt ikkje hvordan man kommer opp ditt vinterstid!! En bakke som må oppleves for å skjønne….tenke eg 🙂

Siden eg viste at alt me skulle gjør kom til å ta tid hoppet Vivian i ulla nesten med en gang og me kom oss ut
og rundt huset. Det var vått i Bergen, det regnet godt på veien opp, men eg hadde trua på Yr som hadde lovet opphold og etter hvert sol, takk og pris for at eg fikk rett! Eneste lille problemet var at murene som skulle deskoreres var litt våte. Me startet på de tørreste og monterte etter hvert som det tørkes, finnmarkingen fikk “opplæring” i hvordan han kunne “reparere” litt når alt var skikkelig tørt så dette kommer til å gå veldig bra!
Tror nok det hele vil få frem noen smil hos de fleste – og akkurat DET er poenget!

 

 

 

 

Siden dagen startet tidlig hadde verken Amira eller eg spist frokost, den inntok me på første ferja…Hamburgerrull til frokost er slettes ikkje vanlig, men det mettet da litt *ler* Me var jo på en miniferie så greit nok!

 

 

 

 

Var ikkje sååå mange som ville til Bergen en tidlig søndagsmorgen…

 

 

 

 

…men, Rotlaus var på turné….Eg aner ikkje hvem de er da

 

 

 

Se på den nydelige utsikten her da! Det har virkelig blitt flott rundt huset her siden eg var her i 2022!
En skikkelig flott uteplass har Vivian fått til å kunne boltre seg på – Takket være en nevenyttig finnmarking!

 

 

 

 

Siden eg har en tendens til å glemme å ta bilder måtte eg stjele litt fra Vivian 😀

 

 

 

 

Sving innom bloggen til Vivian
og se flere kreasjoner som me fikk opp sammen
.

 

 

 

Promenadegangen til Vivian blir jo som et lite eventyr å farten i nå –
Selvlysende edderkopper vil vise vei i mørket 🙂 

 

 

 

Etter 4-5 timer i arbeid svingte finnmarkingen KULLkrill og med go`saker i magen måtte me nesten komme oss
i bilen sånn at me kom oss hjem før det ble svarte natta. Et lite ladestopp på Arsvågen før siste ferje hjem.

 

 

 

 

 

OG akkurat som eg sa så kom sola frem ut på ettermiddag og me kjørte hjem i full sol! Eg landet her på Hobbyrommet ca 23:30 og kunne si meg veldig godt fornøyd med dagens innsats! Ikkje bare koset me oss max sammen med Vivian, men eg fikk jo også mange timer kvalitetstid i bilen med Amira ♥ I dag kommer sola og sommeren tilbake både her i Tananger og Bergen og da håper eg Vivian også kommer seg ut og får nyte det fine været! Det er helt SKANDALE at en person som Vivian skal bli sviktet så HINSIDES av kommunen sin som hun gjør! Finnmarkingen er nå hjemme fra jobb 2 uka på rad fordi INGEN av hennes assistenter er på jobb!
GÅR DET AN SPØR EG BARE!?? Virkelig!?? Virkelig en skam!

Spørs om eg ikkje må ut på tur i dag, men nå først en rolig morgen før eg skal knirke kroppen tilbake i riktig retning! *ler* Joda, eg blir litt støl eller en dag som i går, men den puttes i minnebanken som et kjært minne ♥
Takk Vivian for den du er ♥

 

 

 

HA EN NYDELIG DAG

 

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram
Vibbedille på TikTok

9 kommentarer
      1. Takk – Me hadde en veldig fin dag og Vivian er en skjønn person å være sammen med, det er nemlig ikke alltid nødvendig å snakke så mye <3

    1. Fantastisk flott gjort av deg! Men jeg vet jo at du er en raus og hjertevarm person ❤️

    2. Du er jo bare helt gull da. Tenker på gleden hun vil ha av å se på alt den flotte pynten. Og at noen stiller opp for å glede andre så raust.

    3. Håper Vivian fikk Bunnyklem fra meg 🥰 Jeg hadde sansen for edderkoppene, de gjør seg på mur. Får peise på med flere slike etterhvert, i alle størrelser, haha.. klem til deg fra meg 🥰🐰

Siste innlegg