Eg ser Stjerner – Dansk Strikkeoppskrift

Designet av Karen S. Lauger

 

Nå husker eg ikkje helt, men det skjedde i de dager da eg hadde de store strikketreffene her i Tananger *humrer* Kan det ha vært i 2007? 08? Uansett, det var på den tiden i allefall. Me var sånn ca mellom 50-70 strikkegalne damer som samlet oss nede på brygga her i Tananger, alle hadde me med oss en “AmerikaKoffert” med strikketøy. Alle var jo redde for å ha for lite å strikke på. Det var det året da “Stjernestrikk” hadde sitt inntog i miljøet og hvilken fest det ble! Ò-la-la! Ei festlig dame hadde strikket seg et TrekantSjal før ankomst, men det tok jaggu meg ikkje lang tid før ALLE nærmest satt i full konsentrasjon å strikket stjerner med hele 3 tråder på pinnen! Ja selv eg måtte gi etter, det var bare å finne frem passende garn og pinne, men eg fikk det IKKJE til!! Eller, jooo, eg fikk det til, men det krevde FULT fokus. Om noe snakket til meg midt i pinnen så husket eg ikkje hva eg skulle gjøre når blikket igjen fant på strikketøyet, det ble feil og ikkje klarte eg å ta opp det som ble feil. Aner ikkje hvor mange ganger eg bare måtte rekke opp og starte på nytt, men hele helga gikk til dette Stjernesjalet og når Strikketreffet var over satt eg bare igjen med 2 nøster opprekket garn og intet sjal *ler*

 

 

 

Designet av Karen S. Lauger

 

Nå er jo i grunnen ikkje et fullsatt Strikketreff stedet for å lære noe helt nytt, ikkje for meg i allefall. Det er jo så mye gøy som skjer rundt meg at eg klarer ikkje foookuuusere skikkelig og da går det galt! Men altså! Når eg ser sjal som dette over her kjenner eg at det pirrer og at lysten på et sjal som dette fortsatt er til stedet. Mønsteret er jo kjempefint, eller, teknikken er utrolig fin! Så ja, eg har vel ikkje helt gitt opp da, men nesten gang skal eg velge
å være på en annen “arena” når det skal læres – Som f.eks her hjemme i min egen go`stol 🙂

 

BALANCE SHAWL
Bildene over
Str 210 cm X 55 cm
En størrelse – Justerbar
Dansk strikkeoppskrift

 

 

 

* * * *

 

 

 

Oh MY!

 

HELLO Monday
Morninger som dette er MAGI for sjela – Say no more, liksom! 3 grader og det var sånn deilig crispy i lufta! Måtte DETTE været vare for gudene skal vite at me har fått mer enn hva vår kvote av regn var beregnet på! Ikkje det?? Uansett, været må nytes når det er her og så bør man jo ikkje klage når været ikkje passer oss 🙂 Det er alltid et vær for alle, og ikkje minst er det mye å gjøre uansett vært og vind. Det er noe å oppleve et skikkelig vær også! Har du f.eks vært på ei Jærstrand når det virkelig raser langs vestlandskysten? Ikkje? Vel, det burde jo være en feriedestinasjon i seg seg, det kan eg love deg. Det kan i allefall gi deg et innblikk i hvilke krefter me aldri kan rå over. Det er skikkelig heavy, men akk så flott ♥

Men ok, nok om væææret! I dag skal eg ut å farte, er bare ca 2 timer til eg må hive meg på hjul, derfor var eg oppe før fuglene i dag! Skal til legen. Det eneste eg skal er: Inn til legen, si at at han må fornye reseptene, han klikker på Pc og me sier hadet. Sånn helt satt på spissen så burde jo dette vært unngått i disse Coronatider, men fordi min resept er på morfin er det påkrevd. DET er bra, men et venterom syns faktisk også eg kan være litt skummelt i disse dager, ikkje det? Ja jo eg VET at alle med luftveisproblemer ikkje skal i nærheten av et legekontor, men gang på gang viser det seg jo at det er flere som egentlig ikkje bryr seg om regler…
Vel vel, må man så man og eg må.

MEN! Eg skal ikkje baaare til legen, i dag starter eg også den offisielle “Nissingen” og det er gøy det! Ho Ho Ho!! I løpet av dagen skal eg også få avgårde noen “Nisse”mail og det er veldig kjekt for det er til fordel for deg MoHaaa og Ho Ho Ho. Håper eg skal få ordnet litt kos i desember vettu og da er det lurt å vær ut i litt god tid 🙂 Akkurat på det området har eg en fordel som blogger (som gjør det bra). Får se hva eg kan fixe til,
noe JuleKos blir det nok okke som 🙂

Jaja det er bare til å reise seg fra Go`stole og starte dagen.
Må neste fikse litt på meg selv slik at eg ser litt presentabel ut *ler* Me får tastes litt senere.

 

 

LAG DEG EN GOD MANDAG
OG HUSK Å KOS DEG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. da håper eg att du slipper å sitte lenge og vente på venterommet før du slipper inn,jeg er heldige og går bare inn på min helse ,der har jeg elektronisk kontakt med min lege og der fornyer jeg mine resepter ,enkelt og veldig greit :=)
      Kos deg ellers på turen din ,jeg skal snart hive meg på sykkelen og sykle til ungdomshuset i bygda ,det er mandag og da er det 3 timer med strikkekafe :=)

    2. Du skriver så fint- jeg ser liksom for meg både fin- og styggværet, og den følelsen av an NÅ må jeg opp av godstolen…

      Jeg har den ‘opp av godstolen ‘ om morgenen kl 0620, for å sykle til jobb kl 0630. Hender titt kl blir 0630 før jeg kreker meg opp må vite…

      Ha ei fin uke 🥰

Siste innlegg