Eg strikker på en sky!

Reklame: Dale Garn/ House Of Yarn


JADDA, ute i dagslys får eg frem den nydelige blåfargen ser du!! Ikkje sant dette var en lekker farge?? Ja det er nesten som en sky! ♥ Liker at alle flettene ser så myke og gode ut, noe de også er.

 


Med tanke på at dette “bare” er forstykket skulle eg egentlig ønske at eg var kommet sååå mye lengre, men men…Som nevnt 100 ganger; Eg må slutte å dille med alt annet! I følge oppskriften skal det bli 75 cm, meeen eg håper eg slipper unna med noe mindre siden Amira ikkje er så høy. Planen er å bare å måle meg frem til en fin lengde og sååå er det bare å strikke en like dan rygg etterpå…Mye deilig strikkearbeid igjen her ser du 🙂

Den er Thelma Tunika-Kjolen eg strikker og du finner GRATIS oppskrift på den HER – Jepp, den er norsk 🙂

 


Orginalt strikkes den i PåfuglGarnet til Line Langmo, men da eg fikk høre at dette garnet kunne røyte en del valgte eg i steden for Kidsilk Erle (nr 5822) og Alpakka Magic (nr 303) – Noe som viste seg å bli helt MAGISK!

 

 

 

* * * *

 

 

Unger i et nøtteskall? ⇓

 

Dette gjelder ikkje bare i dag, men HVER dag 🙂 Kan nesten stille klokka etter når meldingene kommer *ler* SÅ ja, i dag blir det ei stor gryte med risengrøt og det er noe begge 2 liker godt + at det er litt sånn typisk mandagsmiddag når me ikkje kommer på noe bedre 🙂 Dessuten passet det helt flott i dag siden Ali tok seg en sovedag 🙂 Eg sto å vurderte fikseboller i hvis saus også, men det gadd eg ikkje så det blir senere i uka 🙂

Dib er kommet hjem og Amira er på vei, grøten straks ferdig! T.o.m Ali er oppe å går så nå er det full rulle ganske straks i heimen og om en time er det tut og kjør til trening og en svippas innom på Rema…Det går litt melk i grøten hehe + at Milo fikk ei skive med kyllingpostei til frokost så fisk må også handles hjem 🙂 

Men NÅ? Nå er det grøt 🙂 

 

 

 

 

 

KOS DEG OG HA EN
AVSLAPPET KWELL

 

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Ivrig Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Fargen er knallfin. Mønsteret også. Jeg satt forleden og lurte på om jeg skulle strikke genser med diverse fletter, men slo det fra meg foreløpig. Jeg har gjort ferdig to plagg og driver på med det tredje som har ligget en stund, så jeg får holde meg til det. Våropprydding 🙂

      1. Det er bare å nappe til seg mønsteret 🙂 Det er slettes ikkje vanskelig og det var utrolig gøy å strikke fletter igjen 🙂

Siste innlegg