Eg tegnet meg til millionkontrakt!

 

Dere “kjenner” jo etter hvert min historie? Ja den om at eg utdannet meg, begynte å jobbe, startet eget designfirma…SWOSH så ble eg syk og alle drømmene gikk i tusen knas? Ikkje sant, MEN inni den store historien er det flere små. Det var ikkje før mange år etter at eg tenkte over hvor
heldig eg EGENTLIG var opp i all elendigheten.

Eg startet ikkje studiene før i 1997, etter at me fikk Amira. Ble ferdig utdannet i Oslo og jobbet i Mortensen Forlaget i Nydalen/ukebladet Hjemmet. Spoooler frem til året 2000. Eg har etabelert mitt eget designfirma; Ketyr Design som betyr mye design. La meg på en bred margedsføring slik at eg kunne tilby kundene alt de trengte, ja alt fra visittkort til bil/vindudekor og svææære markiser etc etc Var åpen for alt og eg slukte i grunnen alt rått –
Elsket jobben min og det var ikkje en ting eg ikkje turte prøve meg på.

Den gang da var det lite mail som ble sendt, det meste gikk via Fax – Husker du det maskineriet? hehe
Eg satt i allefall i stua vår, eg hadde laget til en 8 siders fax som eg faxet rundt til ALLE firma eg kom over. Fortalte hvem eg var og hva eg kunne tilby. Mens eg sitter der å faxer kommer det plutselig en innkommende fax, ble kaos et øyeblikk siden eg satt å faxet selv hehe Der kom søren meg MIN fax i retur hvor avsender hadde skrevet med store bokstaver over min tekst: “RING MEG NÅ!” Ok, denne kom altså fra
en av distriktets aller største entreprenørfirma!!

Vel vel, eg gikk på møte, fikk spørsmål om eg kunne designe reklamematerialet de trengte i løpet av 1 år? Klart eg kunne! Ble avtalt at eg skulle lage en brosjyre i første omgang, ble den solgt inn fikk eg kontrakten!! Eg skalv da eg gikk fra møte….! Brukte et par uker på å utarbeide en skisse på en brosjyre eg syns så bra ut,
i tillegg var den 2 sidig – Der og da var det ganske stas.

 

 

 

Den ene sjefen i firmaet som eg hadde møte nr 2 med likte den veldig godt! Han spurte om prisen min og eg ga han et tilbud på 10000, det skulle de betale uavhengig om eg fikk kontrakten eller ei, eg hadde jo uansett gjort en jobb. Ingen problem, de skulle ringe meg tilbake. Var ikkje før kommet hjem da telefonen ringte, me hadde en avtale! Møte nr 3 blir satt opp. Der og da så eg en lysende fremtid for det nyetablerte firmaet mitt 🙂

Vel, nå kommer historien du kjenner inn her….før eg kom meg til møte nr 3 havnet eg på sykehuset. Den gang da var det “hustelefon” på alle nattbord på sykhuset. Så når sjefen i TS ringte hjem ga Ali telefonnummeret til nattbordet mitt. Han sa ikkje eg var innlagt, men at eg var på en annen jobb…Eg skyldte på stor arbeidsmengde og fikk utsatt dette møte…Men siden alt gikk til helvete med meg måtte eg jo etter hvert fortelle sannheten. Møte nr 3 fant aldri sted, møte hvor eg skulle signere en kontrakt som ville kostet ca 1 mill for å produsere alt reklamematerial og brosjyrer de trengte i løpet av et år…

Fra tid til annen ringte denne sjefen meg for å høre om eg var tilbake i jobb og hvis ikkje, når eg evn kom tilbake.  Han ville så veldig gjerne har et samarbeid med meg..Utrolig herlig og fin fyr! Eg håpet jo i det lengste at ting skulle gå seg til, noe det ikkje gjorde. Etter hvert ble det jo rettsak og advokat ble hyret. I en slik rettsak hvor det skal utarbeides et krav om erstatning gjelder det å samle det man kan av dokumenter, Nav mente at det var unaturlig at et så ferskt firma tjente så godt som eg gjorde…?? Jammen godt eg hadde regnskapsfører som slo i bordet med bra regnskap. Midt opp i dette ringer denne sjefen i TS meg for å høre hvordan ting sto til, forteller jo da kjapt hvordan alt står på hodet, det er da han sier: “Hvis det kan hjelpe så skriver eg glatt et brev til rette vedkomne at du og eg skulle signere en kontrakt på 1 mill i året da du ble syk”. Da eg fikk dette dokumentet var det mange som fikk bakoversveis! Det var med på å sette erstattningskravet me krevde og ikkje minst fikk eg et bevis på at det var fullt mulig å tjene gode penger selv om man satt med et ferskt firma. Mye av det man i en sånn sak vil ha erstattning for er jo bla tapt arbeidsfortjeneste.

Hvorfor eg forteller dette? Tja, si det, bare et bevis på at det finnes oppriktig fine folk der ute, og selv om alt ser kullsvart ut så kan det på tross av alt går ganske greit. Kan jo legge til at eg tapte mot alle odds i Tingretten, og advokaten min inngikk forlik med NPD (Norsk pasient skadeerstatning). Siden eg fikk på øret det me krevde velger eg å tro at de mener eg hadde riktig. Hvorfor me tapte skjønner eg ikkje den dag i dag, ja det var en stor legetabbe med påfølgende kritiske tabber. Legen som forårsaket min skjebne fikk ikkje opererer mer…så det er da noe.

Noen ganger tillater eg meg å drømme…Hvor hadde eg vært om eg hadde gått ut fra sykehuset 2 dager etter en vellykket galleoperasjon? Hvis alt hadde gått som det skulle? Vel, ikkje godt å si, men heldigvis mistet eg ikkje kreativiteten min, ei heller lysten på å skape noe 😀

 

 

TENK KREATIVT

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

5 kommentarer
    1. Kreativiteten din har jeg aldri betvilt. Historien din, med alt du har opplevd er et strålende eksempel på at folk er så mye mer enn det man ser. Det er så mange spennende mennesker med spennende historier der ute.

    2. Ja livet er ikke for pyser. Mener å huske at du skulle en tur innom helsevesenet igjen, men det strandet da coronaen kom. Har jo fulgt deg i ganske mange år og beundrer humøret ditt. Ja, jeg vet at ting ikke blir bedre om man sturer og er bitter, men det er lett å la tankene fly noen ganger. Hender jeg tillater med et aldri så lite “visomatter, dersomatter” jeg også. Men velger å tenke at jeg har et godt liv. Da blir dagene noe lettere.
      God helg og klem fra Liv

      1. Ja eg har noen runddanser i systemet av og til og rart du spør, men eg skal tilbake til sus i februar. En tur innom Nyreavdelig må til en gang i blant 🙂

    3. Tenk så fort ting kan snu❤️. Men heldige vi da som kan følge deg i alt du finner på, storkose meg å lese dine innlegg. Synd du ikke fikk oppfylt de drømmene men tenker du har fått oppfylt mange nye drømmer. Ha en fin lørdag i bobla di😉

Siste innlegg