Ei søt lita kåpe – Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Annanitato Lolo

 

Ei kåpe til en baby blir som et herlig teppe man pakker den lille inn i ♥ Eg strikket en lignene for en del år siden, SNUG, eg valgte deilig alpakka så den ble skikkelig god og varm:) Dette er egentlig en kjapp liten sak uansett hvilken størrelse du strikker, starter opp og strikke den så lang du trenger – Husk å få med deg knapphulla haha

 

 

 

Designet av Annanitato Lolo

 

Hvis du ikkje ønsker en kaninkåpe nå til våren så dropper du bare ørene 🙂 Kanskje du heller vil ha bamseører? Eg er jo ikkje noe fan av verken polyester eller acryl og eg tenker faktisk på Alpaca Bouclé når eg ser denne kåpa…Hmm…tror det hadde blitt herlig. Bare husk at jo mindre barnet er jo mer bevegelig må garnet være. Til de minste størrelsen velg et lett/luftig garn slik at strukturen ikkje blir kompakt på noen måte. Me har vel alle sett en lite baby i kofte med armene rett ut hehe Jooo da eg, trødde eg kofte selv over hodet på Amira da hun var liten…Klarte ikkje holde flaska selv en gang hehe Ble med den ene gangen kan du si 😀 Fort gjort haha

 

KNIT BABY CARDIGAN
Bildene over
Str fra 6/12  mnd til 4/6 år

 

Det ligger gratis oppskrift på den minste størrelsen HER INNE 🙂

 

 

* * * *

 

 

I dag kan eg melde om snøstorm, jepp, det er fakta! Det er også minusgrader og eg skal ut på handel for mor mi…ikkje sant! Som om ikkje det var nok så skal me ut igjen senere, vaksine 3 er avtalt i 18 tiden. Tenker som så at det er lite vits å ikkje ta den når me allerede har 1 og 2. Satser på ei knirkefri helg uten ubehag.
Ble litt småuggen de 2 forrige gangen, men men, det får så være.

I går var det en noe trist dag her i heimen, en av våre nevøer i Libanon døde, kun 28 år gammel. Me var ikkje klar over at han faktisk var så syk en gang. Fikk meldinger før helgen om at han var innlagt. Noe med hjerte og han skulle blokke et par årer. Hjertet stoppet på vei til operasjonen. Noen ganger blir eg bare sååå oppgitt over helsevesenet der nede…han lå i ca 3 døgn å ventet fordi de var nødt for å skaffe blod til operasjonen. Det er de pårørende sin jobb! Jepp, sånn er det faktisk Husker da me var der nede og svigermor skulle hjerteopereres. Hun lå å svevde mellom liv og død på sykehuset mens me kjørte land og strand for å hentet blod. Me spurte vilkårlige personer hvilke blodtype de var og om de ville donere, dette måtte me betale for også. Me må virkelig være glad for hvor me bor, se f.eks for deg at noen du er glad i havner i en ulykke, da kan du ikkje være på sykehuset med vedkomne, neida, du må ut å jakte på blod! Tragisk! Han blir begravet i dag ♥

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

6 kommentarer

Siste innlegg