Ei Sprek lue – Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Ása Hildur Guðjónsdóttir og Kristín Friðrika Svavarsdóttir

 

Oj! Nei den ser vanskelig ut den er det nok noen som tenker, men, eg har sittet å lest meg gjennom oppskriften
og har allerede strikket den i hodet 🙂 Godt forklart oppskrift på en veldig forståelig måte + det er bilder/video som
i tilfellet kan hjelpe deg på vei 🙂 En ting du gjerne bør like er forkorta rekker, en genial teknikk å bruke om du vil leke litt og lage kule mønster, ja slik som på disse luene her 🙂

 

Designet av Ása Hildur Guðjónsdóttir og Kristín Friðrika Svavarsdóttir

 

Se på det som en mulighet til å imponere med flotte luergaver(Julegaver?) 🙂 Miks og Triks med med masse farger, ja hvorfor ikkje bare strikke seg ei røys med luer å ha på lur? Alle trenger ei lue før eller siden vettu!
Pga luas fasong skal den visstnok være helt super på hodet, den er nemligen høyere foran enn bak.

Strikkefastheten er 22 m noe som er ca midt på treet i tykkelse og gir deg samtidig masse garn du kan velge blant 🙂 Orginalt er den strikket i Dette Garnet, merino garn som er farget på Island av Istex
(Hele 38 farger å velge blant)

 

YARN CRAWL HAT 2019
Bildene over
StrS-M-L
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

Denne helga har i grunnen vært lang? I følge mitt hodet er det jo søndag i dag, men akk så deilig det er når eg kommer på det er lørdag!! Etter på nå skal eg inn på Garnrommet og digge til en kurv med deilig garn! Mens eg skal sitte å ferdigstille sokkene eg strikker skal eg planlegge i hodet hvordan neste prosjekt skal bli og det kan eg gjøre ved å sitte å studere farger! Har i grunnen bare bestemt at det skal være en genser eller jakke…eller…kanskje en tunika sak?? Hmm ser du, har ikkje helt bestemt meg…Hvis eg velger en tunika sak kan eg strikke den mye mindre, altså blir eg fortere ferdig…Hmmm eg tror eg skal la fargene bestemme og hva som passer best til hva 🙂 Garnet eg skal bruke er nå i allefall superdeilig å strikke med! Har strikket en genser i det før og den ble skikkelig fin! Så ja, dagen skal brukes til planlegging.

Først skal eg eg sy sammen ei tå for det kunne eg ikkje gjøre i går kwell. Selv om eg har gjort det mange ganger må eg sitte alene når det gjøres, hvis ikkje går det rundt i hodet på meg 🙂 Derfor fikk eg gang på hællapp nr 2 før eg la meg. Kommer til å sitte igjen med en del garn fra disse sokkene så eg vurderer jo et par til, dog noe mindre enn de eg nå har strikket. Har så mye eg vil strikke, men eg skal få gang på det eg har lovet først så får eg se.

Anyway! I går tok eg en avgjørelse! haha Eg hadde i grunnen planer om å vente til neste år med å kjøpe ny mobil, dvs eg ville vente på Huawei P40, eg har P20 Pro nå og er superfornøyd! Meeen så er det sånn at når det er bra tilbud gjelder det å slå til!! Så ja, da får eg i hus en ny Huawei P30 Pro Today ♥ Den kan ta noen INSANE macrobilder og det er midt i blinken for meg! Ikkje bare det, men den kan også zoome krystallklart fra store avstander! Den er MAGISK! Kommer garantert til å fly rundt å knipse bilder i dag 🙂

I dag blir det en sånn skikkelig koselig lørdags kwell! Begge ungene skal være hjemme + det kommer ei venninne av Amira. Ali skal lage den deilige pizza`en sin og eg svinger nok ei skål med salat, ja så dette blir digg 🙂

 

 

KOS DEG OG HA EN FLOTT LØRDAG

 

 

 

Go`klem fra ei litt Gira Vibbedille 🙂

3 kommentarer
    1. Heisann
      Oppskrift er bare på Engelsk og Islandsk.
      Finnes den ikke på Norsk ?
      Hilsen Sonja

      1. Så lenge du får oppskrift på engelsk og islandsk, så finnes den bare på de språk. Engelske oppskrifter er gode å følge; veldig detaljerte, og det finnes gode ordlister, bl.a på dropsdesign.

Siste innlegg