Ekte Fristelser # Norsk Strikkeoppskrift

Designet av Marianne J. Bjerkman

 

Ja ja ja, eg gir opp!! Nå er det definitivt for mye hehe Men DÅN så lekker denne saken her var da, eller hva syns du? Tror faktisk at denne genseren blir akkurat like lekkert uansett garn! Garn som er foreslått er f.eks Finull, Sterk og Pickles Angora, så ja, du strikker den rett og slett helt etter din egen smak 🙂 Strikkefastheten er på 22m/28 row så det er bare å ta en titt i lageret for eg er ganske sikker på at du også har noe som passer perfekt 🙂 Ønsker du er mer sval sommergenser kan jo både Lin og Bomull være et greit alternativ. Eg har mer enn nok av Tynn Alpakka i en farge til å kunne strikke denne og det er heller intet dårlig valg selv om den skal brukes om sommeren. Uansett garn så blir dette en utrolig deilig genser som garantert blir et blikkfang!

Hva enn du måtte velge? Start med en prøvelapp!

 

Designet av Marianne J. Bjerkman

 

Ble jo skikkelig flott i denne fargen da! Selve genseren strikker du sømløst top/down, det er som du vet min favoritt måte å strikke genser på. Vel vel, denne føyer seg bare galant inn i rekken over plagg
som topper mine favorittlister…Det vil nok aldri en ende ta ♥

 

 

SIGNE GENSER
Bildene over
Fra 79 cm til 116 cm i overvidde

 

 

 

* * * *

 

Se der du! Sola poppet frem igjen så det er bare å håpe at gradene følger etter! Her for et par uker siden når våren var innom satte eg Oliventreet vårt ut på terrassen etter en vinter i stua…I går måtte eg redde det inn igjen!!!
Det haglet og blåste som fy og alle de nye grønne skuddene var helt ødelagte! Håper virkelig ikkje eg har tatt livet av det!?! Det har vokst ganske bra siden eg kjøpte det og det ville vært synd om det bukket under nå så inn til videre får det stå å varme seg her i sola INNE i stua 🙂 Tror muligens eg skal ta å klippe ned noen av de laaange greinene som har skutt i været! Bare for å samle det litt for det ser litt vilt ut hehe

 

Ellers, ja sånn på strikkefronten har eg nå startet på et erm 🙂 På den andre siden har eg fått et fryktelig irriterende dilemma(?) Det er nemligen feil i en av flettene på fremstykket på genseren!! Helt utrolig at eg ikkje har sette det!! Det er langt nede på fremstykket så dvs at eg må i tilfellet rekke opp nesten hele shiten!! Skal se om det er en mulighet for å jukse litt akkurat der, evn plukke opp litt mitt i fletta og lirke den under der den egentlig skal være. Aner ikkje, har aldri prøvd! ARG, men dette var ganske kjipt altså…

 

Anyway, før eg setter meg med strikketøyet trengs det litt shaining i heimen!! Det er samme leksa hver dag, nesten akkurat det samme ryddes hver dag så egentlig føler eg ikkje at eg kommer noe videre..?..

Tror snart eg skal prøve meg på en liten streik?? Ja bare for å se om det er rom for forbedring haha

 

 

 

 

KOS DEG OG LAG
DEG EN DAG ETTER DINE ØNSKER

 

 

 

 

 

 

Go`klem fra ei Optimistisk Vibbedille 🙂

1 kommentar
    1. Så dumt med genseren din, men det går å fikse den uten å rekka opp alt. Eg strikka ei bukse og hadde vridd fletta feil vei langt oppå foten. Då rekte eg opp kun maskene på fletta og strikka den opp igjen, det gjekk heilt fint. Lykke til!

Siste innlegg