Elsker Vrangborden – Gratis Strikkeoppskrift

Designet av Lynn Nilges

 

For veldig mange år siden strikket eg et par sokker med denne type vrangbord, skrev den ned et sted, men glemmer alltid ut hvor det “stedet” er….Her er den jo, igjen! Liker den veldig godt og har i perioder brukt den mye på barnesokker 🙂 Alltid kjekt å ha litt vrangborder å velge blant, men eg likte jo veldig godt hele votten her da!
Eg må sjekke ut hvordan det funker med teknikken på “broderiet” er som hun har laget!

 

 

Designet av Lynn Nilges

 

Det er småting som dette som kan være kjekke å “samle” på, gode tips, eller en kul teknikk, eller kanskje bare en tommelfing regel. Alt sånn som til sammen blir grunnlaget av å lage mye på egenhånd. Snakker me om mer avanserte teknikker eller triks så er det jo på sin plass å ref. til eventuelt den oppskrifta hvor man fant det/lærte det 🙂

 

HESTUR MITTS
Bildene over
2 Størrelser
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

 

Straks første helga i 2021! Jøss, ennå er det mye me skal gjøre for første gang….igjen, eller i år da! Mange bloggere som bruker “Årets Første bla-bla” overskrifter en stund til *humrer*. Vel, alt eg skal gjøre i dag har eg garantert gjort hundrevis, eller kanskje 1000vis av ganger før: Rydde kjøkken? Hørt den før? Ikkje sant…
Det er RETT før eg krever uniform for å gjøre noe haha

Anyway, eg har kommet frem til at helgehandelen, eller egentlig er det jo ukehandel da, bør gjøres i dag! I morgen skal eg legge om dekkene kl 12 og etter det tenker eg turen skal gå inn til Stavanger – Ikkje tid for å handle da nei. Dvs, bor du i omegn og har noe ullklær (gensere, luer, votter, sokker etc) som bare ligger der og vil gi det bort?
Gi meg en lyd og eg kan plukke det med meg på vei inn til Kirkens Bymisjon ♥ Det er kaldt om dagen og mange fryser! Mye er også begrenser og ikkje så “Fritt” som før hva gjelder å dele ut/hente seg klær pga Covid19 så dette er enda viktigere enn ever! Det er ISKALDT om dagen! I natt da eg la meg var det -9 og jammen var eg lykkelig for at eg ikkje da befant meg ut i kulden!

I dag skinner sola heldigvis, men det er likevel iskaldt og mye frost ute.

 

 

 

LAG DEG EN GOD DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

6 kommentarer
    1. Så fin vrangbord, den har jeg lyst til å prøve og strikke. Må bare gjøre ferdig et av prosjektene jeg driver med ☺. Vottene er flotte også, fine farger☺. Men jeg broderer ikke..

    2. Stilig mønster. Greit å ha noe å bytte/forandre med. Her er det også grisekaldt… vært nede i -15. Godt å kunne være inne da. Nå er det siste natta før 34 t på jobb over 3 netter. Blir godt mandag morgen da. 😀
      Ha en fin kveld

    3. utrolig flotte votter ,disse likte jeg også :=) legge om dekk ? har du hatt sommerdekk til nå du da ,ja jeg spør no jeg :=) ikke gale ment .Du skal være sikker på att du gleder mange med ulla di for ja det er skikkelig kaldt ute no

      1. Ja eg har kjørt på sommerdekk hele tiden, det er i grunnen kun siste uka det har vært minus med + grader midt på dagen 🙂 Da går det fint og eg passer på å kjøre midt på dagen om det er noe som skal ordnes 🙂 Men nå er det ganske mye frost + det er meldt regn i helga og frost igjen over helga, da er det best med vinterdekk 🙂

Siste innlegg