EN LEKKERT KLASSIKER # GRATIS STRIKKEOPPSKRIFT

Designet av SusanneS-vV

NOE er bare ment for å dukke opp igjen eller rett og slett bare vedvare heele tiden! Dette sjerfet er en slik ting! Det er jammen ikkje så lenge siden eg strikket et og samtidig husker eg mitt første som eg strikket – begynner å bli en del år siden det nå! Fortsatt like “med” og eg tror vel aldri eg egentlig blir lei dette!?? Selv om det er utrolig enkelt å strikke i sen helhelt kan du fint legge til andre teknikker, mønster, struktur etc Ja akkurat som du ønsker! Eg strikket et lekkert et en gang! Ahaa for det første strikket eg det i BabyKamel Garn, bare det var verdt å dåne over og selve sjerfet strikket eg med små/tynne fletter langs hele kanten, ja vettu? Det ble rett og slett nydelig og ble en flott gave 🙂

Dette er f.eks et sjerf som er perfekt til små barn siden det ikkje er knytet fast samtidig som det er like fint til en voksen. Finn et lekkert garn med en farge som er super til mottaker og VIPS så har du en skjønn Julegave nå helt på tampen for dette strikker du kjapt! I akkurat denne oppskriften er det brukt garn som er ca 100m/ 50 gr og strikkefastheten er på 20m/10 cm så her snakker me et par kweller sammen med en koselig Julefilm 🙂 Ja du har nok tid til å strikke 2 om du trenger det – sett i gang nå og ikkje vent 🙂

 

Designet av SusanneS-vV

Til et barn kan du f.eks lage til ansikt på de 2 flippene. Det finner flere varianter liggende på nett, det er nesten bare å søke etter det 🙂 Bruk Fantasien.

 

MISS MARPLE SCARF
Bildene over
Str 20 cm X 80 cm

Ta en titt på en STYLET versjon HER hos Nina Machlin Dayton!

 

♥ ♥ ♥ ♥

 

I dag står Krumkaker på menyen! Om ikkje så lenge skal eg ta å slenge sammen røra/deigen i ei bolle å sette den ei stund i kjøleskapet. Det er bare det enkleste av de ALLE enkleste oppskriftene EVER! Det eneste som gjerne er lettere, vettu hva det er?? Å smøre seg ei skive!! Eg husker da me for flere år siden hadde JulekakeBakeDag sammen med damene i familien…Det var alltid “den eldste” som tok seg av Krumkakene for det var så krevende(?), dvs den personen satt på en stol ved siden av jernet og hadde kommandoen på den røra. DERFOR har eg alltid vært inneforstått med at DET var noen avanserte kaker å lage! For noe HEKKANS tull spør du meg haha Eg ble jo temmelig forundret da eg for 2 år siden fikk dette jernet i hus og så oppskrifta! Er DET mulig liksom!?? Det er jo gjort på mindre enn en time å fylle en diger kakeboks! Oppskrifta eg bruker er fra min bestemor
og den er som følger:

VEI 3 egg
Vekten av eggene bestemmer mengden av
Sukker, Smør og mel

Dvs, HVIS egga f.eks veier 160 gr, så tilsetter du 160 gr sukker med egga og lar maskinen dure i vei, når egg og sukker er en luftig eggedosis har du opp i 160 gr smør og 160 gr mel – Du skjønner tegninga nå? Når røra er ferdig tilsetter du 2-3 ss vann. That`s It! La den stå i allefall et par timer i kjøleskapet før du begynner å steike og du setter KUN 1 ts røre på jernet 🙂

Det ENESTE som irriterer i dag er at eg har fått et sånn kink i nakken/skulderen! Satt her i går og kjente at det på en måte krøp på meg, satset på å sove det av meg, men NEI DA, kink er kink! Anyway, Krumkaker skal det bli og Ali skal fikse og rydde kjøkkenet før eg starter 🙂 Ellers her hjemme har eg faktisk latt rot være ROT! Joda, stua er fin og koselig, men verre med resten haha Uansett er det jo i stua me skal kose oss i Juledagene 🙂 Nå skal eg bare sitter her å våkne skikkelig og slappe av mens Ali fikser kjøkkenet og bedre enn det blir det neppe 🙂

 

 

KOS DEG OG HA
FLOTTERS DAG

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille litt i farten! 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg