En Lue? – Eller, 2 kanskje??

Designet av Nick Davis

 

Kjappe luer er veldig greie, spesielt når f.eks poden kommer fortvilet hjem fra trening en kwell med beskjed om at han trenger en ny før han skal ut neste dag. Når du kan svinge pinnenummer 4,5 med passende garn går det rimelig kjapt med riller 😀 Lurer på hvor mange luer eg har strikket de siste…la oss si 10 åra? Dib hadde virkelig ei dille på lue i den 8-12 års alderen. Han hadde f.eks de fleste luene til Arne&Carlos og for ikkje å nevne luene til Stephen West. Både nøytrale og fargerike, ja t.o.m noen ganger ganske sprø! Husker eg syns det var så koselig når han ville ha ALLE luene fra “Jul i Svingen”.

 

 

 

Designet av Nick Davis

 

Ser ut for å være ei skikkelig god lue som kommer godt nedpå ørene 🙂
Du rekker fint å strikke ei til alle du vil før jul – Bare start i tide! *ler*

 

MAFIC
Bildene over
Liten størrelse opp til 51 cm
og Large fra 51 cm til 60 cm

En annen morsom lue i rillestrikke er TYCHUS!

 

 

 

* * * *

 

 

 

Ingen tvil om at det nærmer seg jul, selv nå i oktober er det veldig tydelig. Å ja, eg kan være enig med de som hyler opp om at det er ALT for tidlig, men at det ødelegger jula er eg ikkje enige i?? På hvilken måte blir jula ødelagt? Hmm Om Kiwi har fått inn julebrus og kakemenn, ja t.o.m julemarsipanen så blir vel ikkje din jul ødelagt? Som selvstendige individer kan man faktisk selv bestemme hva man skal la seg påvirke av – Tenk det du! Da eg var yrkesaktiv jobbet eg i en bransje som alltid lå 6 mnd frem i tid, eller et hestehode som Brit så fint skriver 😀 Skal man inspirerer de rundt oss er det litt sent å gjøre det i desember, dessuten elsker eg jula, men ja….Eg syns det er LITT komisk når Halloweenpynten og julepynten slåss om hylleplassene *humrer*. Men men me kan jo glede oss til januar, eller muligens begynnelsen av februar – Da kommer Påskepynten i Nille sine hyller, side om siden med salget av årets julepynt 😀 Så til dere som syns været er surt og kaldt? Tja, det er snart vår! 😀

Anyway! I dag er det tilbake til tannlegen av støping Nr 2. Deretter blir det Nr 3, sikkert neste uka og DAAA er det ut med alt gangen etter det! WRÆL! Det blir jo garantert den verste timen! Bør egentlig få det gjort i god tid før jula, eg har jo et ønske om å kunne tygge kalkuna og ikkje spise den via et sukerør…Usj!

 

 

HA EN FLOTT DAG

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂
Vibbedille på Instagram

2 kommentarer
    1. Det er klart at du må ligge et hestehode foran. Litt dumt å lansere tidenes adventskalender 30.11. Da hadde jo ingen rukket å bli inspirert

      1. Det er akkurat det 🙂 Det eg stusser litt over er alle de som gauler over alt om at julen blir ødelagt når julebrusen allerede har vært i butikken noen uker. Veldig feil bruk av energi spør du meg haha Noe annet eg syns er like morsomt hvert år at de samme som gaule på butikkene er sikker de samme som sender en mail til meg med samme leksa 🙂

Siste innlegg