En skikkelig KOoOSEkjole i Ull – Gratis Oppskrift

Designet av Cello Knits

 

Altså….Nå må du høre!! Dette *peker på bildet over* er en UFATTELIG lettstrikket, deilig, morsom, lett og knallflott kjole, putt gjerne “KOSE” foran for det passer fint 🙂 Denne har nå vært parkert i det øverste sjikte på KjoleLista mi de siste 3 åra….Eneste grunnen for at eg ikkje har den i skapet er jo fordi eg alltid har sååå for mye på pinnene til en hver tid….! Denne kjolen er definisjonen på GØY! Se på den da!?!? Du kan stå opp, riste på håret, slenge kjolen over hodet, surr et sjal eller skjerf rundt og ut døra—> Ferdig kledd og klar for dagen!

Her har du også muligheten til å mixe størrelser! INGEN har en A4 kropp, det skal du vite. Så hvis du f.eks har behov for Small kropp med Medium ermer og Large lengde, vel...da er det nettopp det du strikker 🙂 Herlig, ikkje sant? En annen gøyal ting med denne kjolen er at den strikkes i Forstykke og Bakstykke, dvs du har den ultimate muligheten til å ta i bruk Intarsia teknikken om du vil gjøre kjolen litt ekstra gøyal eller flott 🙂
Kjenner det kribler noe sinnsykt….

 

 

 

Designet av Cello Knits

 

Du kan jo kikke på DENNE KJOLEN (<—Også Gratis!) fra samme designer så skjønner du hva eg mener hva du kan gjøre, OM du vil 🙂 En annen ting, et garn som er listet opp som et alternativ er Holst Coast ♥ Ikkje bare er selve garnet en drøm, men sjekk ut fargekartet!! Her blir det vanskelig å velge! Eg har forskjellige lune grønnfarger på hylla og eg ser jo at det fint kunne blitt en lekker kjole…*sukk*

 

GREY MATTER
Bildene over
Opp 1il 150 cm i overvidde
Gratis Strikkeoppskrift

 

 

* * * *

 

 

 

Jadda, da er vel uka godt i gang da? Tirsdag og greier 🙂 I dag skal eg hente mor mi i 13 tiden. Hun får folk hjem som skal vaske huset hennes og da liker hun ikkje å være hjemme, noe som også er greit i disse Coronatider med tanke på at det fremmede folk. Siden hun skal være her vil eg tro det blir noe mer strikking enn perler i dag. Nevnte i går at eg var en kjappis på MesterGrønn i går kwel å kjøpte en sånn “sekk” med Plantejord. Vanligvis bruker eg bare jorda som eg har ute, men pga været ser ikkje syyyn på å vandre inn/ut fra terrassen siden alt står
i bokser der ute. Greit å kunne stå på kjøkkenet med alt samlet. De “ElefantØrene” mine skyter ut avleggere og eg tenkte å prøve å plante de om. Har også de 2 “rare” plantene i vinduene som skyter ut lange “tråder” med et KAOS av avleggere i endene. Vet jo ikkje hva de heter, men nå er disse avleggerne passe store så eg skal prøve det,
og såååå skal eg klippe av alle de der laaange “trådene”. De henger jo nedover veggen og over alt –
Orker ikkje! *ler* Kan ikkje plantene vokse litt mer ryddig!?! *humrer*

Men du? Om du skal strikke, perle…eller planet?….HUSK:

 

 

KOoOS DEG!

 

 

 

Go`klem fra Vibbedille 🙂

4 kommentarer
    1. Tuuuuuusen takk for deilig av mønster . DEN kjolen. Elsker den. Den skal jeg lage om jeg får til😁. Nydelig garn og for noen farger . Deilig med store nøster . Kan jeg spørre deg / be deg om en tjeneste ? Forstår du hvor mye garn som skal til en kjole i M ? Mvh Liv

      1. Det gjør eg: I large trenger du 1440 m i hver farge. Den er strikket i 2 gråfarger og du kan bruke Holst Coast. Det viktigste er å overholde strikkefastheten som er 24,5m/ 32 row på 10 cm 🙂

    2. Fy faderen for en fin kjole altså. Har Holst coast i hylla som skal testes ut på en annen genser først. Ser det er 3 størrelser og den minste er 130 cm? Har jeg misforstått mon tro? Ligger alltid på ca xl evt xxl , er 114 over brystene. Så i mitt hose er det den minste str som gjelder for meg? Det er første gang i løpet av mine 37 år som genserstrikker 🙂

Siste innlegg