En TILPASSET Give Away til deg som strikker!! Ren MAGI!

 

Tørr du si høyt hvor mange plagg, som f.eks jakker/gensere/topper, du har strikket som enten har blitt for store eller for små? Eg vet at strikkefasthet og prøvelapper er et mareritt for mange, flere enn du aner! Skal man bruke tjukkere eller tynner pinner for å få større/mindre plagg, ja kalkulatoren kan nok ofte går varm og enden på visa er at man bare legger opp og hopper i det! Resultatet kan ofte ende opp med noe du ikkje kan bruke…Dessverre.

Tenk om man kunne strikke akkurat til sin egen kropp!? Hadde ikkje det vært noe da! Tenkt å få det inn med teskje om hvordan man skal knekke koden? Bare løse opp i den floken som me ikkje helt skjønner som må til for å få en genser som passer deg og din kropp. En drøm sier du? Ja kanskje, men vettu?

 

 

Mulig du husker Solveig og Unni som tidligere ga ut Bladet Garn? Bladet var jo forøvrig noe av det lekreste eg har sett. De har begge to lang erfaring i utvikling av strikkemønster
og nå har de laget tidenes WORKSHOP!! Det er ikkje småtterier de tilbyr ser du!

 

“Vi skal frigjøre oss fra størrelser med tall og bokstaver, og heller se på kroppsmål og dine preferanser. Vi skal snakke om strikkefasthet, centimetre, passform og maskeantall. Sammen skal vi strikke en genser som blir akkurat sånn som du helst vil ha den – og matematikken? Den hjelper vi deg med. Vi skal rett og slett lirke oss bak all hokuspokusen og vise deg nyttige teknikker for at det du strikker blir tilpasset deg og kroppen din.

I løpet av seks uker går vi sammen gjennom alt som skal til for å strikke en genser som passer; helt fra prøvelapp og strikkefasthet, via kroppsmål og garnvalg, til ulike muligheter for halsutringning og forming av bol og ermer.
Vi treffes en gang i uken til et live videomøte og samler all informasjon i digitale hefter.”

 

Høres ikkje dette flott ut!? Denne Workshop`n går over 6 uker, ja du kan lese mer om den HER INNE – Der har du også muligheten til å velge i 2 workshop, om du ikkje selv skulle ha nytten av det kjenner du kanskje noen som kunne trengt det? Alle kjenner me noen som en eller annen gang har strikket et telt eller 2, eg vet eg har!

 

Det som er sååå kjekt er at eg har fått lov å gi bort en Workshop! JuHuuu er ikkje det gøy da? Så hvis du føler at dette kunne vært noe for deg så skriv en kommentar under dette innlegget 🙂 Fortell gjerne hvor mange ganger du har hatt total skivebom når det kommer til størrelser? Eller feilberegning av strikkefasthet.
Kanskje du har en morsom historie under temaet? *ler*

 

Tenker eg gir deg muligheten til å kommentere frem til LØRDAG 29.august!
Da trekker ut en som vinner (trenger) denne Workshop`n!

 

 

LYKKE TIL!

 

 

 

Go`klem fra en meget fornøyd Vibbedille 🙂

16 kommentarer
    1. Jatakk, dette hadde vært noe for meg👍 Bommer ikke så mye til meg selv, men barnebarnet vokser tydeligvis veeeeldig fort for det jeg strikker blir ofte altfor lite 🤣😊

    2. Åja, det vil eg gjerne vera med på! Akkurat nå rekker eg opp ei jakke, der bomma eg totalt på størrelsen. Tenk å kunne utforme egne oppskrifter etter egen kropp. Det hadde vore den store draumen!

    3. Jatakk🥰 alltid ivri på å lære noe nytt og synes strikkefasthet osv er vanskelig🙈

    4. Den workshopen trur eg nok hadde passa meg utmerka. Bommar titt og ofte på strikkefasthet og det kunne jo vore kjekt å lært litt meir. Det et i allefall to dyktige damer som lagar workshopen.

    5. Ha ha. Jeg er ikke så tynn som jeg tror. Og har også myyye lengre armer enn jeg tror 🙄🤣 heldigvis kan ren ull blokkes og strekkes

    6. Prøvde å strikke meg jakke nedenfra opp, ganske enkel med kun rette og vrange masker pluss fletter. Kom et godt stykke opp på ryggen og innså at mengden garn ikke ville holde. Rakk opp og startet på ny, uten prøvekapp også denne gangen. Men, justerte min strikkefasthet noe. Og nå må jeg rekke opp enda en gang. Kjøpte til og med mer garn til denne jakken pga trodde kanskje ikke den ble sååå stor 🙈 Jakken har nå vært i skammekroken noen år, men jeg har lært leksen med prøvelapp og er nå flinkere. Så denne høsten skal jakken min endelig bli ferdig 😍

    7. Hei!
      Er SÅ klar for å få bedre passform på det jeg strikker. Har tabba meg ut flere ganger…. For kort bol, for lange armer, for trange armer, det er mye som kunne ha vært bedre.

    8. Absolutt! Jeg bommer altfor ofte, og alltid usikker på hva slags fasong jeg ender opp med. Selv etter mange tiår med strikking. Jeg får til å passe andre, men ikke meg selv!

    9. Takk, vil gjerne være med i trekninga ja. Har stor problem med strikkefastheten i mønstrene.

    10. Hadde vært kjempefint å være med på dette! Jeg har oppdaget strikkingen i voksen alder, og har blitt helt hekta! Men har mye å lære – og savner å lære/diskutere/samarbeide med flinke folk!

    11. Har en god del plagg som ikke blir brukt på grunn av feil passform. Det hadde vært fint å være med på workshop for å lære mer,

    12. Skivebom på størrelse? Spørs i forhold til hva. Med årene har jeg lært at jeg ikke kan følge størrelse etter oppskrifter. Da blir det garantert feil. Jeg løser ofte probelemt ved å steikke og rekke opp. Tror jeg har rekt opp like mange plagg som jeg har steikket i mott liv, om ikke flere.

Siste innlegg