EN UBRUKELIG UFO ER IKKE AKTUELT!

“Hæ, ka har hu Vibbedille funnet på nå da”, tenker du muligens? Tja, si det, eg vet ikkje helt selv eg og håpet vel egentlig på at DU kunne fortelle meg hva dette kan bli? Ser du noe håp i dette overhodet, eller går det rett på dynga?? Sånn umiddelbart syns eg jo den største delen her fort KAN bli ei Påskehøne! En kam på toppen, et par vinger og øyne + et nebb og Vips: Ei høna av det mer fredelige slaget….Men ser du en annen løsning??

Hva med de 2 “tvillingene” foran her da? Eller de 2 tarmene på ca 25-30 cm som ligger bak? De lange der kunne (om eg gadd) blitt et par penal, men HVEM liker vel å sy i 2 glidelåser? For hånd! Nop, itte jag nei! Kanskje eg kan klistre på noen øyer på de to små foran her? Tja, et par søte snøballer?…ehee…Iskuler!?

Vel, anyway, dette er det som er til overs etter en VILL ferd med saksa i dag! Resultatet over her kommer fra et prosjekt eg satte i gang med høsten 2014…Jiiis 4 år siden du, men nei, ingenting blir verken kastet eller kalt en UFO!

Som sagt, “reisen” startet høsten 2014, det var tydeligvis kaldt da for her har eg virkelig gått fullstendig bananas med Alpakka`en min! Etter litt detektivarbeid i egne mapper fant eg til slutt ut at eg har strikket med 2 tynne tråder alpakka og 1 tråd Holst på pinne 8, drømmen var nok sikkert en utrolig herlig og digg lang hettejakke. Vel, det er faktisk sånn at det er ikkje alltid at “Bildet” eg har i hodet blir lik i virkeligheten…Sånn er det med den saken, men fy hekkan her gikk det STORE mengder garn! Jakken strikket eg helt ferdig med hette, lange ermer og 2 store lommer! Jakken gikk helt ned under knærene og ikkje noe småsak for å si det sånn! Pga min egen oppfunnet “TurnusStrikking” så har eg altså INGEN Ufo`er what so ever! NOP! Alle mine DvaleProsjekter er en del av ei større gruppe, hver gruppe har en kategori som f.eks jakker/gensere, tilbehør, tepper/puter og eller hva som måtte dukke opp. Etter ca et år i dvale havnet jakka opp i her ↓

Siden eg ALDRI kom til å bruke en så til de grader oversized jakke havnet den i Milo sin seng, ja han er en jækel etter alpakka for å si det sånn! Han kan sove ei uke i slengen bare han får surret seg nok inn!

Problemet nå var at her om dagen ville eg fixe på senga hans fordi snurpesnora var ødelagt og senga lå i grunnen paddeflat på gulvet her og jakken overalt…Det så lite innbydende ut for å si det sånn! Uten egentlig å tenke over egne handlinger havnet jakke i maskinen på et fult program med 60 grader…

Da kom den ut slik ↓

Barnejakke str TOPPEN 2 år! Så for de som lurer; JA tynn alpakka OG Holst Supersoft tover som et aldri så lite hekkan! OMG!! Dib lurte på om ikkje lille Alma kunne får den siden hun nettopp var 2 år…Stakar liten! Eg vil vel ingen noe så vondt som å vandre rundt i noe som minner om en TRESTOKK! Det er ikkje snakk om å kunne utføre noen helst smidige bevegelser med denne på seg!

Oh My!

Jaja, eg hadde den bare til tørk mens eg funderte på saken, for noe egentlig plan hadde eg vel ikkje da eg kastet den i vaskemaskinen, men ALT var bedre enn å ha den slengende rundt som kattemadrass! I dag var den tørr og eg bare satte saksa i den, forresten utrolig tilfredsstillende å klippe i!

Eg prøvde å være strukturet med saksa, her av de rare delen på bildet 1, det var akkurat som eg følte de gjerne kunne bli til noe!?! Resten av jakka? Joda, se her du, det ble en skikkelig…..

TEMPUR Madrass for Katt! Yes! Et stykk fornøyd Milo her i hus for noe varmere skal man vel lete lenge etter! haha Nå ser med ett den kattesenga mye mer ryddig ut her den står i stua! Ny snor i å greier! Fine!

Hmmm dette vil jo si at eg EGENTLIG har en ledig plass i TurnusOrdningen min! haha Det finnes alltid en unnskyldning for å starte på et nytt prosjekt eller hva??

Men, ok…Eg får fundere litt til på bildet 1 før det evn går i sorteringa 🙂

*

Nå skulle eg ønske at eg kunne ha avsluttet med at rommet til DibHassan står på “G” og at alt er på plass, men så heldig er me overhodet ikkje…Det tikket inn en sms tidligere i dag om at tømmermennene var ikkje tilgjengelig pga sykefravær…OK! Greit! De kunne FORHÅPENTLIGVIS få det til i morgen…Eg reagerte med å IKKJE reagere…eg bare strikket videre og DET har eg tenkt å fortsette med utover kwellen 🙂 Gidder rett å slett ikkje å bry meg…

 

KOS DEG OG HA
EN HERLIGE KWELL

 

 

Go`klem fra ei Vibbedille som bare vil strikke 🙂

3 kommentarer
    1. Åhh, hadde håpet dere fikk starte ryddinga idag!! Følger spent med. Tenkte forresten jeg skulle prøve å lage fruktflesk etter din oppskrift!
      Du, det kan ikke bli påskehøner/haner/kyllinger alle bitene da? Eller kanskje noen merkelige skapninger/troll?

    2. Molo vil kanskje lika å ha hetta å krypa o nn i/ inn under?

      1. Hadde den bare vært stor nok hehe Det var helt utrolig hvor mye denne jakka krympet ser du, mulig eg klarer å gjemme en kopp under den 🙂

Siste innlegg